• اتوی شلوار در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما دراتوی شلوار در آموزشگاه خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    اتوی شلوار در خیاطی

    اتوی شلوار در خیاطی

    درحالی که مدل های مختلفی از شلوار بدون پیله تا شلوارهای پلیسه دار وجود دارد، براساس تمایلات موجود در مد، تمام شلوارها باید برای ظاهر حرفه ای آراسته ای،ماهرانه اتو شوند. اما، چگونه یک فرد می تواند به سادگی بدون نقص اتو کند؟ این نکات آسان را دنبال کنید.
    همیشه درجه حرارتی از اتو را انتخاب و تنظیم کنید که مطابق با پارچه ی شلوار باشد. بخار برای بیشتر الیاف ها مورد استفاده است، اما اگر شک دارید، قبل از اتوی کل شلوار روی یک قسمت کوچکی که در دید نباشد نظیر کیسه ی جیب یا قسمت داخلی کمر شلوار امتحان کنید.ممکن است در برخی از پارچه ها وقتی طرف راسته ی پارچه اتو زده می شود برای جلوگیری از برق روی پارچه از پارچه ی اتو استفاده شود. روی یک سطح صاف و بلند، ترجیحا یک میز اتوی لایه دار اتو کنید.

    انجام اولین مرحله:

    از سمت وارونه شلوار اتوکشی را انجام دهید، جیب ها را بیرون بیاورید و ابتدا آن ها را صاف اتو کنید. کمر شلوار را دور انتهای میز اتو بکشید و قسمت کمر را اتو کنید، همان طور که اتو می کنید کمر را دور انتهای میز اتو بچرخانید. اتو کردن بالای شلوار به سمت پایین را تا انحناء فاق ادامه دهید، مراقب باشید تا بیش از حد اتو نکنید.
    اتوی بیش از حد ممکن است منجر به برق ناخواسته و نقش گذاری جزئیات پارچه ، مانند کیسه های جیب و زیپ شود؛ براساس پارچه، این ها ممکن است دائمی شود.کیسه های جیب را زیر شلوار اتو شده بالایی قرار دهید. اگر شلوار چین دارد، آن ها را به صورت کوک نگه دارید و کمی در جای خود به آن بخار دهید.

    پاچه های شلوار:

    برخی از شلوارها بدون پیله است، به این معنی که آن ها در خط کمر پیله یا ساسون ندارند. برای این نوع شلوار، خط اتوی شلوار تنها در ناحیه سجاف پایین، اتو می شود تا کمک کند پاچه های شلوار درست به نظر برسند.شلوارهای با پیله یا تا، خط اتویی دارند که در امتداد تمام طول پاچه، یا فقط در جلو یا هم جلو و هم عقب، مانند آنچه در شلوار بدون پیله گفته شد، از طریق سجاف پایین پاچه، اتو می شوند.
    همچنین بخوانید:
    خط اتوی شلوار

    خط اتوی شلوار:

    خط اتوی شلوار به دلیل تقسیم عرض شلوار، به صورت ظاهری زیبا است. ومی توان آن را برای اکثر سبک های شلوار انجام داد. خطوط شلوار اتو شده معمولا از قسمت عقب فاق شروع می شود و در قسمت جلوی تا، ساسون یا پیله خط کمر به هم برخورد می کنند.
    خطوط اتو ممکن است با فشار زیاد در قسمت فاق، اتو شوند، سپس، اگر خواستید وقتی به ساسون یا پیله ها در قسمت بالای شلوار رسید با فشار کمتر اتو کنید. خطوط اتوی تیز متناسب با خواسته شما، تنها در جلو یا هم جلو و عقب می توان اتو کرد.
    هنگام اتو کردن خط اتو، اتو را روی پارچه خیاطی بردارید و بزارید. کشیدن و فشار دادن اتو ممکن است باعث شود قسمت خط اتوی پاچه شلوار کش بیاید و باعث می شود پاچه شلوار پیچیده و تاب بردارد.
    برای اتو کردن خط شلوار در پاچه ها، پاچه های شلوار را تا بزنید (بعد از سجاف زدن). با دقت درز داخل و خارج را از وسط با هم تطبیق بدهید، و هر دو پاچه را در امتداد طول میز اتو به سمت فاق شلوار قرار دهید.
    پاچه  بالایی را برگردانید و خط اتو را در امتداد یک لبه ی پاچه ی شلوار یا هردو لبه ی پاچه اتو کنید. سپس جای پاچه ها را عوض کنید و خط اتوی پاچه ی دیگر را اتو کنید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به گذراندن دوره فشن دیزاین در موسسه Margareth Skolen و بهره مند شدند از اساتید ژاپنی Menebo آموزش اوریگامی و اوریگامی فشن و اساتید دانمارکی و سوئدی آموزش و بهره مند شدن از روش های پیلیتد و پلیسه اشاره کرد .

    سعی کنید وزن اتو را در جلو و یا عقب تا بندازید؛ فقط به دلیل اینکه از به جا گذاشتن نقش روی زاپاس درز داخلی و خارجی جلوگیری کنید. اگر مابقی پاچه ی شلوار به اتو احتیاج داشت، اتو و بخار را بالای آن قرار دهید. در برخی از پارچه های خیاطی، باید از پارچه اتو استفاده شود تا از برق افتادن روی پارچه جلوگیری شود.
    اگر شلوار دمپا کش بود، مطمئن شوید که خط شلوار از طریق قسمت پاکتی و سجاف محکم اتو شود.روی پارچه های خیلی ضخیم، از کلاپر خیاطی(ابزاری برای فشار دادن که از چوب ساخته شده) استفاده کنید و در هنگام خنک شدن پارچه به خط اتو فشار وارد کنید تا به تنظیم خطوط کمک کند.
    بعد از اتو کردن هر پاچه، قبل از تعویض پاچه ها، اجازه دهید شلوار خنک شود. این به تنظیم خط اتو کمک می­ کند.

    خط اتوی دائمی:

    اگر شما علاقه ندارید که هر زمان شلوار را می شورید جای خط اتو را تشخیص دهید و اتو کنید. در نظر بگیرید که خط اتوی دائمی تری ایجاد کنید. برای انجام این کار دو راه وجود دارد؛ کوک زدن لبه، یا استفاده از نخ قابل اشتعال برای حفظ خط اتو.کوک زدن لبه ی خط اتوی شلوار از مد افتاده است؛ اما همیشه راهی برای حفظ خط اتو هست. برای کوک لبه، خط اتو را در محل اتو کنید و حدود 16/1 اینچ از تای هر دو لایه کوک بزنید. تنها درصورتی که جلب توجه کند، معمولا فقط خط اتوی جلو را کوک  می زنند.
    برای حفظ خط اتوی جلو بدون کوک زدن واضح، آن را در محل مطابق دستورالعمل بالا اتو کنید، سپس یک رشته نخ قابل اشتعال را در قسمت تای پارچه که اتو زده شده از طرف وارونه شلوار قرار دهید، و در امتداد طول پاچه ی شلوار اتو کنید. گرمای اتو نخ را ذوب می کند و خط اتو را نگه می دارد.

    به کارگرفتن کمک:

    گزینه ی دیگر برای کمک به ماندگاری خط اتوی شلوار این است که آن ها را در محلولی که به نسبت یک به یک آب و سرکه سفید در آن حل شده است، قرار دهید. محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و یک پارچه ی اتو را با آن نم دار کنید (مستقیم روی شلوار اسپری نکنید).
    پارچه ی نم دار را روی خط اتو قرار دهید و تا زمانی که خشک شود آن را اتو کنید، سپس دوباره اسپری کنید و قسمت های دیگر شلوار را نیز به همین صورت اتو کنید. این محلول کمک به حفظ پارچه می کند. قبل از این که پارچه را از روی میز اتو بردارید، بگذارید پارچه کاملا سرد و خشک شود. 

    همچنین بخوانید:

    خط اتو انداختن در حین دوخت:

    برخی از خیاط ها به جای این که منتظر بمانند تا دوخت شلوار تمام شود، خط اتوی شلوار را در حین دوخت، اتو می کنند. اگر مطمئن نیستید که شلوار اندازه شما باشد، بهتر است زمانی که دوخت شلوار تمام شد مثل هر تغیرات دیگر، خط اتو بزنید. چون ممکن است خط اتو جابه جا شود.

    خط اتو انداختن در حین دوخت
    چوب لباسی به موقع

    چوب لباسی به موقع:

    زمانی که خطوط اتو مطابق میل شما اتو شد، شلوار را روی یک چوب لباسی مناسب شلوار آویزان کنید، و آن ها را در حالت خط اتوی پاچه ی شلوار نگه دارید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه اتوی شلوار در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =