73 / 100
  • پوشش کاربردی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در پوشش کاربردی در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پوشش کاربردی در خیاطی

    پوشش کاربردی در خیاطی

    یک پوشش کاربردی برای طرح های دارای لبه پوششی به شکل منحنی یا برای کاهش پف پارچه در طرح های ایجاد شده از پارچه های ضخیم انتخاب کنید.برای کاهش پف پارچه در یک پوشش، از پوشش پارچه سبک وزن مجزا استفاده کنید. اغلب اوقات این سجاف دوخت به پایین نامیده  می شود. پوشش های کاربردی روی لباس هایی استفاده می شود که بدون درز در قسمت کمر باشد، مانند لباسی با یک کمربند کشی.
    پوشش را از پارچه سبک وزن یا پارچه آستری یا نوار اریب آماده (در طیف رنگ های مختلف موجود است) تهیه کنید. می توان از یک حاشیه تزیینی سبک وزن یا روبان به عنوان پوشش نیز استفاده کرد.روی هردولبه  ی بلند و کوتاه نوار پوشش، کمتر از 4/1 اینچ اتو کنید.
    پوشش را در جای خود با سنجاق محکم کنید یا کوک بزنید، و در امتداد هر لبه بلند لبه دوزی کنید.کش را از طریق یکی از انتهاهای پوشش وارد کنید. به طور عمودی تمام لایه ها را در هر انتهای پوشش بدوزید تا کش را در جای خود نگه دارد.پوشش را بدوزید و انتهای کشش را در هنگام دوخت بگیرد.

    پوشش کاربردی برای کاهش پف پارچه:

    اگر یک لباس کمر کش از یک پارچه با وزن متوسط تا سنگین می دوزید، یک پوشش برای کاهش پف پارچه به آن اضافه کنید. ابعاد پوشش را تعین کنید. 2/1 اینچ به طول و عرض پوشش مورد نظر اضافه کنید، و یک نوار پوشش با استفاده از این ابعاد ببرید. به اندازه 4/1 اینچ از عرض و طول اضافه درز بزارید. کمتر از 4/1 اینچ روی یک لبه بلند و هر دو انتهای لبه کوتاه را اتو کنید.
    نکته: شما می توانید از نوار اریب یک لای خریداری شده نیز یک پوشش درست کنید.روی لباس، لبه بالایی پوشش مورد نظر را علامت  بزنید. یک درز به انداز 4/1 اینچ اضافه کنید، و پارچه را کمی دورتر از علامت ها برش دهید.

    آموزشگاه خیاطی ایده جزو با سابقه ترین آموزشگاه های خیاطی تهران است که فعالیت خود را از همان ابتدا در غرب تهران شروع کرد و تاکنون توانسته است موفقیت ها و افتخارات بسیاری را در این رشته کسب کند..

    نکته: برای این که لبه ها را به راحتی کمتر از 4/1 اینچ اتو کنید و آن ها را صاف نگه دارید، یک تکه مقوا به اندازه 4/1 اینچ از لبه ی پارچه قرار دهید. پارچه را روی مقوا تا بزنید و اتو کنید. لبه پارچه را روی یک تکه مقوا اتو کنید.
    درجهت سمت  راست به طور همزمان، لبه بلند اتو نشده پوشش را به لبه خام لباس سنجاق بزنید، لبه های کوتاه پوشش را در قسمت وسط پشت یا درز کناری لباس در کنار هم قرار دهید. پوشش را با یک درز اضافه 4/1 اینچی به لباس بدوزید.پوشش را به لبه بالایی لباس بدوزید.
    اضافه درز را به سمت پوشش اتو کنید. پوشش را به سمت داخل اتو کنید و در همان جا سنجاق کنید تا هیچ قسمتی از سمت راست لباس معلوم نباشد. در امتداد لبه پایین پوشش سنجاق بزنید و لبه دوزی کنید. کش را از طریق شکاف وارد کنید.پوشش را به سمت وارونه لباس اتو کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه پوشش کاربردی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    1 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 11 =