81 / 100
  • دوخت و دوز با سوزن دو قلو در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در دوخت و دوز با سوزن دو قلو در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    دوخت و دوز با سوزن دو قلو در خیاطی

    دوخت و دوز با سوزن دو قلو در خیاطی

    اگر دوختن با یک سوزن سرگرم کننده است، پس دوخت و دوز با دو قلو آن، سرگرم کننده تر است! یک سوزن دو قلو در واقع دو سوزن است که بر روی یک پایه، به هم متصل شده و مثل یک سوزن در داخل دستگاه قرار می گیرد. این دو سوزن، ردیف هایی از خطوط دوخت موازی ایجاد می کنند و تقریباً در هر دستگاهی با قابلیت دوختن زیگزاگ مورد استفاده قرار می گیرند. مطمئن شوید که دستگاه شما دارای یک پایه زیگزاگ و یک صفحه سوزن با سوراخ افقی باشد تا از شکستگی سوزن جلوگیری شود.

    Coverstitch Hem

    سوزن دو قلو چگونه کار می‌کند؟

    یک سوزن کمی کوتاه تر از دیگری است به طوری که یک نخ قرقره (حباب) می تواند هر دو نخ سوزن را در بر بگیرد. زیر دوخت سوزن دو قلو، یک زیگزاگ از نخ قرقره را نشان می دهد که دوخت سوزن ها را پوشانده است.

    دوخت سوزن دوقلو:

    از سوزن های دوتایی می توان برای دوخت روی بالا، لبه دار کردن (سجاف)، جمع کردن سنجاقی، لحاف دوزی و سایر روش های تزئین استفاده کرد.سوزن های دو قلو اغلب بر روی پارچه های بافته شده، استفاده می شوند، که برای تقلید از نمای دوخت بالای لباس آماده، عالی هستند.
    دو ردیف کاملاً موازی از دوخت در یک پاس ایجاد شده است. از آنجا که یک نخ قرقره (حباب) هر دو سوزن را پوشش می دهد، زیگزاگ زیرین حفره ای باعث ایجاد انعطاف پذیری ذاتی برای خطوط گردن یا سجاف های گره ای می شود که تحت هرگونه فشار قرار گرفته است.
    اغلب دستگاه ‌ها می‌ توانند از یک سوزن دو قلو برای دوختن برخی یا همه ی دوخت و دوز های تزیینی با محدودیت عرض استفاده کنند. دفترچه راهنمایتان را بررسی کنید تا ببینید آیا دستگاه شما زمانی که می خواهید از یک سوزن دوقلو استفاده ‌کنید، یک محدوده عرض خودکار را ارائه می‌ دهد یا نه.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به موفق به اخذ گواهینامه دوره آموزشی طراحی لباس تکمیلی تخصصی از دانشگاه الزهرا با رتبه ۱۰۰ اشاره کرد .

    زمانی که دوخت تزیینی را برای استفاده با سوزن دو قلو انتخاب می‌ کنید، بهتر است آن هایی را انتخاب کنید که دارای دوخت های باز تر هستند، برای مقابل با جمع شدن نخ متراکم، که در این صورت فقط دو برابر خواهد شد. برای دوخت های عمل معکوس (آن هایی که دستگاه، دوخت به جلو و عقب ایجاد می کند)، کوک را بلند کنید تا از نخ گرفتگی و شکستگی سوزن ها جلوگیری شود.
    برخی از طرح‌ های گلدوزی دستگاه را نیز می‌توان با یک سوزن دوتایی، با استفاده از نخ‌ های مطابق یا متضاد، دوخت زد.پینتاکینگ (جمع کردن سنجاقی) احتمالا رایج ترین استفاده از سوزن های دوتایی باشد. با تنظیم کشش نخ دو سوزن، زمانی که همراه با یک پایه شیار دار استفاده می شود، می توان قلاب های برجسته ریزی ایجاد کرد. فاصله گذاری، به شکل دلخواه ، دهانه سوزن و فاصله شیار، در زیر پای فشار دهنده بستگی دارد.

    دوخت سوزن دوقلو
    همچنین بخوانید:

    اندازه سوزن

    در هنگام خرید سوزن های دو قلو، به دنبال تعیین دو شماره، مانند 2.0/ 75 باشید. عدد اول نشان دهنده فاصله بین دو سوزن (در میلی متر) است و عدد دوم اندازه واقعی سوزن ها را نشان می دهد. به دنبال سوزن هایی با فاصله از 1.6 تا 8 میلی متر باشید, اما توجه داشته باشید که همه عرض ها نمی تواند بر روی تمام ماشین آلات ها استفاده شوند.
    سوزن های دو قلو، همانند نمونه های مجزایشان در انواع مختلف در دسترس هستند. اغلب موارد رایج، یک نقطه جهانی است اما بسته به پارچه یا نخ هایی که با آن می دوزید، برای گلدوزی، کتان، فلزی و توپه ای نیز وجود دارد.

    شروع به کار

    دفترچه راهنمایتان را برای دستورالعمل نخ کردن سوزن دوتایی چک کنید. برخی نیاز به جدا کردن نخ ها در دیسک کشش (ها) و یا راهنمای نخ دارند، در حالی که برخی دیگر به این کار نیاز ندارند.
    امتحان کنید، یک نمونه را به عنوان پروژه خود روی همان بافت و با نخ های مشابه بدوزید. ممکن است مقداری تنظیم تنش(کشش) برای صاف کردن دوخت، مورد نیاز باشد.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه دوخت و دوز با سوزن دو قلو در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × سه =