71 / 100
  • گل های پارچه ای یویو در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در گل های پارچه ای یویو در آموزشگاه خیاطی ایده  می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    گل های پارچه ای یویو

    گل های پارچه ای یویو در خیاطی

    گل های پارچه ای یویو صفحه های پارچه ای پیله دار گردی هستند که از اوایل دهه 1900 به عنوان یک روش صرفه جویی برای استفاده از دورریز های پارچه خلق شده اند. درابتدا به لحاف و بالشت دوخته می شدند، گل های پارچه ای نخی در لحاف دوزی مدرن به عنوان تکه دوزی هستند و همچنین برای ساخت”پارچه” برای لباس و لوازم تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند.

    ابزار های این حرفه

    ابزارهای این حرفه:

    برای ساخت یویو، به پارچه خیاطی، نخ خیاطی چند منظوره، اتو، پرگار( یا شیء دایره ای صاف و خودکار علامت گذاری پارچه)، مقوای دورریز، قیچی و یک سوزن خیاطی دستی نیاز دارید.

    ساخت گل های پارچه ای یویو:

    ابتدا پارچه های خیاطی را بشویید و فشار دهید تا طرح یویو تمام شده ی شما زمانی که شسته و اتو شد، آب نرود. قطر نهایی مطلوب یویو مورد نیاز طرح را تعیین کنید.
    یک دایره به اندازه دوبرابر قطر نهایی مطلوب یویو به اضافه 2/1 اینچ بکشید و ببرید.اگر پرگار ندارید، برای ترسیم کردن به دنبال اشیاء دایره ای اطراف خونه نظیر بشقاب ها، درب های پلاستیکی، لوله نوارچسب و غیره بگردید.
    همچنین ابزارهای برش چرخشی دایره ای در بازار وجود دارد تا همزمان یک یا چند دایره را به طور دقیق برش دهید.پارچه را از سمت وارونه روی یک سطح صاف قرار دهید. با استفاده از یک مداد یا خودکار علامت گذاری پارچه، روی پارچه دور دایره مقوایی را خط بکشید، بین دایره ها 4/1 اینچ جا بگذارید. دایره های پارچه را برش دهید.

    unnamed 5
    همچنین بخوانید:

    علامت های پارچه:

    سوزن را با یک نخ دولا نخ کنید و انتهای آن را گره بزنید. لبه دایره را در طرف وارونه پارچه 4/1 اینچ تا بزنید. سوزن را از وسط 4/1 اینچی پارچه بالا بیاورید و از سمت راست پارچه به سمت وارونه آن تا بزنید. کوک های ادامه دار 4/1 اینچی-2/1 اینچی را از وسط هر دولایه دور دایره و نزدیک به لبه تا شده ایجاد کنید. دور دایره را کاملا کوک بزنید، سپس نخ ها را به آرامی بکشید تا لبه کوک زده شده به سمت وسط جمع شود.لبه های چین دار پارچه را به صورت مساوی توزیع کنید، و چند کوک بزنید تا نخ ها محکم شود. سوزن را از وسط چین پارچه پایین بیاورید و از وسط دهانه یویو بالا بیاورید. نزدیک پارچه گره ای بزنید. انتهای نخ را بچینید. برای طرح به اندازه مورد نیاز یویو درست کنید. برای دوختن یویوها به یکدیگر، دو یویو را از طرف جمع شده مقابل هم قرار دهید. یک سوزن را با یک نخ چند منظوره دولا نخ کنید. یویوها را تقریبا با پنج کوک به یکدیگر وصل کنید. نزدیک پارچه انتهای نخ را بچینید؛ نخ را نزدیک گره محکم کنید. برای اندازه و شکل طرح خود در صورت لزوم، کوک زدن یویوها را به هم ادامه دهید.

    همه را کنار هم بگذارید:

    یویوها را می توان با دستگاه به هم وصل کرد. یک دوخت زیگزاگ باریک (به عرض3 میلی متر و طول 1.5 میلی متر) انتخاب کنید. دو یویو را به صورت وارونه کنار هم قرار دهید.
    یویوها را به یکدیگر به صورت زیگزاگ بدوزید؛ مطمعن شوید که چرخش سوزن چپ یک یویو را بگیرد و چرخش سوزن راست یویو دوم را بگیرد.هنگام کوک زدن یویوها به پارچه پایه، یک گزینه وصل کردن کناره های یویو به پارچه با کوک های دستی است.
    گزینه دیگر قرار دادن یویو است، فقط قسمت هایی را به پارچه کوک می زنید و باقی قسمت ها را به جهت بعد آزاد می گذارید. یویوها همچنین می تواند به عنوان تکه دوزی وصل شود. یویوها را می توان با سمت صاف یا سمت پیله دار به بالا استفاده کرد.
    امتحان کنید تا تعیین کنید کدام حالت را ترجیح می دهید، یا حالت چین دار و صاف را به نوبت جایگزین کنید. 

    unnamed 6
    748589 503660

    قابلیت های یویو:

    یویوها در ابتدا به لحاف ها کوک زده می شد، با کمی ابتکار، شما می توانید چندین کاربرد برای این گنج دورریز کوچک پیدا کنید. در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:
    • چندین یویو کوچک را به یکدیگر به یک جلیقه بدوزید. جلیقه را ببندید یا اینکه باز بگذارید تا پیراهن از زیر آن مشخص شود.
    • از یویوها به عنوان گل های تکه دوزی شده استفاده کنید. برگ های تکه دوزی شده را اضافه کنید و دکمه ای را در مرکز “گل” برای بعد بیشتر بدوزید. برای ایجاد گلبرگ ها و شکوفه های بعدی یک یویو کوچک تر بالای یویو بزرگتر قرار دهید.
    • برای یک روسری سبک وزن یویوهارو به یکدیگر بدوزید.
    • یویوها را در اطراف دکمه های شلوار یا پیراهن، یقه ها، سرشانه ها و خطوط گردن قرار دهید.
    • یک کمربند یا هدبند با یویو درست کنید.
    • از یویوها برای مدکردن یک کیف پول یا ساخت بدنه کیف پول استفاده کنید.
    • یک جعبه عینک آستردار یا یک جلد روزنامه درست کنید.
    • یویوهای کوچک یا بزرگ را به هم وصل کنید (یا ترکیبی از اندازه ها) تا یک رو بالشی تزیینی، سه  پایه یا دستگیره درست کنید.
    • یویوها را در حاشیه یک رومیزی یا سفره قرار دهید.
    • یویوها را به لبه یک آباژور یا به لبه یک روبالشی وصل کنید.
    • یک پرده حمام با یویوهای تک رنگ یا چند رنگ یا یک دست پرده پنجره درست کنید.
    • یک لحاف سنتی با یویو درست کنید یا با یک روتختی تخت عروسک شروع کنید.
    • از پارچه حوله ای یویوهای بزرگ درست کنید و آن ها برای یک فرش حمام به سبک قدیمی به یکدیگر بدوزید.
    • برای روسری های باریک و مدهای لباس از پارچه های ساتن، براق یا بدن نما استفاده کنید. 

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه گل های پارچه ای یویو در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × پنج =