77 / 100
  • حاشیه سازی و طرح دار کردن در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در حاشیه سازی و طرح دار کردن در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    حاشیه سازی و طرح دار کردن در خیاطی

    حاشیه سازی و طرح دار کردن در خیاطی

    حاشیه سازی یکی از فرایند های محبوب و معروف برای لبه های لحاف است و از پارچه های خیاطی کوچک تا شده به شکل مربع تشکیل شده اند. علاوه بر استفاده به عنوان کناره های لحاف، این گوهرهای تا شو همچنین می توانند در داخل بلوک ها به عنوان اضافه کردن ابعاد و یاجزئیات برجسته سازی استفاده می شوند.
    به عنوان مثال، یک برش کوچک از حاشیه سازی برای منقار پرنده، گوش های موش و یا پرده های یک اسیاب بادی مناسب است. همچنین ازحاشیه سازی هم می توان برای اضافه کردن در تکه دوزی جهت جذاب تر کردن از آن استفاده کرد.

    اندازه مناسب

    اندازه ی مناسب:

    همچنین بخوانید:

    انواع حاشیه سازی:

    دو نوع از حاشیه سازی وجود دارد، آنهایی که باهم تداخل دارند یا آنهایی که در نقاط مجاور به داخل یکدیگر می روند.یرای اتمام لبه ها و یا افزودن جزئیات کار در داخل بلوک های لحاف، می توان از هر دو سبک به همان روش استفاده کرد.
    برای بوجود اوردن مرکز قسمت تا خورده، مربع را از وسط تا کنید و سپس هر گوشه تا شده را به داخل یعنی مرکز تا کنید. در قسمت راست کار، لبه های تا شده قابل دیدن هستند.
    برای بدست آوردن چهار برابر نقاط تا شده، مربع ها را به صورت مورب تا کنید، سپس گوشه های بالا و پایین را به همدیگر متصل و تا کنید.
    هریک از این موارد را میتوانید محکم فشار دهید تا صاف شود، و یا می توانید به صورت لبه های نرم و بدون فشار زیاد باقی بگذارید.

    انواع حاشیه سازی:

    حاشیه سازی مرکز:

    لحاف را تا 1 اینچ از لبه های دوخته شده ی لحاف به سمت بالا ببرید، سپس قسمت پشتی را از همان مسیر تا کنید و آن را سنجاق بزنید. زمانی که از حاشیه سازی برای تکمیل کردن لبه ها استفاده میکنید، آنها را در سمت راست پایین، در امتداد بالای لحاف/لایه های برجسته در لبه ها قرار دهید. بسته به سبک، فاصله به دلخواه همپوشانی یا لانه سازی کنید. فاصله را در صورت لزوم برای ظاهر یکنواخت در امتداد لبه ها تنظیم کنید. در گوشه ها و دو نقطه را با یکدیگر تطابق دهید تا به هنگام چرخش به سمت بیرون، به همان اندازه با هم فاصله داشته باشند.
    نکته: برای ایجاد جذابیت های بیشتر، حاشیه سازی در اندازه های مختلف را با لبه های آن ترکیب کنید.
    حاشیه های ایجاد شده را در محل ¼ اینچ از لبه های بریده شده بدوزید، و قسمت پشتی آن را از خط دوخته شده خارج کنید. برای استفاده از حاشیه ها به عنوان تکمیل کردن لبه ها، آنها را به سمت بیرون بچرخانید و سپس پرس کنید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به عضو کمیسیون بررسی کتاب های کار و دانش( نازک دوز ) در سازمان پژوهش و برنامه ریزی اشاره کرد .

    لایه های برجسته کناری را نزدیک به دوخت هدایت کنید، سپس لبه های زیرین پشتی را ¼ اینچ تا کنید. قسمت های پشتی را در جای خود بدوزید، لبه های دوخته نشده حاشیه ها را بپوشانید تا کار تمام شود. در صورت نیاز به لحاف اضافی، آن ها را از قسمت نزدیک لبه ها اضافه کنید.
    اگر لحاف دوخت سنتی داشته باشد، نقاط به جای اینکه روبه بیرون باشند، در بالای لحاف قرار میگیرند. لبه دوزی را ¼ اینچ گسترده تر از حد نرمال برای محاسبه ی ضخامت اضافه شده مربع های تا شده ببرید، و لحاف را به طور معمولی وصل کنید و لبه های دوخته نشده حاشیه هارا بپوشانید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه حاشیه سازی و طرح دار کردن در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =