80 / 100
  • اتصال لبه های لحاف در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما اتصال لبه های لحاف در آموزشگاه خیاطی ایده  می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    اتصال لبه های لحاف در خیاطی

    اتصال لبه های لحاف در خیاطی

    شما تکه های یک لحاف زیبا را تهیه کرده اید، لایه های آن را حلاجی کرده اید و آن را به دلخواه خودتان شکل داده اید؛ کار شما تقریباً تمام شده  است اما هنوز وصل کردن لبه های لحاف باقی مانده است.

    گزینه های اتصال

    گزینه های اتصال:

    اگر لحاف شما مربع یا مستطیل است، می توانند با نوار قیطانی آن ها را به هم متصل کنید. این گزینه باعث می شود که پارچه ی لحاف از برش مورب محفوظ بماند.
    اگر لحاف شما گوشه هایی انحنادار یا لبه هایی کنگره دار دارد، شما باید قبل از اتصال به آن برش اریب بدهید تا در لبه ی انحناها چین خوردگی مشاهده نشود؛ این مورد در نوارهای قیطانی غیر قابل پیشگیری است.
    بیشتر کسانی که لحاف می دوزند، ترجیح می دهند که یک اتصال دوگانه در لحاف خود ایجاد کنند؛ این امر با اضافه کردن یک لایه ی اضافی از پارچه برای پایدار کردن لبه ها و دوام آن ها ایجاد می شود.

    برش دادن:

    به اندازه ی کافی نوار برش دهید (مورب یا قیطانی). این اندازه به قدری باشد که دور لحاف را به علاوه ی 8 اینچ برای گوشه ها و درزها طی کند. عرض نوار می تواند از 2 تا 2.5 اینچ، زمانی که به اتصال بزرگ تر از فرم سنتی 4/1 اینچ عرض نیاز دارید استفاده شود. نوارهای اتصال لحاف معمولاً در درز مورب دوخته می شوند تا به نامحسوس ترین فرم خودشان برسند. این باعث همواری اتصال ها می شود به طوریکه از وجود هشت لایه پارچه بر روی یکدیگر که هنگام دوخت نوار اتصال به لحاف باعث ایجاد ناهمواری شود، جلوگیری می شود.
    برش دادن
    همچنین بخوانید:
    دانش اتصال درز

    دانش اتصال درز:

    برای کوک زدن یک درز مورب و برای اینکه نوارهای اتصال به هم وصل شوند، حاشیه ها را مرتب کنید و نوارها را به گونه ای قرار دهید که روی آن ها باهم و در زاویه ی قائمه نسبت به هم قرار بگیرند.
    یک زاویه ی 45 درجه در راستای نوار هم پوشانی فوقانی بکشید.
    روی خط کوک کشیده شده کوک بزنید، پارچه ی اضافی را ببرید و 4/1 اینچ اجازه ی درز بدهید. درز را باز کنید.

    آمادگی اتصال:

    اتصال درز را از نیمه تا کنید و پشت پارچه های خیاطی را درحالی که لبه های برش خورده ی آن ها به هم متصل می شوند به هم وصل کنید. تمام طول اتصال را فشار دهید. سمت ابتدایی را مرتب کنید و 4/1 اینچ را خوب فشار دهید تا شکل تمیزی به دست آید.

    آمادگی اتصال

    در یک اتصال:

    بیشتر لحاف دوزها ترجیح شان اینست که اتصال را به لحاف قبل از حذف اضافه های برش و حلاجی لحاف انجام دهند، اما شما می توانید قبل از اتصال، برش ها را انجام دهید.
    اتصال را در مکانی شروع کنید که روی لحاف غیرمحسوس باشد، ترجیحاً مرکز بالا وپایین لبه ها، یا دقیقاً وسط دو طرف لحاف را برای شروع انتخاب نکنید. حداقل 3 اینچ به دور از گوشه ها باشید تا باعث ایجاد توده ای حجیم در گوشه ها نشوید.
    روی پارچه ها به هم متصل می شود، پارچه ی آماده شده را به لحاف توسط سوزن یا وسایل دیگر، همراه با وصل کردن لبه های برش، متصل کنید. تنها از نقطه ی شروع تا گوشه ی اول با سوزن لبه ها را به هم وصل کنید.
    اتصال خودتان در اطراف لحاف را به صورت چشمی و سریع چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ خط اتصالی در گوشه ها تمام نمی شود؛ اگر چنین بود نقطه ی شروع اولیه را کمی تغییر دهید تا از این مشکل جلوگیری شود.
    کوک زدن را از 2 اینچ پایین تر از قسمت مورب اتصال که تا خورده است آغاز کنید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده :

    معجزه ی پیوند زاویه ای:

    برای اینکه در گوشه ها پیوند زاویه ای ایجاد کنیم، کوک زدن را در 4/1 اینچ مانده به گوشه ی لحاف متوقف کنید و دوخت بسته بزنید. اگر پارچه ی اتصال شما عریض تر از 4/1 اینچ است کوک زدن را در خط درز متوقف کنید.
    جایی که پرس کرده بودید را بلند کنید و پارچه را به پشت و موازی با لبه ی مجاور صاف کنید. سپس آن را با زاویه ی 45 درجه رو به پایین تا کنید تا لبه های پارچه ی قبلی با پارچه ی خیاطی جدید در یک جا تمام شوند.
    کوک زدن را از جایی که تمام کردید مجدد آغاز کنید. به پشت جمع کنید و پارچه ی اتصال تا شده را دوخت بزنید. همین عملیات را در هر گوشه تکرار کنید.

    Susies magic binding
    چهل تکه دوزی

    تمام کردن کار:

    راه های مختلفی برای پایان دادن به اتصال وجود دارد. راهی که اینجا آموزش می دهیم جمع کردن نام دارد.
    زمانی که شما به نقطه ی اول اتصالتان برمی گردید، 2/1 طول اضافی انتهای اریب شده را برش دهید. انتها را در زیر تای مورب جمع کنید و کوک زدن را تا اتصال کامل و تا جایی که به خط دوخت اصلی برسید ادامه دهید.

    در انتها:

    اگر شما اصلاحات حلاجی کردن و یا اضافه کردن پارچه برای هماهنگی لبه ها را انجام نداده اید، قبل از تمام شدن کامل اتصال، این کارها را انجام دهید.
    اتصال را در لبه های خام لحاف تا کنید و گوشه هایی زاویه دار شکل دهید. درون درزها سوزن بزنید.
    لبه ی اتصال تا شده را با دست به پشت لحاف بدوزید، یا با چرخ خیاطی به گونه ای که مطمئن باشید لبه ی بالایی به لبه ی پایینی می رسد اتصال را انجام دهید. شما می توانید این دوخت را صاف، زیگزاگی یا به صورت تزئینی دهید تا از اتصال مطمئن شوید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه اتصال لبه های لحاف در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 7 =