77 / 100
  • کار کردن با پارچه های راه راه در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در کار کردن با پارچه های راه راه در  آموزشگاه خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
    کار کردن با پارچه های راه راه در خیاطی

    کار کردن با پارچه های راه راه در خیاطی

    پارچه های راه راه به لباس خیاطی و لوازم جانبی جذابیت و نشاط بیشتری می  بخشد، اما این خطوط طولانی برای برش و دوخت نیاز به توجه بیشتری دارند.
    این راه راه ها می توانند عمودی،افقی یا مورب باشند ممکن است روی پارچه چاپ شده یا بافته و یا گره زده شوند. اگر آن ها چاپ شده باشند پارچه دارای دو رو می شود (قسمت پشتی و رویی) اما اگر بافته شده باشند معمولا هر دو روی پارچه یک شکل هستند. برخی از پارچه های طرح دار ،مثل زیگزاگ، نیز ممکن است به عنوان پارچه راه راه در نظر گرفته شوند و احتیاج دارد که درزهایشان با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

    انتخاب الگو

    انتخاب الگو:

    همه الگوها گزینه مناسبی برای پارچه راه راه نمی باشند زیرا جزئیات لباس می تواند طرح را از بین ببرد و ناهماهنگی ایجاد کند. الگویی را انتخاب کنید که حداقل درزبندی را داشته باشد و درز کمر کرستی یا خمیده نداشته باشد. قسمت پشتی پاکت را بخوانید چون بعضی از آن ها متذکر شده اند که این پارچه برای پوشاک راه راه مناسب نیست. به دنبال استایل های نشان داده شده در کتاب های الگوی راه راه باشید زیرا آن ها معمولا دارای یارد اضافه برای تطبیق راه راه ها هستند در غیر این صورت باید خودتان این یارد را اضافه کنید. قبل از اینکه پارچه راه راه را برش بزنید، تناسب راه راه ها را بسنجید.

    امتیاز پارچه راه راه:

    در حالت ایده آل، تمام درزهای عمودی باید دارای نوارهای افقی همسان باشند ،اما این امر بستگی به سبک آن همیشه ممکن نیست. تمام درزهای افقی باید دارای نوارهای عمودی منطبق باشند. نوارها باید در دهانه های مرکزی جلو و عقب لباس، درزهای بغل و حلقه آستین دوخته شده به آستین کاملا هماهنگ باشند . همه این مطابقت ها برای الگوی مجاور باید در خط درز انجام شود، نه در خط برش . این موضوع نکته مهمی برای یاد آوری می  باشد. درزهای آستین زیر بغل اگر دارای برش مستقیم هستند نیز باید راه راه های مطابق و هماهنگ داشته باشند. مطمئن شوید که راه راه های پارچه تمرکز را بر روی قسمتی از بدن که نمی خواهید زیاد به چشم بیاید سوق ندهند. یک راه راه قرمز بزرگ در قسمت فاق می گوید “به من نگاه کن” پس بهتر است به جای آن راه راه برجسته ای در قسمت سجاف در نظر بگیرید.

    امتیاز پارچه راه راه
    همچنین بخوانید:

    جزئیات طراحی:

    بخش های کوچک پوشاک را می توان در جهت بایاس و یا گرین (دانه) مخالف برش داد. یقه، دکمه سر، صورت، جیب و … برای این امر بسیار مناسب هستند. قیطان و یراق دوزی نیز با بایاس راه راه های برش خورده خوب به نظر می آیند. لباس مشخص شده در قسمت بالایی، طرح نا متقارنی از راه راه را در سرشانه نشان می دهد در حالی که راه راه های بقیه لباس به صورت عمودی هستند. برای تغییر خط دانه یک تکه الگو،به راحتی قطعه را در امتداد خط دانه مشخص شده در یک زاویه درست نسبت به خود تا کرده و یک خط جدید علامت گذاری کنید.

    اصطلاحات پارچه راه راه:

    دو نوع طرح راه راه وجود دارد؛ هموار و ناهموار. هر دو نوع می توانند افقی، عمودی یا مورب، بافته شده یا چاپ شده باشند. اگر به یک طرح راه راه هموار نگاه کنید، خطوط طراحی از چپ و راست هر خط متقارن خواهند بود؛ راه راه ناهموار نیست. برای اینکه پارچه را به بهترین نحو امتحان کنید، پارچه را از زاویه 90 درجه تا بزنید و ببینید که آیا راه راه ها با یکدیگر هماهنگ هستند یا خیر. اگر همه راه راه ها مطابقت داشته باشد، راه راه ها هموار هستند در غیر اینصورت پس ناهموارند.

    اصطلاحات پارچه راه راه
    a

    نحوه برش:

    تطبیق و هماهنگی راه راه های هموار نسبت به ناهموارها راحت تر می باشد. نوارهای ناهموار باید فقط در یک جهت بریده شوند، بنابراین از الگوهای “خواب دار” استفاده و پیروی کنید. هنگام برش راه راه های هموار روی دو لایه پارچه یک سجاف را به آن بزنید که راه راه لایه رویی با لایه زیرین مطابقت پیدا کند و دچار بهم ریختگی نشود. نوارهای ناهموار به راحتی بر روی پارچه یک لایه بریده می شوند. یک نوار غالب را انتخاب کنید و آن را در قسمت جلویی مرکز لباس، پشت و آستین قرار دهید. در صورت عمودی بودن نوارها، الگوی باقیمانده نوار باید به ترتیب همان در اطراف بدن قرار گیرد.
    هنگامی که به روند برش کلیدی توجه بیشتری کردید، با دقت سنجاق ها را در جایشان قرار دهید تا راه راه های خطوط درزی مطابقت داشته باشند. در هنگام دوخت سنجاق ها را بیرون بیاورید. اگر پایه متحرک یا پایه دوگانه (دوتایی) دارید از آن برای جلوگیری از لغزش هنگام دوختن استفاده کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه کار کردن با پارچه های راه راه در خیاطی کسب کرده باشید.

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    3 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 16 =