73 / 100
  • چیدمان و تزئین با چهل تکه دوزی

    آموزش موجود در این مقاله  آموزشگاه خیاطی ایده  برای کمک به شما در چیدمان و تزئین با چهل تکه دوزی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    چیدمان و تزیین با چهل تکه دوزی

    چیدمان و تزئین با چهل تکه دوزی

    چه شما تکه دوز باشید چه صرفا جمع کننده آن ­ها، این گنجینه های نساجی به راحتی می توانند خانه شما را تصاحب کنند. چهل تکه های خود را از کمدها، کمد دیواری ها و کابینت ها بیرون بیاورید و برای اینکه خودتان و دیگران از آن لذت ببرید، جلوی چشم بگذارید. در اینجا ایده هایی وجود دارد که شاید شما به آن ها فکر نکرده باشید.

    چهل تکه بر روی دیوار

    چهل تکه بر روی دیوار:

    چهل تکه ها را می توان هر اثر هنری با ارزش دیگر، از نقاشی های قاب شده گرفته تا یکی از انواع چاپ استفاده کرد. می توانید آن ها را مانند سایر آثار هنری قاب کرده یا آن ها را به چندین روش آویزان کنید.
    بیشتر این تکه های بزرگ در قسمت زیرین بازوهایی (بندهایی) برای آویزان کردن دارند که در واقع یک پارچه لوله ای باریک است که از طریق آن میله، رولپلاک یا لوله ای  را برای پشتیبانی از وزن وصل می کند.
    اگر شما تکه ای دارید که دارای بند برای آویزان کردن نمی باشد و شما می خواهید آن را آویزان کنید کافیست یک بند دو لایه بلند به طول 4 ½ اینچ را به لبه فوقانی طرف پشتی تکه، درست زیر حاشیه یا سجاف، اضافه کنید و آن را در جای خود بدوزید.
    اگر شما در حال درست کردن چهل تکه می باشید، قبل از اتمام این بازو را اضافه کنید و آن را داخل حاشیه بگذارید.
    راه دیگر برای آویز کردن چهل تکه روی دیوار استفاده از جیب های گوشه ای و یک رولپلاک است که بین آن ها قرار گرفته است. این امر فقط برای تکه های کوچک و سبک کاربردی می باشد. ای جیب ها قبل از حاشیه دوزی در طرف پشتی پارچه متصل می شوند.
    همچنین چهل تکه را می توان توسط بستارهای حلقه ای بر روی میله ها یا سیم هایی آویزان کرد؛ مشابه آنچه شما برای آویزان کردن یک صفحه پرده استفاده می کنید.اگر این روش را انتخاب می کنید، حتما قلاب های کافی برای تحمل وزن تکه ها بدون آنکه ساییدگی به وجود آید، داشته باشید.
    سوزن ته گرد برای چهل تکه های کوچک به منظور نگه داشتن آن ها بر روی دیوار کافی می باشد و یا به دنبال آویزهایی با کفه چوبی باشید تا تکه را بالا نگه دارد.

    به دور از دیوار:

    شما این قسمت را نام گذاری کنید؛ مکان هایی که یک چهل تکه می تواند در آن به کار بیاید!

    • تکه ها را به گوشه های مبل یا صندلی بچسبانید تا رنگ و دلچسبی بیشتری به آن اضافه شود (بله، آن ها اینجا هم قابل استفاده هستند).
    • تکه های رنگارنگ را به صورت لول شده در یک سبد یا صندوق به عنوان دکور قرار دهید.
    • روی یک میز را با چهل تکه بپوشانید، و یا از تکه ها به عنوان محافظی در زیر سایر دکوریجات مانند گلدان، بطری، سبد و غیره استفاده کنید.
    • چهل تکه های کوچک، زیر بشقابی های بسیار عالی را درست می کنند.
    • اگر شما شلف نردبانی دارید، آن را به دیوار تکیه دهید و از پله ها برای قرار دادن تکه های رنگارنگ استفاده کنید.
    • به منظور محافظت از تکه های ظریف، هنگامی که همچنان از دیدنشان لذت می برید، یک قفسه درب شیشه ای را در نظر بگیرید و آن ها را درون آن بچسبانید.
    • چهل تکه ها را در راه پله یا روی نیم دیوار ها استفاده کنید، کافیست به طور جذاب آن ها را تا کنید یا طوری آویزان کنید که یک نقش بزرگ را به نمایش گذارد.
    • همچنین از آن ها می توان به عنوان روکشی برای پنجره، مثل والان استفاده کرد و بر روی میله ای بپیچد و به طرفین پنجره گره بخورد تا از آسیبی که آفتاب می زند جلوگیری شود.
    • یک میز قهوه ای با سطحی شیشه ای می تواند به عنوان نمایشگاهی برای چهل تکه های کوچک (یا قسمتی از یک چهل تکه) باشد طوری که تکه ها زیر سطح شیشه ای قرار گیرند.
    دوخت کوسن چهل تکه رنگی 4 500x333 1
    همچنین بخوانید:
    61DNyYbyPtL. AC SY450

    نمایش حیوانات خانگی:

    تکه های کوچک برای تختخواب سگ ها یا گربه ها مناسب می باشند  به خصوص آن هایی که چیز با ارزشی ندارند و شاید به عنوان کار تمرینی بوده اند. چه از آن ها به منظور محافظت استفاده کنید چه برای تختخواب، دوستان پشمالوی شما از تلاشتان برای تزئین کردن قدردانی می کنند.

    خورشید زیرک:

    پرتوهای اشعه ماوراء بنفش خورشید اگر به طور طولانی مدت مستقیماً به یک چهل تکه و سایر منسوجات دیگر بتابند به آن ها آسیب می زنند. بهتر است تکه ها را در آفتاب مستقیم آویزان نکنید و در صورت لزوم، این کار را فقط برای مدت کوتاهی انجام دهید. اسپری های محافظ اشعه ماوراء بنفش وجود دارد که به حفاظت الیاف کمک می کند، اما بهتر است از نیاز پیدا کردن به آن ها جلوگیری شود.
    تکه ها می توانند در بیرون از خانه مانند ایوان های پوشیده شده، روی نیمکت ها، روی نرده ها یا آلاچیق ها مورد استفاده قرار گیرند یا حتی روی قفسه ها آویزان شوند اما عاقلانه است که از تابش آفتاب برای مدت طولانی پرهیز کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه چیدمان و تزئین با چهل تکه دوزی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    آموزشگاه خیاطی ایده پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 − سه =