76 / 100
  • تزئینات روی میز

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در تزئینات روی میز می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.با آموزشگاه خیاطی ایده همراه ما باشید

    تزئینات روی میز

    تزئینات روی میز

    دستمال سفره، زیر بشقابی و رانر همگی به میزِ چیدمان شده اضافه می­ گردند و تزئینات روی میز را  کامل می کنند .

    زیر بشقابی

    زیر بشقابی :

    زیر بشقابی برای بخش بندی کردن چیدمان بشقاب ها عالی هستند و میز ناهار خوری مطابق مد روزی را ارائه می  دهند. همچنین آن ها از سطح روی میز در برابر ساییدگی و تعویض رومیزی به طور روزانه جلوگیری می  کنند.
    زیر بشقابی  های مستطیلی شکل معمولاً از 12 تا 14 اینچ در عمق 18 تا 20 اینچ اندازه زده می  شوند. با خط کش قائم الگویی را بکشید، و هر آنچه را برای تکمیل سجاف لازم است اضافه کنید.
    زیر بشقابی  های مستطیلی به دلیل خطوط مستقیم و شکل زاویه ای، تمایل دارند که به طرف گوشه ها بروند و توسط روبان تزئین شوند.
    زیر بشقابی  های بیضی به اندازه زیر بشقابی های مستطیلی می  باشند فقط گوشه  های آن ها نرم شده که ممکن است به شما کمک کند راحت تر در یک میز کوچکتر قرارشان دهید.
    برای ترسیم الگو، با مستطیلی در اندازه دلخواه خود شروع کنید، سپس مستطیل را به صورت یک چهارم تا بزنید و با استفاده از یک صفحه بزرگ به عنوان قالب گوشه های بیرونی را گرد کنید.
    هنگام تزئین این زیر بشقابی از روبان صاف و تخت استفاده نکنید، در عوض از نوار بایاس، نوارهای پیچشی و نوار پفی استفاده کنید، که همه این موارد می توانند بدون انقباض یا موج زدن از یک منحنی پیروی کنند.
    یک زیر بشقابی بیضی محصور شده (در امتداد یک لبه بلند، باریک تر از دیگری می  باشد) راحت تر با گوشه های یک میز گرد اندازه می شود. برای ایجاد الگوی آن، یک تکه بزرگ از الگوی دستمال کاغذی یا روزنامه را روی میز قرار دهید. مرکز میز را با یک نقطه علامت بزنید. سپس دو علامت با اندازه 18 اینچ را در لبه میز قرار دهید.
    برای ایجاد شکلی شبیه اسلایسی از کیک، آن علامت  هایی که در لبه زدید را به مرکز متصل کنید.
    سپس، چندین علامت از شکل کیک، هر کدام با فاصله 12 اینچ از لبه میز ایجاد کنید. با استفاده از یک صفحه بزرگ به عنوان قالب، حاشیه زیر بشقابی را گرد کنید، و الگوی خود را از دستمال کاغذی برش دهید.
    با در نظر گرفتن این ابعاد کلی، سعی کنید شکل جدیدی از خودتان برای زیر بشقابی ترسیم کنید تا سبک و دکوراسیون اتاق را منعکس نماید. مثلا شکل تکه ای از میوه، شکل ماهی یا حتی یک طرح فصلی را انتخاب کرده و سپس فاصله درز را به شکل اصلی بیافزایید. زیر بشقابی را همانند کاری که برای شکل های استاندارد انجام می دادید کوک بزنید و دوخت ها را تمیز کنید.

    دستمال سفره:

    دستمال سفره پارچه ای می تواند به عنوان زیر لیوانی یا دستمال سفره های شامی رسمی استفاده شود. پارچه ای مفید و جذاب را انتخاب کنید سپس پارچه انتخابی را با رومیزی یا زیر بشقابی ها هماهنگ کرده یا متضاد ان ها برگزینید. یک اندازه نهایی را انتخاب کرده و در صورت لزوم قبل از برش زدن فاصله سجاف را اضافه کنید.هنگام تهیه تعداد زیادی دستمال سفره، اندازه دستمال را بسته به عرض پارچه انتخاب شده مشخص کنید. دو، سه یا چند دستمال دیگر را در عرض پارچه خیاطی قرار دهید و تا حد امکان اضافات پارچه خیاطی را بکاهید. به طور مثال برای پارچه ای با عرض 60 اینچ، دو دستمال 30 اینچ یا سه دستمال 20 اینچ را برش دهید. برای پارچه ای با عرض 45 اینچ، دو دستمال 22 اینچ یا سه دستمال با اندازه 15 اینچ برش دهید.
    نکته: به جای لبه دوزی یک دستمال، دستمالی دیگر را به طور هماهنگ برش داده و لبه هایشان را باهم یکی کنید.دوختن دو پارچه سریع تر از لبه دوزی می باشدو دو پارچه هماهنگ یا متضاد یک عنصر طراحی جالب را ارائه می دهند. یا بسته به نحوه تا شدن یا تزئیناتی که روی میز وجود دارد که آن ها باید با آن تزئینات هماهنگ شوند، می توانند دو ظاهر جداگانه را ایجاد کنند.

    دستمال سفره
    همچنین بخوانید:
    رانر میز

    رانر میز:

    از رانرهای میز می توان به تنهایی برای برجسته سازی و محافظت از سطح میزی زیبا و یا همراه با سفره استفاده کرد. آنها به طور معمول حدود با عرض 18 اینچ اندازه می شوند، اما می توان آن ها را پهن تر یا باریک تر کرد تا روی میز قرار بگیرند. طول رانر را با اندازه گیری طول میز انجام دهید و سپس مقداری که از میز آویزان می شود را دو برابر کرده و به آن اضافه کنید.
    رانرها را می توان همانند زیر بشقابی ها ساخت. شما می توانید دو پارچه مختلف را از قسمت رویی به هم بدوزید و برعکسشان کنید که یک رانر دو رو را ارائه می دهد و یا می توانید از هر لبه دوزی که به طور معمول برای زیر بشقابی استفاده می کردید نیز بهره ببرید.

    حاشیه دوزی (لبه دوزی):

    بسته به پارچه خیاطی انتخاب شده، لبه دوزی یک زیر بشقابی پایان کاری مناسب می باشد. اگر زیر بشقابی بیضی می باشد یا شکل پیچیده ای دارد، لبه های برش خورده را توسط یک نوار بایاس دو لا پیوند دهید تا در هر دو جهت رو و زیر پارچه پایان کاری تمیز داشته باشید و عنصر طراحی را به زیر بشقابی نیز اضافه کرده اید. زیر بشقابی ها را با یک پارچه هماهنگ مطابقت دهید و بدوزید تا جلوه ای جالب ایجاد کند و آن ها را دو رو سازد.
    همانند رومیزی، یک کوک زدن لبه با اندازه 1/3 اینچ تا ¾ اینچ برای دستمال سفره ایده آل می باشد و یا می توانید لبه های برش خورده را با چرخ زیگزاگی بدوزید.

    لبه دوزی

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه تزئینات روی میز کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 10 =