70 / 100
  • سیستم های پرس خانگی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در  سیستم های پرس خانگی در آموزشگاه خیاطی ایده می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پرس کردن و سیستم های پرس خانگی در خیاطی

    سیستم های پرس خانگی در خیاطی

    اگر شما خیاطی حرفه ای و جدی هستید که در دوخت و دوز از گرما برای شکل دادن به پوشاک استفاده می کنید، برای تأمین نیازهایتان خرید یک دستگاه پرس یا یک سیستم پرس خانگی را در نظر بگیرید. هردوی آن ها یک قدم فراتر از اتوی معمولی هستند، اما آن ها برای نتایج با کیفیت ارزش سرمایه گذاری را دارند و همچنین باعث صرفه جویی در وقت می شوند.

     

    اتوی پرس

    یک اتو پرس گرما، فشار و معمولا بخار را بر روی پارچه ای که بین گیره و آرواره های دستگاه گیر کرده اعمال می کند. پرس ها بسته به مارک و قیمت با سطوحی در اندازه های مختلف و همچنین با امکانات متفاوت ارائه می شوند.

    اتوی پرس
    اتوی پرس

    مصارف

    دستگاه پرس برای پرس کردن پارچه و پوشاک، چه در هنگام دوخت چه هنگامی که کار آماده شده است استفاده می شود. آن ها سطح پرسی حدود ده تا چهارده برابر اندازه صفحه اتوی معمولی ارائه می دهند و مقدار مشخصی فشار را از سطح بالایی در برابر سطح پایینی اعمال می کند. دستگاهی ایده آل برای اتوکشی رو میزی، رو بالشتی و غیره.
    خیاطان به دلیل کمک های دستگاه پرس به لایی گذاشتن عاشق آن ها هستند. لایی گذاشتن با دستگاه پرس بسیار آسان می باشد و بسیار ساده تر از انجام این کار با اتوی سنتی می باشد.
    پرس ها بر روی بیشتر پارچه ها خوب کار می کنند، اما سطوح پرزدار به راحتی ممکن است آسیب ببینند و در صورتی که بین صفحات پرس گیر کنند آسیب جبران ناپذیری به آن ها وارد می شود.

    انتخاب اندازه هوشمندانه

    هر کسی جای مناسب برای اتو پرس ندارد. این دستگاه نه تنها خود جای مشخصی را اشغال می کند بلکه به فضایی در اطراف دستگاه برای باز شدن قسمت فوقانی نیز احتیاج دارد. مکانی بسیار عمیق تر از یک باجه پیدا کنید، روی یک میز اختصاصی بهترین جا برای دستگاه است.
    سطوح دستگاه پرس با توجه به مارک و نام تجاری آن ها متفاوت است، اما بیشتر آن ها دارای یک انتهای خمیده باریک تر هستند و برای دسترسی آسان به کارهای مختلف اتو کردن، پایان مربع شکل تری دارند.
    بعضی از دستگاه های پرس دارای پایه هستند که می توانند به صورت آزاد ارتفاعی قابل تنظیم داشته باشند بنابراین می توانند موقع نشستن یا ایستادن کار پرس خود را انجام دهید. اتو پرس های فشرده نیز در دسترس می باشند اما قبل از انتخاب نسخه فشرده نیازهای پرس کردن خود را در نظر بگیرید.

    پرس کردن و سیستم های پرس خانگی در خیاطی
    همچنین بخوانید:
    920

    بخار، لطفا!

    بسیاری از دستگاه های پرس دارای واحد داخلی بخار هستند، اما برخی دیگر فقط دارای پرس خشک می باشند. برخی از آن ها برای افزودن رطوبت به سطح پرس یک اتصال تبخیر را ارائه می دهند اما رطوبت محدودتری نسبت به واحد بخار دارند. با این وجود برخی دیگر ویژگی دیگری از بخار را ارائه می دهند که حتی رطوبت متمرکزتری را ایجاد می کند.

    گرمایش

    تمامی دستگاه های پرس برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پارچه های ظریف، دارای درجه حرارت متغیر می باشند. درجات ممکن است به صورت دیجیتالی یا دکمه ای باشند و دارای برچسب های درجه گرما یا درجه بندی طبق انواع فیبر، یا به عبارت دیگر نایلون، ابریشم، پشم و غیره باشند.

     

    درجه حرارت اتوپرس
    زمان سنج صوتی اتوپرس

    تاکتیک های زمانی

    برخی از دستگاه ها دارای یک زمان سنج صوتی می باشند که بدین ترتیب می توانید متوجه شوید که چه مدت زمانی از دستگاه استفاده خواهید کرد. این ویژگی به خصوص برای لایی و آستر گذاشتن بسیار مفید می باشد. بیشتر کارهای پرس کردن فقط چند ثانیه زمان لازم دارند اما برای ایجاد یک لایی یا آستر خوب به بیشتر از 20 ثانیه گرما و فشار متمرکز احتیاج خواهید داشت. دستگاه ممکن است دارای یک دکمه خاموش کننده خودکار باشد که در این صورت به طور خودکار پس از مدت زمانی مشخص خاموش شده و از بروز حادثه و سوختگی جلوگیری می کند.

    همچنین بخوانید:

    پوشش دستگاه

    به دنبال یک پوشش سطحی سبک برای دستگاه پرس خود باشید تا از سطح فلزی محافظت کنید.این پوشش ها با فلز پوشیده شده اند تا گرما و حرارت را منتقل کنند یا تنها از پنبه ساده هستند، و بیشتر آن ها برای شستشو و تعویض قابل جدا شدن هستند.
    معمولا دستگاه های پرس دارای یک سطح پوشیده از پد در قسمت زیرین و یک صفحه فلزی در قسمت فوقانی به همراه سوراخ های بخار دارند. برخی از اتو پرس ها نیز دارای یک تمیزکننده هستند که اگر مواد رسوبی در قسمت آهنی جای بماند دقیقا همانند یک تمیز کننده اتو عمل می کند.
    ایده خوبی است که هردو سطح دستگاه را اگر لایه گذاری یا آسترگذاری زیادی انجام می دهید، به منظور حفاظت با پارچه های غیر چسبنده پرس بپوشانید.

    پوشش دستگاه
    لوازم جانبی اتو پرس

    لوازم جانبی

    اغلب اوقات دستگاه­ های پرس با ابزار و وسایلی جانبی همانند آن­ هایی که در بالا گفته شد همراه خواهند بود، اما گاهی اوقات هم یک پد کوچک مخصوص پرس یا یک دستکش به همراه آن­ ها می ­باشد که می ­توان برای پرس بهتر و یا لایه گذاشتن مناطق کوچک همانند سر آستین، آستین، جیب و پنس از آن بهره برد. به دنبال پیمانه ­های اندازه ­گیری باشید تا بتوانید مخزن آب را به راحتی پر کنید، و شاید هم یک بطری اسپری دار برای اضافه کردن رطوبت لازم باشد.

    نحوه نگه داری

    اگر شما استفاده کننده دائمی دستگاه پرس نمی باشید، برای صرفه جویی در فضا، می توانید از دستگاه به صورت عمودی نگهداری کنید. بسیاری از دستگاه های پرس دارای قفل می باشند که اگر کودکان با آن ها بازی کردند از بروز حادثه برای آن ها جلوگیری شود و همچنین در هنگام حمل و نقل و یا زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید خود به خود باز نشوند. مطمئن شوید که قبل از نگه داری دستگاه به صورت عمودی آن را قفل کرده اید و قبل از استفاده آن را باز کنید.

     

    دستگاه های اتو پرس دارای قفل

    سیستم های پرس خانگی

    اگر نیازهای خیاطی تان شما را به استفاده فراتر از یک اتوی خانگی سوق می دهد، بهتر است یک سیستم پرس خانگی را در نظر بگیرید. این تلفیق اتوی بخار و میز مخصوصش برای خیاطان حرفه ای بسیار عالی می باشد.
    سر اتو در این سیستم ها با یک مخزن آب، اغلب همراه فیلتر برای بخار آب خالص تغذیه می شود. علاوه بر پاشیدن زیاد بخار، سر اتو بخار ریز و ثابتی را ارائه می دهد و معمولا برای دسترسی سخت به مواردی چون پرده و پارچه می توانید از هر دو حالت عمودی ( به عنوان دستگاه بخار) و به حالت افقی بر روی میز مخصوص همراه اتو استفاده کنید.
    میز اتو ممکن است دارای مکش چند سرعته باشد که از طریق آن بتوانید بخار را در هنگامی که پارچه پرس می شود به آن به خوبی برسانید. این امر باعث می شود بتوانید پارچه را در شکل جدیدش خنک کنید و در یک لحظه خشکش کنید.
    این دستگاه ایده آل با داشتن بخار فراوان برای ایجاد اتصالات یا لایی گذاشتن، و برای پرس کردن و شکل دادن یقه، برگردان یقه و غیره بسیار مناسب برای خیاطان می باشد.

    نکات

    اتو پرس ها مهم ترین و نهایی ترین دستگاه برای پرس کردن همه چیز نیستند. آن ها بر روی سطوح بزرگ و صاف، همانند قسمت های پوشاکی که در حال دوخت است به خوبی کار می کنند. پرس کردن موارد شکل دار با آن ها دشوار است اما قطعا باید از دستگاه پرس همزمان با اتوی معمولی و ابزارهای پرس متداول استفاده شود.
    با دقت اتوکشی کنید، مراقب چیزهایی باشید که قابل ذوب هستند، مانند تزئینات، زیپ و غیره. دکمه ها یا سایر اتصال دهنده ها و غیره را پرس نکنید چون آن ها ممکن است روی پارچه رد بیاندازند یا از فشار زیادی دستگاه صاف شوند.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه  سیستم های پرس خانگی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    0 پاسخ

    1. بازتاب: where can i get cialis

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × پنج =