• خرید یک چرخ خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در خرید یک چرخ خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    خرید یک چرخ خیاطی

    خرید یک چرخ خیاطی

    نیازهای دوخت و دوز خود را بررسی کنید. شما می­خواهید فقط پارچه­ های سبک یا سنگین وزن را بدوزید و یا خیاطی اثاثیه داخل منزل مثل پارچه رو مبلی یا پرده و لباس ­های مخصوص کار را هم انجام دهید؟ آیا قصد انجام گلدوزی با چرخ را دارید ؟آیا کوک­ های تزئینی برای شما کاربردی می ­باشند؟ آیا شما یک ضخیم دوز (لحاف دوز) هستید، یا در وهله اول یک دوزنده پوشاک و صنایع دستی می ­باشید؟
    آیا شما یک چرخ خیاطی نو می خواهید یا یک چرخ دسته دوم هم برایتان کافی است؟ بودجه شما برای خرید چرخ خیاطی جدید چقدر می ­باشد؟
    این پاسخ ­ها شما را در مسیری درست راهنمایی می ­کند و یک فروشنده خوب نیز می ­تواند به شما در رسیدن به چرخ خیاطی مناسب کمک کند. اگر شما مبتدی هستید، یا پیش بینی می­ کنید که قرار است کارهای خیاطی زیادی انجام دهید در مورد سیاست و خط مشی تقویت چرخ و تجارت آن پرس و جو کنید، برخی از نمایندگی ­ها در یک بازه زمانی مشخص نسبت به یک چرخ خیاطی جدید، تقریباً قیمت عادلانه می ­دهند.

    آموزشگاه خیاطی ایده جزو با سابقه ترین آموزشگاه های خیاطی تهران

    از دوستان خیاط خود در مورد چرخ­ های خیاطی­ شان پرس و جو کنید. به طور مثال راجب نکات مثبت و علاقه ­هایشان، مواردی که نمی ­پسندند، توصیه ­هایشان و غیره. اگر شما تازه کار هستید شاید بهتر باشد شخصی که خیاط با تجربه­ تری می ­باشد را همراه خود ببرید.
    مهم این است که چرخ خیاطی مورد نظر خود و مطابق با نیازهایتان را بدون تاثیر پذیری بیش از حد از فروشنده تهیه نمایید. خرید چرخ از نمایندگی­ های شناخته شده مزایای زیادی را در مواردی چون: دسترسی به خدمات، خرید لوازم جانبی، کلاس ­ها و نیز در دسترس بودن کمک ­های متداول در صورت نیاز ارائه می­ دهد.عمده فروشان، خرید پستی و آنلاین این مزایا را عرضه نمی ­کنند.

    اجرای آزمایشی:

    قبل از خرید هر چرخ خیاطی خودتان با آن دوخت و دوز کنید، به دوخت یک شخص دیگر با آن چرخ قانع نباشید و انواع پارچه های مورد استفاده ­تان را با چرخ بدوزید؛ اگر شما شلوار لی می ­دوزید(پارچه­ های سبک وزن)، اگر شما تی شرت می­ دوزید(پارچه های فلزسان)، و اگر شما برای مناسبت­ های ویژه دوخت و دور می کنید(ساتن) و غیره. کوک­ های مختلف را امتحان کنید، یک جای دکمه درست کنید، از سجاف کور و برخی از کوک ­های تزئینی نیز استفاده کنید. با سرعت­ های مختلف بدوزید و آن ­ها را امتحان کنید، کشش و تنش را تنظیم کرده تا به حسی نسبت به چرخ خیاطی برسید. آیا احساس راحتی دارید؟ سر و صدای چرخ چقدر است؟
    چرخ خیاطی چگونه کار می ­کند؟ برخی دارای پدال پا هستند و برخی دیگر با زانو کنترل می­ شوند. آیا می­ توانید پایه دوخت را بدون دخالت دست و با زانو و یا با پاشنه پا بر روی پدال بالا بیاورید؟

    Full Dokht
    کوک خیاطی

    کدام کوک ها را انتخاب کنیم؟

    با نگاه کردن به چرخ خیاطی ممکن است صدها کوک موجود در چرخ مشاهده شوند که به دو نوع کاربردی و تزئینی تقسیم می شوند. کوک ­های کاربردی شامل کوک مستقیم، زیگزاگ ­های پایه، رفوگری، کششی، سجاف کور و سوراخ دکمه می ­باشد.
    کوک ­های تزئینی احتمالا شامل کنگره، چین لانه زنبوری، کوک­ های متقاطع، اردکی، قلبی و نقوش دیگر می ­باشد. چه تعداد کوک شما لازم خواهید داشت؟

    ظریف کاری های سوزن :

    بسیاری از چرخ ­های خیاطی امکان تنظیم موقعیت سوزن را از چپ به راست فراهم می­ کنند. این امر به ایجاد یک خط درز دقیق کمک می ­کند و برای رودوزی و دوخت زیپ نیز کاربردی می ­باشد. بسیاری از چرخ­ ها هم این امکان را به شما می­ دهند که اگر بخواهید مرتبا سوزن را در بالا یا پایین متوقف کنید.

    unnamed 6
    همچنین بخوانید:
    eb12c27c 5965 4103 89bb a795846b2cb5

    نکات مربوط به پایه ها :

    بررسی کنید که چه تعداد پایه دوخت به همراه چرخ خیاطی می باشد. شما به یک پایه دوخت همه کاره نیاز خواهید داشت (که اغلب پایه دوخت زیگزاگ نامیده می­ شود)، و یک پایه دوخت برای سجاف کور، جای دکمه و نیز درج زیپ احتیاج دارید. سایر پایه دوخت­ ها ممکن است به صورت جداگانه موجود باشند. چه تعداد پایه دوخت در دسترس می ­­باشد؟

    ترفندهای مرتبط با نخ:

    با نخ ­های تزئینی روی چرخ، خیاطی کنید و ببینید که عملکرد آن چگونه می ­باشد. معمولا نخ متالیک چالش برانگیزترین نخ می باشد اما نخ ابریشم مصنوعی و نخ­ های ضخیم را در صورتی که  مورد استفاده شما قرار می­گیرند امتحان کنید. آیا چرخ دارای ماسوره پر کنی می­ باشد که هنگام خیاطی اجازه پر کردن ماسوره را به شما بدهد؟ آیا اگر نخ ماسوره تمام شود از کار متوقف می­ شود؟ آیا هشداری وجود دارد که به شما بگوید نخ اصلی یا ماسوره رو به اتمام است؟ همچنین بررسی کنید که آیا چرخ خیاطی می ­تواند نخ ­های بزرگ تر را در داخل ماسوره بگنجاند، تا بتوانید برجسته دوزی کنید . برخی از چرخ ­ها عملکرد بریدن نخ در انتهای کار را ارائه می دهند و برخی دیگر سوزن نخ کن داخلی دارند. هردوی این ­ها می توانند کاربردی باشند اما وجودشان الزامی نیست.
    نخ خیاطی
    152900 1 104 300x300 2

    نکات مربوط به وزن چرخ خیاطی:

    وزن چرخ خیاطی چقدر است؟ اگر قصد دارید چرخ را به طور مرتب به کلاس یا جلسات اصناف منتقل کنید، این موضوع می تواند مورد توجه قرار بگیرد. آیا چرخ دارای پوشش محافظتی می ­باشد؟
    آیا شما مکانی دارید که چرخ خیاطی­ تان را بر روی آن­جا تنظیم کنید یا بعد از هر بار استفاده باید آن را جمع کنید؟

    نکات مربوط به روشنایی:

    اگر شب­ ها با رنگ­ های تیره کار می ­کنید و یا نور و روشنایی اتاق شما نا معلوم می­ باشد، مطمئنا دوست دارید که چرخ خیاطی از نور خوب و مناسبی برخوردار باشد.
    بعضی از چرخ ­ها یک نور تکی در کنار پدال پا دارند و بعضی دیگر دارای نور کلی در قسمت زیری بازو دارند و بعضی از آن­ ها هر دو نور را ارائه می ­دهند.

    چرخ خیاطی
    همچنین بخوانید:
    چرخ خیاطی

    تنظیمات سرعت:

    برخی از چرخ ­ها تنظیمات متنوع و گوناگونی را برای سرعت ارائه می­ دهند. می ­توانید سرعت دوخت را برای کارهای خسته کننده کُند کنید و یا سرعت را برای دوختن درزهای طولانی زیاد کنید و غیره. بررسی کنید هنگامی که سرعت دستگاه پایین می ­آید از قدرت آن کاسته نشود.

    نکات فنی :

    برخی از چرخ­ های رده بالا مستقیما به اینترنت متصل می­ شوند و یا با بارگیری می ­توانید کوک ­ها و ویژگی­ های آن را به روز کنید.

    نکات مربوط به کلاس ها :

    آیا کلاس ­هایی از طرف آموزشگاه ها برگزار می ­شود و اگر کلاسی وجود دارد چند نفر را پذیراست و رایگان می ­باشد؟ آیا می توانید در صورت لزوم دوباره به کلاس بروید یا کمک­ های شخصی بگیرید؟

    چرخ خیاطی

    کاربردهای ویژه:

    بسته به نیازهای خود در خیاطی بهتر است کاربرهای ویژه چرخ مانند موارد زیر را بررسی کنید:

    • آیا چرخ خیاطی حافظه داخلی دارد که بتوانید ترکیب­ کوک ­های مورد علاقه و یا تنظیمات خاصی را در آن ذخیره کنید؟ اگر دارای حافظه می ­باشد گنجایش آن چقدر است؟
    • تنظیمات کوک و دوخت­ های تزئینی چگونه می ­باشد؟ یا اصلا از قبل تنظیم شده هستند؟ برخی از چرخ­ ها فقط اجازه تنظیم بر روی تنظیمات از پیش تعیین شده را می ­دهند (مثل باریک، متوسط و پهن) و برخی دیگر امکان تنظیم دستی به صورت میلی متری را دارند.
    • آیا می­توانید میزان فشار پدال پا را بر روی پارچه­ های ضخیم یا نازک تنظیم کنید؟ یا این امر به طورت خودکار انجام می ­شود؟
    • آیا چرخ خیاطی دستور و ورودی شما نسبت به وزن و نوع پارچه را می ­پذیرد و در مورد انتخاب اندازه سوزن و نوع کوک به شما کمک می ­کند؟
    • آیا چرخ خیاطی دارای بازوی آزاد برای قرار گیری پارچه می ­باشد یا تخته آن ثابت است؟ بازوی آزاد قطعه ­ای بیرون آمده است که به شما اجازه می­ دهد پیرامون سجاف ­ها، سر آستین ­ها، ساق شلوار، و غیره به دور از پیچیدگی پارچه کوک بزنید.

    سوالات ضخیم دوزی:

    اگر شما خیاط ضخیم دوز می­باشید قبل از خرید موارد زیر را بررسی کنید:

    • آیا چرخ خیاطی پایه ¼ اینچ را برای داشتن پیوند نخ دقیق ارائه می­ دهد؟ در مورد کمک پایه ضخیم دوزی و پایه دوبل چطور؟
    • آیا م ی­توان حرکت جلو دهنده پارچه را به راحتی برای دوخت آزادتر کاهش داد؟
    • آیا چرخ دارای تنظیم کننده کوک­ می­ باشد که در طول دوخت آزاد اندازه کوک ­های شما یکسان باشد؟
    • آیا چرخ کوک ­هایی مخصوص ضخیم دوزی را عرضه می­ کند؟
    • فضای زیر بازوی خمیده را بررسی کنید؛ فضای کاری چرخ برای ضخیم دوزی ­های وسیع چقدر می­ باشد؟
    ضخیم دوزی
    خرید چرخ خیاطی

    نکات مربوط به خریداری چرخ خیاطی:

    • چرخ خیاطی دارای چه نوع ضمانتی می­ باشد؟
    • آیا چرخ در محل سرویس دهی می­ شود یا باید آن را به جایی ارسال کرد؟ معمولا زمان نوبت دهی برای خدمات چقدر است؟
    • چرخ به چه نوع خدمات روزمره احتیاج دارد؟
    • آیا اگر بعدا تصمیم بگیرید که یک چرخ متفاوت برای شما مناسب­ تر می ­باشد، سیاست تقویت ابزار چرخ وجود دارد؟
    • آیا اگر به وام و تامین مالی احتیاج داشته باشید، برنامه ­ای از طرف فروشنده چرخ وجود دارد؟ شرایط و تعهدات این چرخ با چرخ­ هایی که می­توان در جای دیگر یافت چه تفاوتی دارد؟

    و در آخر...

    چندین مارک چرخ خیاطی را در یک مدل و محدوده­ ی قیمتی با یکدیگر مقایسه کنید تا مشخص شود که شما کدام یک را بیشتر دوست دارید و کدام یک بیشترین ویژگی­ ها را ارائه می ­دهد. برخی از فروشندگان بیشتر از یک مارک چرخ خیاطی را می فروشند ولی برخی دیگر فقط یک مارک را برای فروش به عرضه می­ گذارند، پس شاید لازم باشد به فروشندگان بیشتری سر بزنید. یک فروشنده و نمایندگی خوب قسمت مهمی از لذت بردن شما از خیاطی ­تان می ­باشد، بنابراین مطمئن شوید افرادی که پس از خرید چرخ با آن­ها در ارتباط خواهید بود احساس راحتی به شما منتقل می ­کنند. یک چرخ خیاطی باید سالیان سال دوام داشته باشد، کارایی آن آسان باشد و نیازهای خیاطی شما را برطرف کند و به آن­ها رشد و نمو ببخشد، بنابراین عاقلانه چرخ خود را انتخاب کنید و درست همانند یک خریدار بالغ، یک مصرف کننده باهوش نیز باشید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه خرید یک چرخ خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − 10 =