72 / 100
  • پارچه های مینکی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما درپارچه های مینکیبه کمک آموزشگاه خیاطی ایده  می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پارچه های مینکی در خیاطی

    پارچه های مینکی در خیاطی

    اصطلاح مینکی یک نام بازرگانی از پارچه Benartex (بنارتکس) می باشد،اما پارچه های مشابهی به نام های Minky، Minkee و Minkie را نیز مشاهده خواهید کرد. همه این نام ها به یک مخمل (پلاش) میکروفیبر (ریز الیاف) پلی استر اشاره دارند که از خودِ نرم، نرم تر است، و برای رب دوشامبر، لباس خواب، لحاف، رو تختی کودکان، اسباب بازی کودکان و هر چیز راحت و با طراوت دیگر مناسب می باشد.

    یادداشت های پارچه ای:

    پارچه های مخمل میکروفیبر معمولا بافت و گره هایی با پهنای 60 اینچ دارند، بنابراین لازم نیست نگران در رفتگی نخ باشید. آن ها در بافت های مختلفی در دسترس هستند، از بافت صاف، خالدار، آج دار، الماسی (لوزی)، راه راه و پلاش پیچشی گرفته تا سطح فر خورده دراز که گاهی به آن “پودل” هم می گویند.
    پارچه ها با رنگ های خالص، خال خالی، نوار و راه راه و چاپ عرضه می شوند و می توانند یک رو و یا دو رو مخمل باشند. برخی از مخمل های مسطح با طرح های موتیف مزین شده اند.از آنجا که پلاش ها از جنش پلی استر هستند، هیچ احتیاجی نیست که قبل از دوختنشان آن ها را آب کشی کنید تا از آب رفتن جلوگیری شود.
    اما با این حال اگر می خواهید این پارچه را با پارچه های دیگر ترکیب کنید قبل از دوخت آن ها را بشویید.

    1 pBUWSQ0GNWKq5laGroADfQ
    پارچه مینکی

    دستورالعمل برش زدن:

    پلاش های میکروفیبر کشیده خواهند شد (کش می آیند). مانند اکثر بافت ها از پهنا بیشتر کشیده می شود تا از طول. برای چیدمان و طرح بندی از برگه راهنمای الگو استفاده کنید، اما مطمئن شوید که بیشترین کشش در اطراف مورد وجود دارد به خصوص برای پوشاکی که برای داشتن اندازه مناسب به برخی از کشش ها نیاز دارند.
    این پارچه ها دارای خواب می باشند.اگر تکه های مجاور لباس در جهت مخالف بریده شوند سایه رنگی بر روی آن ها پدید می آید . برای به حداقل رساندن ناهمخوانی برش، قسمت بالایی هر الگو را با فلشی علامت بزنید سپس مطمئن شوید که آن ها را با جهتی یکسان بر روی پارچه قرار داده اید.
    قطعات الگو را به طور محکمی به پارچه متصل کنید زیرا لایه ها به خاطر بافت مخملی به راحتی حرکت می کنند.
    برش پلاش های میکروفیبری با استفاده از یک کاتر غلتکی و یا قیچی آسان می باشد. اگر الگو پهنای مورد نظر را ندارد، برای استفاده راحت تر حین کار به فاصله درز اصلی کمی اضافه کنید تا حداقل 2/1 اینچ پهن شود. این کار برای به حداقل رساندن لوله شدن لبه های درز مفید می-باشد.

    همچنین بخوانید:

    پیشنهاد چندین راه حل:

    این پارچه به خاطر الیاف کرکی نرم، هنگام دوختن کثیف کاری و نامرتبی زیادی به همراه دارد بنابراین به همراه داشتن یک پرزگیر دستی بسیار کاربردی می باشد. این ابزار کمک می کند تا قطعاتی که برش خورده اند را بیرون بیاورید و آن ها را با شدت تکان دهید تا کرک های برش خورده شل و سست را قبل از دوختن حذف کنید.
    همچنین تمیز کردن چرخ خیاطی هنگام دوختن این پارچه ها نیز مهم است. نگه دارنده ماسوره را در حین دوختن پروژه خود مرتبا تمیز کنید.

    پارچه مینکی

    درز بندی پارچه کششی:

    یک سوزن عمومی با اندازه 80/12 برای بیشتر پلاش های میکروفیبر به خوبی کار می کند. اگر چرخ شما دائما متوقف می شود و یا با کوک زدن مشکل دارید، به جای سوزن عمومی، یک سوزن بال پوینت را امتحان کنید.
    برای جلوگیری از کشش و یا پیچ خوردگی درزها را در هر اینچ به هم متصل نمایید و گیره ها را با زاویه قائمه در خطوط درزها قرار دهید.
    برای کمک به کنترل کشش پارچه، از پایه مخصوص پارچه های سنگین وزن به منظور کمک به هماهنگ کردن دو لایه استفاده کنید.هنگام کار با یک چرخ معمولی برای دوخت درزها از کوک های کمی بلندتر حدود 3.0 استفاده نمایید. اگر درز باید کمی کشش داشته باشد، از کوک زیگزاگ باریک استفاده کنید.
    برای جلوگیری از چروکیدگی و جمع شدن درزها، از روش خیاطی سفت (taut) استفاده نمایید. پارچه را به طور محکم از عقب و جلو هنگام دوختن نگه دارید، آن را نکشید و فقط نگهش دارید.یک چرخ زیگزاگ برای دوخت درز پلاش ها ایده آل می باشد چون فاصله درز اضافی را اصلاح می کند و همزمان لبه دوزی را انجام می دهد.

    با شرکت در آموزشگاه خیاطی ایده به رویای خود در خیاطی دست پیدا کنید !!!

    پایه دیفرانسیلی را می توان برای جلوگیری از کش آمدن درزها هنگام کار با چرخ زیگزاگ استفاده نمود. اگر با چرخ زیگزاگ کار می کنید پهنای فاصله درز اضافه را اصلاح نمایید؛ در غیر این صورت بر روی فاصله درزها کوک بزنید سپس پهنای اضافه را با قیچی برش دهید.
    صبر کنید!
    اگر سنجاق ها (گیره ها) درزها را هنگام دوخت محکم نگه نمی دارند، نوارهای کوک محلول در آب را در بین لایه ها امتحان کنید اما فقط در فاصله درزها از آن ها استفاده کنید. این نوارها لبه ها را هنگام دوخت در جای خودشان نگه می دارند و پس از شستشو از بین می روند.

    همچنین بخوانید:

    مسائل مربوط به پرس کردن :

    بافت های مخملی از این نوع پارچه های میکروفیبری به راحتی با پرس کردن آسیب می بینند، به خصوص اگر اتو بسیار داغ باشد. اگر درجه حرارت بسیار بالا باشد می تواند بافت را به کلی از بین ببرد.برای این پارچه پرس کردن با انگشت به خوبی جواب می دهد اما چون که باید با یک اتوی گرم انجامش دهید از قسمت پشتی پارچه استفاده کنید و پارچه را روی یک حوله تا شده یا تخته سوزن بکشید تا از تخت شدن آن جلوگیری شود.
    پارچه خیاطی مینیک
    ملزومات سوزن دوزی

    ملزومات سوزن دوزی (گلدوزی):

    برای تزئین یک پروژه پارچه پلاش میکروفیبری با گلدوزی ماشینی، از یک تکه برای دوختن زیر گلدوزی استفاده کنید تا آن را پایدار و مقاوم سازد و از تحریف و کج شدن موتیف های دوخته شده جلوگیری کند. همچنین برای کمک به تخت کردن پرزها و کرک ها قبل از اینکه سطح پارچه را با کوک بپوشانید، طرح ها باید زیر کوک های مناسب و باکیفیتی داشته باشند. مهم تر از همه، قبل از گلدوزی از یک کمکی استفاده کنید تا الیاف پارچه را تحت کنترل در بیاورید و از بیرون زدن آن ها هنگام دوخت طرح ها جلوگیری کنید. مثلا تثبیت کننده (نوارهای) محلول در آب و یا تطابق دهنده رنگ می توانند کمکی خوبی باشند.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه پارچه های مینکی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + 18 =