65 / 100
  • صاف کردن جهت های تار و پود پارچه در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در صاف کردن جهت های تار و پود پارچه در آموزشگاه خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    صاف کردن جهت های تار و پود پارچه در خیاطی

    صاف کردن جهت های تار و پود پارچه در خیاطی

    پارچه های بافته شده (یا حصیرباف)، به خصوص آن هایی که کیفیتی پایین تری دارند، قدری تار و پود بی جهت دارند بدین معنی که تار و پود طول و عرض آن ها کاملا عمود نمی باشد. برای اطمینان حاصل کردن از اینکه نخ های طول و عرض در زاویه درستی قرار دارند، و پارچه نیز دارای جهت تار و پودی می باشد، لازم است که یکی از انتهاهای برش خورده را مستقیم سازی(صاف) کنید. اگر یک خط طراحی بیرون آمده، مانند یک نوار بافته شده و یا پارچه پیچازی، وجود دارد در طول طرح برش بزنید. از خطی که بر روی پارچه چاپ شده است به عنوان مبنای کار استفاده نکنید زیرا این چاپ ممکن است با جهت تار و پود یکی نباشد. اگر خط طرحی برای پیروی وجود ندارد شما باید یک نخ عرضی را بکشید. از روی لبه پارچه برشی بزنید و یک نخ عرضی را پیدا کنید و مانند جمع کردن نخ آن را بکشید تا به لبه مخالف برسید. اگر پارچه شل بافته شده باشد شاید بتوانید نخ را کاملا از پارچه بیرون بکشید. اما اگر پارچه سفت بافته شده باشد باید با دقت هر اینچ نخ را بکشید یا به آرامی آن را بکشید تا جمع شود ؛ سپس نخ را بکشید و تا زمانی که به لبه مخالف برسید پارچه را به طور مداوم جلو ببرید. و پارچه را در امتداد نخ کشیده شده برش بزنید. هنگامی که لبه برش صافی به دست آوردید پارچه را از نصف درازا تا بزنید (لبه ها را بر روی هم بگذارید). اگر لبه برش صاف نباشد و یا گوشه ها زاویه درستی نداشته باشند تار و پود پارچه از جهت خارج می شوند و باید آن را اصلاح کرد.

    اصلاح جهت تار و پود کج شده:

    اگر یک پارچه بافته شده کمی بدون جهت تار و پود می باشد، لبه ها و یکی از لبه های برش را به هم بچسبانید و هر اینج گیره هایی را قرار دهید. پارچه را از لبه ها پرس بخار کنید و آن را با اتو به سمت خط تا فشار دهید . محکم بکشید تا لبه ها یکی شوند و گوشه ها زاویه های درست و قائمی به خود بگیرند. این کار را در طول پارچه نیز تکرار کنید.
    پارچه را دوباره تا بزنید تا بررسی کنید که انتهای آن با هم یکی می­ باشد. مراقب باشید که خیلی محکم پارچه را نکشید و گرنه پارچه کشیده می­شود و از شکل اصلی خود در میاید.
    اگر پارچه هنگامی که چاپی بر روی آن پرینت می­شود جهت تار و پود صافی نداشته باشد، هنگامی که می­ خواهید تار و پود آن را مستقیم سازی کنید چاپ روی آن کج و معوج خواهد شد. قبل از خرید حتما پارچه ­هایی که چاپ دارند را بررسی کرده و از خرید آن­هایی که جهت تار و پود بهم ریخته ­ای دارند خودداری کنید.
    پارچه­ هایی که انتهایشان متفاوت است و طور خاصی دوخته شده­ اند نمی ­توانند در جهت تار و پود کشیده شوند، قبل از خرید آن­ها را هم با دقت بررسی کنید.

    اصلاح جهت تار و پود کج شده پارچه
    همچنین بخوانید:
    knits

    پارچه کشباف:

    شما نمی توانید نخی را از پارچه کشباف بیرون بکشید، یا بخار به سطح آن بزنید و حتی نمی توانید آن را بکشید تا جهت تار و پودش صاف شود. اما به هر حال اگر جهت تار و پود پارچه بدجور نباشد، قابل استفاده است.
    برای این که خطی برای مستقیم سازی پیدا کنید، از نخی با رنگ متضاد پارچه استفاده کرده تا با آن کوک موقتی دستی را در امتداد گره های عرضی ایجاد کنید و سپس در امتداد آن کوک ها، کار را اصلاح کنید. این کار لبه ای پایدار را در اختیار شما می گذارد تا پارچه را تا کرده و الگو ها را بچینید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه صاف کردن جهت های تار و پود پارچه در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − هشت =