81 / 100
  • راه اندازی یک اتاق خیاطی

    آموزش موجود در آموزشگاه خیاطی ایده برای کمک به شما در راه اندازی یک اتاق  خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    راه اندازی یک اتاق خیاطی

    راه اندازی یک اتاق خیاطی

    چه شما بخواهید اتاق فرزندان را بعد از رفتن آن ­ها از خانه  برای خودتان پس بگیرید، چه در حال طراحی استودیو رویایی خود باشید مواردی است که همه خیاطان برای این که کارشان را بدون نقص پیش ببرند احتیاج خواهند داشت.
    بهترین و کامل ترین سطحی که به عنوان سطح روی میز می ­توان استفاده کرد ، دربی با هسته توخالی که از فروشگاه ابزارآلات خریداری شده و یا یک ورق تخته سه لایی می ­باشد. با قرار دادن آن روی تعدادی قفسه یا یک جفت قفسه محکم می ­توانید از فضای زیری آن نیز بهره ببرید.

    جریان برق:

    شما در چندین نقطه از اتاق خیاطی خود برای ماشین آلات، اتو کشی لباس، روشنایی و کار رایانه­ ای به برق احتیاج خواهید داشت.مدارهای اختصاصی برای این کار عالی و بی نقص هستند، و نیز یک سرج ارستر (برق گیر) برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات ضروری می ­باشد.
    سعی کنید برای جلوگیری از حوادث، سیم ­ها را در جای پر رفت و آمد نصب نکنید. نوارهای برق دیواری به شما این امکان را می ­دهند که چندین چیز را در یک منطقه واحد نصب کنید.
    در صورت لزوم برای اضافه کردن پریزها با یک برق کار مشورت کنید و به او توضیح دهید که چه چیزهایی را می­ خواهید به آن متصل کنید.

    برق گیر
    چراغ خیاطی

    نور پردازی:

    روشنایی مناسب برای موفقیت در دوخت و دوز، عامل بسیار مهمی است. برای کار نه تنها به نورپردازی کلی بلکه به نور پردازی ­های جانبی (همانند چراغ­ های رومیزی) نیاز خواهید داشت. چراغ­ های رومیزی برای روشن کردن مناطقی که خودتان در آن بخش کار می­ کنید، مناطقی که چرخ خیاطی یا چرخ زیگزاگ در آنجا قرار دارد و همچنین میز رایانه بسیار مناسب می ­باشند. لامپ­ های نور روز نیز امکان مشاهده رنگ حقیقی را برای شما فراهم می­ سازند.

    میز برش:

    سعی کنید بسته به اندازه اتاق و نوع جهت­ گیری آن، منطقه­ ای را مخصوص برش زدن پیدا کنید. اگر شما یک خیاط پوشاک هستید، منطقه برش شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد که  اجازه برش عرض پارچه 60 تا خورده را به شما بدهد و اگر شما یک لحاف دوز (ضخیم دوز) می­ باشید عرض پارچه 45 برای شما کافیست، در نظر داشته باشید طول کار به ابعاد فضای موجود بستگی دارد.
    ارتفاع سطح برش شما، کلید راحتی شما می­ باشد. برای استفاده و برش زدن با قیچی سطح برش شما باید 3-4 اینچ زیر آرنج شما و همچنین 6-8 اینچ برای برش زدن با کاتر غلتکی باشد. اگر شما از هر دو وسیله استفاده می­کنید پس باید نقطه میانی را انتخاب کنید.

    میز برش
    کف پوش

    کف پوش اتاق خیاطی:

    خیاطان اغلب در مورد بهترین گزینه ­ها برای کفپوش اتاق اختلاف نظر دارند. برخی کفپوش­ های سخت و سفت همانند چوب، کاشی و یا وینیل و برخی دیگر کفپوش ­های نرم مانند موکت و فرش را ترجیح می ­دهند. انتخاب کفپوش بستگی به نوع دوخت و دوز و همچنین روش تمیزکاری شما دارد، سوزن ­های ته گرد روی کفپوش سخت ،راحت­ تر پیدا می ­شوند اما اگر با پای برهنه خیاطی می­ کنید فرش کردن کف برای شما گرما را فراهم می­ سازد. اگر قصد دارید سایر کارهای مربوط به صنایع دستی را نیز در همان اتاق انجام دهید حتما گزینه ­های تمیزی کف اتاق را در نظر بگیرید. پاک کردن رزانه، رنگ، چسب و غیره از روی فرش و سطوح نرم بسیار راحت­ تر نسبت به سطوح سخت می­ باشد.
    همچنین بخوانید:

    نگهداری :

    بزرگ ­ترین دغدغه اغلب خیاطان ذخیره سازی و نگه­داری می ­باشد، نه تنها برای تکه پارچه ­هایی که بعدا قرار است دوخته شوند بلکه برای ابزار هم به همان اندازه دغدغه دارند.
    خیلی خوب است که بتوانید ابزار مورد نیاز خود را بیابید. اما در واقع هیچ سیستم نگه دارنده ­ای برای خیاطان وجود ندارد، برخی از افراد لگن­ های پلاستیکی را به همه چیز ترجیح می ­دهند و برخی دیگر دوست دارند چیزهایی که دارند و ندارند را هیچ کس نبیند و آن­ها را در جعبه­ ها  یا در پشت در کابینت ­ها نگه داری می­ کنند.
    بسیار مهم است که کارهای دوخت خود را تمیز و مرتب نگه دارید و همچنین به دور از نور خورشید باشند چون باعث آسیب دیدن پارچه و محو شدن رنگ و طرح آن می­ شود. اگر فضای نگه­داری پوشش دار مانند لگن یا سطل را انتخاب می­ کنید حتما روی آن ­ها برچسب واضحی بچسبانید تا بدانید چه چیزی درون آن­هاست.
    مثال (از دل برود هر آنکه از دیده برفت) به دلیل اینکه نمی­ توانید چیزی را پیدا کنید می­ تواند باعث شود که شما خریدهای ساده را دوباره انجام دهید.

    آموزشگاه خیاطی ایده بهترین مرجع آموزش خیاطی در ایران

    بعضی از خیاطان دوست دارند ظروفی که داخل آن­ ها به بخش­ های کوچک­تر تقسیم  شده را استفاده کنند ، که بسیاری از این موارد را می ­توان در کلاس و همچنین در اتاق خیاطی استفاده کرد. سطل های سیمی را برای نگه­داری پارچه­ ها در نظر بگیرید، آن­ها دارای عرض و عمق متنوعی هستند و همچنین در قفسه­ هایی جای می­ گیرند که می ­توان همانند کشو آن­ ها را بیرون آورد.
    البته به یاد داشته باشید این سطل­ ها محتویات را در برابر گرد و غبار و نور محافظت نمی ­کنند. اگر دنبال فضای نگه­ داری دم دستی هستید باید به دنبال نگه­ دارنده های جیب داری که پشت درب نصب می­ شوند، قلاب­ ها، کمدهای دیواری، سطل­ های تاشو یا طبقاتی و غیره باشید. اما حتما جایی برای جا به جایی خودتان و وسایل در اتاق باقی بگذارید.
    استندهای ریلی مغناطیسی (از یک فروشگاه لوازم آشپزخانه) فضایی عالی برای نگه­داری قیچی ­های شماست.
    می­دانید که تمام خیاطان کتاب­ ها و مجله ­هایی را برای خود جمع می ­کنند، بنابراین برای داشتن کتابخانه خود بهتر است قفسه ­های دیواری یا قفسه ­های کتاب را در نظر بگیرید. اگر اینطوری در اتاق راحت نیستید در جایی نزدیک که بتوان از آن استفاده کرد نگه داری کنید.

    محل نگهداری
    اتوکشی

    جایگاه اتوکشی :

    بهتر است که اتوی شما در نزدیکی محل خیاطی ­تان باشد تا هرموقع که اراده می ­کنید بتوانید پرس کنید. اینکه شما بخواهید یک میز تمام اندازه اتوکشی انتخاب کنید یا یک صفحه رومیزی یا حتی یک ورق یا سطح پرس شده همگی بسته به فضایی می­ باشد که در اتاق در اختیار دارید.
    اگر قصد دارید میز اتو را انتخاب کنید بهتر است یکی را که ارتفاعش قابل تنظیم می­ باشد برگزینید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود داشته باشید.

    محل رخت آویز:

    اگر اتاق شما دارای کمد می ­باشد از آن برای آویزان کردن پروژه ­های خیاطی در حال انجام مانند مواردی که احتیاج به سجاف، اندازه کردن و غیره دارند استفاده کنید.
    برخی از افراد ترجیح می­ دهند کارهایشان را آویزان کنند و تا نزنند. اگر شما نمی ­توانید یک کمد اختصاصی برای لباس ­ها کنار بگذارید، یک چوب لباسی آویز روی درب یا یک قفسه لباس را به جای آن به اتاق اضافه کنید.

    chidaneh 15400 4c31cc16e7b0f0e988e814357d6bae53
    آینه

    آینه :

    اگر در حال دوختن پوشاک می ­باشید، مطمئن شوید که یک جایی در خانه آینه تمام قد دارید تا بتوانید تناسب، طول کار و غیره از کارهای خود را بررسی کنید. قسمت داخلی درب کمد، مکانی ایده آل برای یک آینه تمام قد است.

    همچنین بخوانید:

    محل رایانه :

    اگر در حال بارگیری طرح گلدوزی آن هم به طور مستقیم در دستگاه خود هستید، به فضایی برای داشتن رایانه (لپ تاپ) در نزدیکی محل خیاطی خود، و همچنین برق برای رایانه نیاز خواهید داشت.
    حتی اگر نخواهید طرحی را بارگیری کنید ممکن است دستگاه شما احتیاج به بروز رسانی آنلاین داشته باشد یا حتی می­توانید از رایانه برای یافتن الگوهای رایگان، منابع تکنیکی آنلاین و غیره بهره ببرید.

    10G73cropped
    800x876 Bernina Sewing Station P22106 Mg 1398png

    محل دوخت :

    شاید پرکاربردترین قسمت اتاق خیاطی شما، جاییست که ماشین خیاطی (ماشین ­های خیاطی) و نیز چرخ زیگزاگ در آن قرار دارند. همچنین داشتن یک صندلی راحت که مناسب با ارتفاع بدن شما و میز خیاطی ­تان باشد نیز بسیار مهم است. صندلی شما باید طوری باشد که شما بتوانید نسبت به ماشین خیاطی در حالت صاف و مستقیمی بنشینید و زانوها و آرنج­ هایتان نیز در حالت 90 درجه خم باشد.
    ساعد شما باید به صورت موازی با کف زمین قرار بگیرد. ارتفاع ایده آل برای دستگاه شما از آرنج شما تا کف اتاق محسوب می ­شود. اگر شما سطوح خیاطی مایل را ترجیح می ­دهید پس باید یک سه پایه یا صفحه مخصوص این کار خریداری کنید.
    این ابزارها از پایه دستگاه،از 10 تا 15 درجه پشتیبانی می ­کنند و فشار را از بازوها و گردن شما کاهش می­ دهند. برای خرید صندلی خیاطی خود از خرج کردن زیادی دریغ  نکنید.
    صندلی ­ای را انتخاب کنید که دارای ارتفاع قابل تنظیم و پشتی قابل تنظیم و همچنین دسته ­ها و نشیمن­ گاهی مناسب پشتیبانی از بدن و پاهای تان داشته باشد. صندلی­ های دارای چرخ،بسته به نوع ساختار این اجازه را می دهند که به راحتی در اطراف اتاق حرکت کنید، از سمت ماشین خیاطی تا کامپیوتر و از آنجا به سمت میز اتوکشی.

    پس مانده ها:

    فراموش نکنید که شما در اتاق تان به یک سطل زباله و همچنین یک ظرف بازیافت احتیاج دارید.
    بیشتر خیاطان دوست دارند که یک سطل کوچک در نزدیکی چرخ خیاطی داشته باشند چه یک سطل کوچک و سبک وزن باشد که کنار ماشین خیاطی قرار می ­گیرد چه یک ظرف بزرگ روی زمین که تکه پارچه ­ها و نخ­ ها را درون آن بیاندازند.

    x 1000 استفاده از قفسه فلزی 5a41031c8c760
    291491 579

    محل ویترین :

    اگر شما یادبودهای خیاطی همانند انگشتانه، وسایل آنتیک(عتیقه) خیاطی، مجسمه ­ها، و غیره را جمع آوری می­ کنید ممکن است به فضایی برای به معرض گذاشتن وسایل خود نیاز داشته باشید، پس این قسمت را هنگام برنامه ریزی برای محیط اتاق فراموش نکنید.
    شما باید از بودن در اتاق خیاطی خود لذت ببرید و باید آراستگی در اختیار شما باشد، این امر کلید خوش حالی در هنگام دوخت و دوز می ­باشد. بسته به اتاقی که در آن قرار دارید و نحوه استفاده از آن، روش های زیادی برای رسیدن به همان لذت وجود دارد.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه راه اندازی اتاق خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + هفت =