63 / 100
  • پارچه برگردان درخیاطی ( بخش2 )

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در پارچه برگردان در آموزشگاه خیاطی  ایده می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پارچه برگردان

    پارچه برگردان درخیاطی

    چندین ابزار به طور خاص برای برگرداندن پارچه وجود دارد. اما در جعبه ­های خیاطی ابزارهای عادی و متداولی وجود دارد که می­ توانند این کار را با دقت انجام دهند. آن ­ها عبارتند از جوالدوز، سنجاق قفلی و سوزن. حتی نخ ­های زیگزاگی زنجیره شده می­ توانند برای برگرداندن پارچه مورد استفاده قرار گیرند.

    جوالدوز:

    قسمت توپی شکل جوالدوز سرگرد  را بر روی انتهای دوخته شده پارچه لول ه­ای قرار داده و آن را داخل لوله فشار دهید. هنگامی که جوالدوز را درون لوله فشار می­ دهید پارچه را به سمت پایین روی جوالدوز قرار دهید.

    جوالدوز
    سنجاق قفلی

    سنجاق قفلی:

    شما می­توانید از سنجاق قفلی ­ای که پهن ­تر از سوزن ته گرد است برای برگرداندن پارچه خیاطی استفاده کنید. سنجاق قفلی را به قسمت انتهایی از پارچه که نشان داده شده است وصل و قفل کنید سپس آن را به آرامی از میان لوله پارچه پایین بیاورید و پارچه را به طور مرتب تنظیم و صاف کنید.

    همچنین بخوانید:

    سوزن :

    برای برگرداندن نازک­ترین لوله­ های پارچه ­ای می­توانید از سوزن استفاده کنید. برای انجام این کار سوزن را با نخی دولا، نخ کنید و انتهایش را بهم گره بزنید. طول نخ کافیست چند اینچ باشد. یکی از کوک ­ها را از طریق قسمت تا شده لوله بردارید و گره­ی انتهایی را بگیرید. اگر گره از آن بیرون آمد یک کوک دیگر را اضافه کنید. سپس سوزن را از انتها درون لوله قرار دهید تا سر تیز آن پارچه را سوراخ نکند. درحالی که با قسمت سر باز لوله کار می­ کنید تا آن را برگردانید با سوزن در داخل لوله کار کنید.
    سوزن
    ماشین زیگزاگ

    زنجیره زیگزاگی:

    اگر لوله ­های پارچه زیاد باریک نیستند، می­ توانید برای برگرداندن آن­ها از ماشین زیگزاگ (لبه دوز) استفاده کنید. یک زنجیره به طول چند اینچ بلندتر از لوله پارچه خود را بدوزید و آن را برش نزنید. سپس زنجیره متصل را سمت جلوی ماشین زیگزاگ بیاورید. نوار را به اندازه نصف لوله تا بزنید، و زنجیره دوخته شده را در امتداد خط تا قرار دهید تا تمام طول لوله را گسترش دهد. لبه ­های نوار را بهم بدوزید و مراقب باشید تا زنجیره نخ­ های حاشیه و اضافه به کار اصلی گیر نکند.زنجیره لبه را به اندازه 6 اینچ اندازه بزنید و برش دهید. در حالی که به انتهای پارچه خیاطی نزدیک­تر می شوید به آرامی زنجیره داخل لوله را بکشید. هنگامی که برگرداندن پارچه به اتمام رسید، گره­ زنجیره­ های نخ را در هر دو انتهای لوله ببندید و آن­ها را مرتب کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه پارچه برگردان در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − نه =