77 / 100
  • دوخت چوب پرده های جیب دار در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما دوخت چوب پرده های جیب دار در  آموزشگاه خیاطی  ایده می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    دوخت چوب پرده های جیب دار در خیاطی

    دوخت چوب پرده های جیب دار در خیاطی​

    خطوط تمیز و صاف چوب پرده های جیب دار آنها را مناسب هر نوع پنجره کرده، که تنها یا با دیگر ترکیبات بکار می روند. لبه آویزها و پرده های کافه اغلب چوب جیب دار یا چوب تزئینی دارند. مواد لازم برای این کار شامل پارچه خیاطی و نخ می باشد .

    دستورالعمل کلی:

    قبل از برش اگر پارچه قابل شستشو است آن  را بشویید. اگر برنامه شما خشکشویی پرده است، شستشوی قبلی نیاز نیست.چوب پرده را نصب کرده و پنجره را برای نصب داخل یا بیرون اندازه بگیرید. از دوبرابر اندازه عرض بعنوان چندبرابر کننده اندازه عرض برش استفاده کنید. این کار امکان پر شدن پرده و چین های بزرگ را به شما می دهد. برای دوخت پنجره ای که از وسط باز می شود، مانند پرده کافه، عرض مورد نظر را به دو تقسیم کنید تا صفحات جداگانه ایجاد شود. برای دوخت پنجره ای که باز نمی شود، مانند والان (لبه آویز)، پنل های پارچه ای را برای عرض دلخواه درکنار هم قرار دهید.
    همچنین بخوانید:

    برش پنل ها :

    برای رسیدن به عرض دلخواه (شامل دوبرابر کل)، 4اینچ اضافه کنید تا از هر طرف دولبه داشته باشید.برای رسیدن به طول دلخواه پنل، مقادیر زیر را اضافه کنید: 3اینچ برای بالا، اندازه محیط چوب پرده بعلاوه 1 برای باز کردن جیب چوب پرده، ½ اینچ برای انتهای چهارچوب، و 2اینچ برای لبه پایینی پنل.
    برای ساده تر شدن، 6 ½ اینچ به محیط چوب پرده اضافه کنید.سر پرده مقداری از پارچه است که بالای چوب پرده گسترده می شود و شکل چروک و موج کوچکی به خود میگیرد.وقتی اندازه پنل بریده شده را فهمیدید، مقدار مورد نیاز را برای تهیه آن اندازه ها تهیه کنید.
    احتمالا لازم است تکه های پارچه خیاطی را به هم وصل کنید، بسته به پنل و عرض پارچه. هر دو لبه پارچه را مرتب کنید تا وقتی عرض ها را به هم می دوزید از جمع شدن پارچه جلوگیری شود. عرض های پارچه را به هم وصل کرده، هر الگویی لازمست تطبیق دهید؛ کوک ها را تمام کنید، بعد اندازه پنل مورد نیاز را از پارچه های تکه شده ببرید.

    یرش پنل
    7b0fb6290f3251d38d38e80fa8b3fd5e

    دوخت پنل های پرده:

    هر دو طرف پنل را 1 اینچ به سمت مخالف دوبار قرار دهید، و یک لبه دوتایی ایجاد کنید. برای لبه پایینی هم همینکار را تکرار کنید.کوک اول را در لبه های تاخورده هر سمت بزنید، و بعد برای لبه پایینی اینکار را تکرار کنید.
    1/2اینچ به سمت مخالف در امتداد لبه بالایی پرده قرار دهید. بعد زیر مقدار باقی مانده محاسبه شده بالای لبه بالایی پنل قرار دهید (محیط جیب چوب پرده بعلاوه4). در امتداد لبه تاشده پایینی کوک بزنید.
    دوباره 1 ½ اینچ از بالای لبه بدوزید تا محل باز شدن جیب چوب پرده را بسازید.چوب پرده را در محل قرار داده، پرده را آویزان کنید و آنرا کاملا پخش کنید بنابراین پنل بطور مساوی آویز می شود.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه دوخت چوب پرده های جیب دار در خیاطی​ کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 1 =