79 / 100
  • پوشاندن آباژور با یک پارچه

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در پوشاندن آباژور با یک پارچه می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پوشاندن آباژور با یک پارچه

    پوشاندن آباژور با یک پارچه

    چرا با یک آباژوری که کاملاً دلخواه ما نیست و آن را خریده ایم زندگی کنیم در صورتی که می توانیم آن را با دکور خانه ی خودمان منطبق کنیم؟ این کار ساده است و به هیچ دوخت و دوزی نیاز نیست.

    پوشاندن آباژور با یک پارچه

    برای شروع;

    اگر دنبال یک ماده با فرم گیری ساده برای پایه ی کار می گردید، یک سطح تخت بهترین انتخاب است، بنابراین از سطوح چین  دار، پر از پستی و بلندی و بافت دار اجتناب کنید. رنگ سفید یا نزدیک به سفید برای جلوگیری از نمایش رنگ وقتی که چراغ را روشن می کنید، بهترین انتخاب است، مگر اینکه بخواهید با پارچه ی تیره روی سطح پایه کار کنید.
    آباژورها تقریباً هر مکانی که لامپ، صنایع دستی، لوازم تفریحی و پارچه می فروشند، فروخته می شوند.
    علاوه بر آباژور، به چند کاغذ بزرگ برای ساخت یک الگو (روزنامه گزینه ی خوبی است)، چسب صنایع دستی یا پارچه یا چسب اسپریی، قیچی و یک قلم برای نشانه گذاری نیاز دارید. گیره  های کوچک یا گیره های لباس برای نگه داشتن پارچه یا مرتب کردن آن، هنگامی که چسب درحال خشک شدن است مفید هستند. بعد از درست کردن الگو، شما می توانید مقدار پارچه ی مورد نظرتان را محاسبه کنید.

    ساخت الگو:

    کاغذ را روی یک سطح صاف مثل کف زمین یا میز صاف قرار دهید.
    از درز آباژور شروع کنید، آباژور را روی کاغذ بچرخانید و خطوط بالا و پایین آن را روی کاغذ با خطوط کوچکی مشخص کنید. چرخاندن آباژور را تا زمانی  که دوباره به درز آباژور برسید ادامه دهید.
    آباژور را کنار بگذارید، خطوط کوچک را هموارتر کنید و به  هم متصل کنید و به تمام خطوط 1 اینچ اضافه کنید تا لبه  ها و هم پوشانی ها هم محاسبه شود.
    الگو را از کاغذ ببرید و فیت بودن آن روی آباژور را امتحان کنید و اگر تغییری نیاز بود آن را اعمال کنید.

    How to cover a lampshade in fabric
    همچنین بخوانید:
    پوشاندن آباژور

    پوشاندن آباژور:

    الگو را به پارچه متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که هر موردی که تاثیری روی شکل نهایی آباژور دارد را در نظر گرفته اید. برای مثال، طراحی را با در نظر گرفتن همه ی متغیرها انجام دهید، به شکل های برجسته ای که باید در مرکز قرار بگیرند توجه کنید. پارچه را مطابق با الگو برش دهید.
    0.5 اینچ از یک انتهای پارچه را به عقب برگردانبد و فشار دهید، این انتها، لبه ی تمام  شده ی (قابل مشاهده ی) پارچه است که محل هم پوشانی را به ما نشان می دهد.
    کل آباژور را با چسب اسپریی یا چسب بپوشانید. مراقب باشید که چسب را فقط در قسمت خارجی آباژور بزنید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به گذراندن دوره فشن دیزاین در موسسه Margareth Skolen و بهره مند شدند از اساتید ژاپنی Menebo آموزش اوریگامی و اوریگامی فشن و اساتید دانمارکی و سوئدی آموزش و بهره مند شدن از روش های پیلیتد و پلیسه اشاره کرد .

    با درز آباژور شروع کنید و با انتهایی شروع کنید که برنگردانده بودید، پارچه ای که برش زدید دور آباژور بچرخانید، همزمان با اینکه پارچه را دور آباژور می چسبانید، آن را صاف و مرتب کنید. مهم است که هیچ چین یا حباب هوایی باقی نماند. اگر طول اضافی پارچه باقی مانده است آن را ببُرید تا هم پوشانی دو انتها، 0.5 اینچ باقی بماند. لبه ی برگردانده شده را چسب بزنید و دو انتها را به هم وصل کنید.
    برای تمام کردن کار آباژور، لبه ی اضافه ی بالایی پارچه را در هر 0.5 اینچ یک برش کوچک بزنید. به لبه ی بالایی آباژور چسب بزنید و پارچه ی برش خورده را به قسمت های داخلی چسب خورده متصل کنید. در صورت ضرورت، لبه های متصل شده را با گیره به  هم وصل کنید تا زمانی که چسب خشک شود.
    در لبه ی پایینی، همین عمل را مجدد تکرار کنید و اگر نیاز بود از گیره برای خوب چسبیده شدن پارچه و آباژور استفاده کنید.

    نکات مهم:

    آباژورهای چسبنده در پارچه ­فروشی ­ها و مغازه های صنایع دستی در دسترس هستند. اگر از آن ­ها استفاده کنید، برای اتصال لبه ها و اتصال برش ها به چسب نیاز ندارید.
    Ribbon lampshade DIY 1

    نکات آراستن آباژور:

    برای افزودن جذابیت به آباژور، در قسمت لبه ی بالایی و پایینی چسب بزنید. حاشیه های تزیینی، مهره ها، روبان، روبان زیگزاگ و موارد تزیینی دیگر گزینه های تزیین آباژور هستند که با توجه به دکور خانه تان می توانید از آن ها استفاده کنید. به لبه های آباژور چسب بزنید، آن ها را صاف و مرتب کنید و دو انتهای آباژور را در درز آباژور به هم متصل کنید. زمانیکه چسب در حال خشک شدن است، مکان های چسب خورده را با گیره ی لباس، گیره ی کاغذ یا پین  ها در کنار هم نگه دارید.
    ایده ی دیگر شامل تزئینات ریز همراه با چسب است مانند کریستال ها، تکه دوزی، حروف تزیینی، یا شکل های چاپی روی پارچه.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه پوشاندن آباژور با یک پارچه کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 4 =