• انواع پارچه پرده ای در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در انواع پارچه پرده ای در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    انواع پارچه پرده ای در خیاطی

    انواع پارچه پرده ای در خیاطی

    تزئینات پرده ای که آسان دوخته می شوند باعث بهتر و بیشتر شدن سبک تزئینی هر اتاقی شده و در عین حال به ایجاد فضای دلخواه کمک می کنند. شناختن تزئینات پرده ای مختلف اولین قدم در حوزه دکوراسیون پرده می باشد. در بسیاری از مواقع ترکیبی از تزئینات جلوه ای بی عیب و نقص به پنجره می بخشد. خلاصه ای از محبوب ترین سبک ها باعث می شود که دست به کار شوید.

    انواع تزئینات پرده ای

    اگرچه که انواع خاصی از تزئینات وجود دارد اما شما می توانید با انتخاب تان از ابزارهای تزئینی و لایه گذاری چندین تزئین به ظواهر متفاوتی برسید.

    کرکره پرده ای

    کرکره (شید):

    کرکره ها به تنهایی و یا به همراه پرده مورد استفاده قرار می گیرند.آن هارامی توان در داخل یا خارج از قاب پنجره نصب کرد. یک کرکره رومی دارای یک میله افقی و یا پلیسه می باشد که از آن ها به یک سری از چین خوردگی یا پلیسه نرم می رسد. این کرکره هنگامی که جمع شود به صورت صاف آویزان شده که با استفاده از سیستمی متشکل از بند و حلقه برای کنترل پلیسه یا تا خوردگی ها ساخته شده است .
    کرکره غلتکی رای مسدود کردن یا کاهش میزان نور روز در یک اتاق استفاده می شود. این کرکره ها در جنس های وینیل یا پارچه ای موجود هستند و می تواند خط های حرارتی داشته باشند. هنگامی که نخواهد استفاده شود، داخل غلتک فرو رفته و تقریبا نامعلوم می شود.
    همچنین کرکره بالونی (پفی)، که با تغییری در کرکره رومی ساخته شده، از یک سری بند و حلقه برای بالا بردن لبه پایینی استفاده می شود و کرکره را به طرف قسمتی پف کرده هدایت می کند. می توان آن را جوری تنظیم کرد که بی حرکت بماند بنابراین شبیه به یک نیم پرده می باشد.

    هدف تزئینات پرده ای:

    • حفظ حریم خصوصی-به خصوص دراتاق خواب وحمام.
    • کنترل نور- میزان نور روز را در یک اتاق محدود می کند.
    • حفظ انرژی- جریانات هوا را کاهش داده و به حفظ گرما کمک می کند.
    • کاهش سر و صدا- به حداقل رساندن سروصدای اضافی از بیرون از منزل.
    • مخفی کردن نمای ناخوشایند و زشت- توجه را جلب می کند و یا قابی زیبا را به تصویر می کشد.
    • رنگ،سبک وخصوصیات فردی ر ابه یک اتاق اضافه می کند.

    همچنین بخوانید:
    پرده نازک و ضخیم

    پرده نازک و پرده ضخیم:

    پرده های نازک و ضخیم پایه اعضای صریحی از پارچه هستند. تنوع آن ها توسط بالای پرده ایجاد می شود که به نحوه آویزان شدن تزئینات پرده از میله پرده یا صفحه نصب اشاره دارد. بسیاری از افراد اصطلاحات پرده نازک و پرده ضخیم را به طور مترادف استفاده می کنند؛ با این حال پرده های نازک بیشتر در آشپزخانه و اتاق خواب هستند چون آن ها تمایل بیشتری به کژوال ( غیر رسمی) بودن نسبت به پرده های ضخیم دارند.
    پرده های نازک معمولا از پارچه های سبک تر ساخته شده اند و گاهی اوقات دور آن ها دوخت ندارد. آن ها به طور معمول از میله های ثابت پرده آویزان شده و ممکن است جمع ، چین دار ویا موج دار شوند. پرده های ضخیم خوش دوختتر و دارای تزئینات پرده ای رسمی می باشند و اغلب در اتاق های نشیمن و یا غذاخوری پیدا می شوند.
    بالای آنها معمولا پلیسه دارد یا چین خورده و یا جمع شده است و به طور معمول از قلاب های مخصوص پرده ضخیم بر روی میله پرده آویزان می شوند.این پرده ها با کشیدن بندهایی در لبه بیرون پنجره باز یا بسته می شوند.
    قاب میله راحت ترین و رایج ترین سرپرده می باشد که دارای یک محفظه یا تونل است که توسط دو پرده هایی که با نواری ازردیف موازی دوخت در بالای پرده ایجاد شده و از طریق آن میله پرده درج می شود .
    بالا آویزان می شوند دارای پنل های پارچه ای می باشند که از حلقه یا نوار پارچه آویزان شده اند.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به گذراندن دوره فشن دیزاین در موسسه Margareth Skolen و بهره مند شدند از اساتید ژاپنی Menebo آموزش اوریگامی و اوریگامی فشن و اساتید دانمارکی و سوئدی آموزش و بهره مند شدن از روش های پیلیتد و پلیسه اشاره کرد .

    پرده های ضخیم پلیسه ای (پیلی دار) از پنل های پارچه ای بلندی ساخته شده اند که در قسمت بالایی (یا هدر )به صورت پلیسه ای قرار می گیرند، اغلب دارای نوارهای کمکی هستند که پلیسه کردن را آسان تر می سازد.
    انواع مختلفی از پرده های پلیسه ای وجود دارد. نیم پرده ها، پرده های کوتاه و صافی هستند که در قسمت پایین پنجره (برای حفظ حریم خصوصی )آویزان هستند؛ که اغلب با یک والان یا جفتی دیگر از یک پرده کوتاه که نیمه بالایی پنجره را میپوشاند جفت می شوند . پرده های بالایی می توانند بلند ساخته شوند تا با پرده پایینی به منظورحفظ حریم خصوصی همپوشانی داشته باشند، یا کوتاه باشند تا مرکز پنجره برای وارد شدن نور و دیدن منظره بیرون باز بماند.
    پرده های پفی  شامل پارچه های پفی یا آرایش جمع شده هستند که به لبه بالا، داخل و لبه پایین متصل می شوند. پرده های ضخیم دوردوزی شده که عایق گرما هستند، دوردوزی خاصی دارند که گرمای تابستان و سرمای زمستان را از بین می برد تا راندمان انرژی را بهبود بخشد.
    هر پرده ضخیمی می تواند جوری دوردوزی شود که عایق حرارتی باشد. پرده های آستین اسقفی شبیه آستین های اسقف روی لباسشان می باشند که در بالا پر هستند و در وسط به سمت عقب کشیده می شوند و اندکی پف داده می شوند تا شبیه یک جام شوند.

    والان پرده:

    معمولا والان در تزئینات پرده ای رسمی به چشم می خورد؛ انتخاب پارچه و روش آویزان کردن باعث می شود ترکیب swag/jabot (نوعی والان) برای هر پنجره ای مناسب و درخور باشد. swag قطعه پارچه ای می باشد که دور یک میله تزئینی می پیچد یا روی یک صفحه نصب پلیسه می شود که بالای پنجره را در بر می گیرد.
    Jabot می تواند قطعات جداگانه یا به سادگی انتهای مخالف swag باشد که در امتداد طرفین پنجره با تا خوردگی یا پلیسه های نرم قرار می گیرد.اصطلاح jabotبه بخش کوتاهی از پارچه اطلاق می شودکه درقسمت جلوی تزئینات پنجره بت چین های نرم قرارمی گیرد.

    والان پرده
    والان

    والان ها:

    والان ها یکی از متنوع ترین پوشش های پنجره می باشند که از نظر طول و شکل متفاوت هستند و به تنهایی بالای شیدها، پرده های نازک و ضخیم و حتی پرده های {کرکره} کوچک استفاده می شوند. یک والان در بالای پنجره آویزان می شود که اغلب قسمت های اضافی پرده مانند میله پرده را می پوشاند. والان می تواند از یک میله پلیسه یا جمع شود یا می توان آن را روی یک صفحه نصب، نصب نمود. یک والان ساده پنل پارچه خیاطی کوتاه و مستقیم یا شکل دار می باشد که می تواند روی یک صفحه نصب نصب شود یا توسط یک بند جیبی دوخته شود . این والان معمولا با شید (کرکره)، پرده های ضخیم و swagدیوار کوب یا نگه دارنده مخصوص نازک مورد استفاده قرار می گیرد. والان بلوزی شبیه به والان ساده می باشد اما دارای دو لایه است. این والان همانند یک لوله ساخته شده، بنابراین خودش دوردوزی دارد، و پوشش از طریق هر دولایه کوک زده می شود. پس از اتمام، با دستمال کاغذی بین لایه ها پر شده تا یک پف نرم ایجاد شود.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه انواع پارچه پرده ای در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + 16 =