79 / 100
  • روتختی ها در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در روتختی ها در آموزشگاه خیاطی ایده می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    روتختی ها در خیاطی

    روتختی ها در خیاطی

    تشک ها در اندازه های استاندارد طول و عرض دارند اما عمق آن ها مختلف و متفاوت می باشد. اندازه ملحفه های تخت، پتوها، روکش ها و روتختی ها بسته به سازنده آن ممکن است در هر جهت، چند اینچی تفاوت داشته باشند. هنگامی که شما روتختی خودتان را درست می کنید، می توانید اندازه ای که می خواهید را انتخاب کنید.

    اصطلاحات

    اصطلاحات لحاف روانداز، روکش، روتختی، لحاف پَر و لحاف غالبا بجای یکدیگر به کار می روند امادرواقعیت یکسان نیستند.

    لحاف رو تختی

    لحاف رو انداز:

    روکشی سبک وزن که فقط برای زیبایی و نه گرماطراحی شده است وفقط بالای تخت را می پوشاندکه چنداینچ در طرفینیه پایین می افتد و پایان می یابد. این لحاف معمولا طولش طوریست که بالش ها را می پوشاند و توسط یک پارچه دور تختخواب استفاده می شود.

    روکش:

    روکشی که برای گرما طراحی شده، می توان آنراباپلی استر،پشم یاابریشم حلاجی شده یا پرهای نرم پرکرد. ضخامت  آن بر حسب عایق گرمای مورد نیاز متفاوت می باشد. اندازه هایش نیز متفاوت است. می تواند تنها روی تخت و بالای آن را بپوشاند و یا کمی به سمت پایین هم بیاید.

    روکش
    همچنین بخوانید:
    ohlone bedspread

    روتختی:

    روکش تختی که تمامی تخت، شامل تشک، تشک فنردار و بالش ها، را می پوشاند.بسیار رو تختی هاسبک هستندوبه سمت کف آویزا نمی شوند.

    لحاف پر:

    روکشی که پایین آن پر شده است. در اروپا تنها یک ملحفه قسمت پایینی تخت به همراه لحاف پر برای تخت هایشان استفاده می کنند.

     

    dp1106 01 5
    روکش لحاف

    روکش لحاف:

    این روکش طراحی شده تا از لحاف پر یا روتختی در برابر فرسودگی و کثیفی جلوگیری کند، این پارچه روکش همانند پوششی بزرگ می باشد. برای استفاده رو تختی را داخل آن گذاشته و روکش را گره زده یا دکمه هاش را می بندیم. این روکش ها با دکمه، گره، دکمه قابلمه ای یا دکمه هایی که یک طرف قلاب دارند بسته می شوند.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده :

    لحاف:

    عموما لحاف به روکش تختی طرح دار یا چند تکه اشاره می کند. یک لحاف دارای عایق گرما بین لایه هایش است درست مثل روکش.اندازه اش ممکن است صرفا هم اندازه روکش باشد و یا همانند رو تختی بر روی زمین هم پهن شود.
    برای گرفتن بهترین نتیجه هنگام ایجاد روکش لحاف و روکش خود تختخواب را اندازه بزنید.سپس مقداری که قرار است از کناره های تخت آویزان باشد را اندازه گیری کرده و آن را به طول و عرض اضافه کنید.
    اگر شما می خواهید روکش لحافی برای روکش خریداری شده درست کنید، روکش اصلی را اندازه بزنید زیرا اندازه ها ممکن است متفاوت باشد.
    نکته: برخی از تولید کنندگان اندازه روکش را به اندازه دو نفره یا queen تعیین می کنند که حدود 86 اینچ می باشد و اینگونه طراحی شده تا به هر دو اندازه تخت بخورد هرچند ممکن است برای اندازه های بزرگ تر کوتاه شود.
    همیشه قبل از خرید روکش های تخت آماده اندازه گیری کنید.

    deluxe dream quilt white 1 copy
    پتو

    اندازه پتو:

    پتو برای گرما طراحی شده و از لحاظ وزن و فیبر بسیار متفاوت است.پتو را می توان از پشم،پنبه یا مصنوعی تهیه کرد. آن ها چیزی بین ملحفه و روکش تخت می باشند.اندازه پتو از نظر سازنده کمی متفاوت است.

    ساخت روکش تخت:

    ابتدا اندازه تختخواب مد نظرخودرا، عرض،طول وارتفاع قبل ازبرنامه ریزی یک پروژه روکش تخت، اندازه بگیرید. بسته به اینکه می خواهد چگونه متناسب باشد، ممکن است لازم داشته باشید قسمتی از آن بالش ها را پوشش دهد پس باید اندازه اش زده و به طول نهایی اضافه کنید.
    مقداری که قرار است از تخت در هر طرف آویزان باشد را مشخص کنید تا کجا می خواهید این افتادگی فنر تخت یا تشک را بپوشاند،همین مقدار را دو برابر کرده و به عرض اضافه کنید. به یاد داشته باشید برای فاصله درزها و سجاف ها هم مقداری اضافه کنید.

    ساخت روکش تختی

    نکات مفیدی برای تهیه روکش تختخواب:

    • به دنبال پارچه های تزئینی گسترده برای به حداقل رساندن نیازهای گره زدن باشید.
    • پارچه هایی را انتخاب کنید که قابل شستشو و در عین حال نگهداری آسان داشته باشند؛ روکش هایی که خشکشویی می شوند ممکن است گران باشند.
    • برای جلوگیری از آب رفتن، پارچه هارا ازقبل بشویید.
    • اگر با پارچه ای کار می کنید که چاپ های بزرگی دارد، تکرارهارا اندازه بگیرید زیرا پارچه اضافی برای درزها لازم می شود.
    • دربیشتر موارد،شما باید عرض پارچه را درزگیری کنیدتا مقدارلازم برای پوشاندن تخت را به دست آورید.برنامه ریزی کنیدکه یکپارچه یک عرض را درمرکزتخت وعرض اضافی درهرطرف قراردهید بنابراین دوپوشش درمرکز وجودخواهدداشت،نه یک درز در مرکزکه خنده دار به نظر برسد.درصورت لزوم،از پارچه های اضافی برای مطابقت چاپ هااستفاده کنید.
    • اگر از پارچه ای سبک برای روتختی استفاده می کنید و به کمی وزن برای آویزان شدن آن از تخت احتیاج دارید، درچندین مکان وزنه های پارچه ای کوچک را روی سجاف اضافه کنید.
    • چرخ خودرا روی یک میز بزرگ (میز اتاق ناهارخوری وغیره) تنظیم کنید تا از وسعت پارچه خیاطی مورد نیازبرای پوشش یک تخت حمایت کند،به خصوص اگردر حال لحاف دوزی هستید.
    • برای لحاف ها از آستر حلاجی شده یا چسب اسپریم وقتی استفاده کنیدکه لایه هارابرای دوخت ولحاف دوزی نگه دارید.
    • برای سجاف زدن بهتر و بهتر آویزان شدن پروژه گوشه های پایینی را گرد کنید.
    • اگر تختخواب جاپایی دارد شکافی در قسمتی که آویزان می شود ایجاد کنید.
    • از استفاده از پارچه های خیاطی لغزنده برای قسمت زیرین پوشش خودداری کنید،زیرا این امر می تواند باعث لیز شدن و سر خوردن تختخواب شود.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه روتختی ها در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار − 3 =