• الیاف پنبه مشهورترین و محبوب ترین پارچه در جهان

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در الیاف پنبه مشهورترین و محبوب ترین پارچه در جهان می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    الیاف پنبه مشهورترین و محبوبترین پارچه در جهان

    الیاف پنبه مشهورترین و محبوب ترین پارچه در جهان

    الیاف پنبه به طرز شگفت آوری متنوع است؛ چه تنها یا ترکیب شده، سایر الیاف ترکیبی را به فروش میرساند. این صنعت بزرگترین درآمد نقدی آمریکاست، و مشتریان میدانند که پارچه های ساخته شده از پنبه راحتی و نرمی زیادی دارد، بادوام و ارزشمند است.
    یک طاقه پارچه پنبه ای 215 شلوار جین، 249 روتختی، 409 پیراهن کوتاه یا 313.600 اسکناس یکصد دلاری تولید میکند.

    پنبه چیست؟

    پنبه پارچه ای طبیعیست که از غوزه گیاه پنبه بدست می آید و برای تولید پارچه های مختلف با قیمت های مختلف استفاده می شود. پارچه از داخل توخالیست، و زیر میکروسکوپ، شبیه روبان پیچ خورده است. پنبه از هفت هزار سال پیش کشت می شده، و بنظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی مدرن که آنرا با دیگر پارچه ها ترکیب کرده و در نهایت به خروجی آن ظاهری زیبا داده است.
    پنبه می تواند بافته یا گره زده شود و تبدیل به لباس شود. دو بافت مشهور و مرسوم پنبه ساده و جناغی است. یک بافت ساده پارچه هایی مانند گینگام، چیت، کتانی و ماهوت می بافد. بافت جناغی بادوامتر است و در جین، خاکی و گاباردین مورد استفاده است. بافت ساتن با پارچه های پنبه ای ،غیرمرسوم تر است برای اینکه کمی شیک تر است، اما در پارچه هایی با رنگ درخشان و براق مانند اطلس دیده می شود.

    پنبه
    پارچه پنبه ای

    مشخصات پارچه:

    پارچه پنبه ای مشهور است برای اینکه نگهداری آن آسان است و در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد. در گرما، هوای مرطوب، پنبه “نفس می کشد”. همینطور که بدن عرق می کند، پارچه پنبه ای رطوبت را جذب می کند و آنرا روی سطح پارچه آزاد می کند، بنابراین تبخیر می شود.
    در هوای سرد، اگر پارچه خشک مانده باشد، پارچه گرمای بدن را نگه می دارد، مخصوصا تمیز کردن پارچه های پرز دار پنبه راحت است؛ می توان آن را در ماشین لباسشویی انداخت و یا خشکشویی کرد.
    در دمای بالا دوام دارد، پس هم می جوشد و هم استریل می شود. براحتی چروک می شود و مستعد آبرفت است؛ هرچند، جوشاندن پنبه با پارچه های دیگر و پارچه های بادوام چروک نمی شوند و آبرفت ندارند. پایانه ای کاربردی، مانند فشار زیاد و کپک، آتش و مقاومت در برابر لکه، به جذب پارچه اضافه می شود.
    حتی با کنترل چروک، اغلب پارچه های پنبه ای در طول شستشوی اول چروک می شوند، پس مهم است که قبل از دوختن آن ها را بشوییم. وقتی پلاستیک به پنبه افزوده شود، به خوبی تنفس نمی کند و تمایل به گلوله گلوله شدن دارد، بنابراین بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند پارچه های صد درصد پنبه ای بخرند.

    همچنین بخوانید:

    پنبه:

    می تواند بیست و هفت برابر وزن خودش آب جذب کند. شکلی نرم و راحت دارد. شستن آن آسان است. به راحتی خشک می شود، بقای رنگ خوبی دارد. گرما را به خوبی انتقال می دهد.
    در برابر سایش مقاوم است. در برابر گلوله شدن و حشرات موذی مقاوم است. انعطاف پذیری کمی دارد؛ مستعد چروک شدن است. درمواجه  طولانی مدت با آفتاب آسیب می بیند. دوختن و خیاطی کردن با آن آسان است.

    پنبه
    پارچه پنبه ای

    انتخاب پارچه:

    یک پارچه خوب و صد در صد پنبه بهترین پارچه برای خیاط های مبتدی است؛ برش و دوخت آن آسان است. همه نوع پارچه های در دسترس ،می توانند با الیاف پنبه ای تولید شده باشند. چالش پیش رو، انتخاب پارچه صحیح برای کار مورد نظرتان است. برای شلوار، پیراهن، دامن، لباس، پرده، لحاف و پیراهن کودکان؛ پارچه های سنگین تر برای شلوار، لباس بیرونی، پوشش پرده و لباس کار مورد استفاده اند. بهترین کیفیت پارچه ای که می توانید هزینه آنرا پرداخت کنید را بخرید. دنبال الیاف به هم تنیده با الیاف های یک و دو دهم اینچی و حتی نخ ها بگردید. پارچه را با ناخن بخراشید، اگر نخ ها از هم باز شدند پارچه خوبی نیست. برای بررسی طول پارچه، یک نخ از پارچه بکشید و آنرا باز کنید؛ اگر پارچه حداقل یک و دو دهم اینچ طول داشته باشد، پارچه بسیار خوب و خوش دوخت است. دو نخ را در کنار هم قرار دهید تا ببینید پارچه چروک می شود یا نه. برای بررسی دوام رنگ، یک تکه پارچه رنگی را به پارچه سفید بسابید؛ هیچ اثری روی پارچه سفید نباید دیده شود. پارچه های کیفیت خوب سایزبندی زیاد ندارند (ته و انتهای آنها پارچه ها را محکم تر نشان می دهد). آهار پارچه با شستشوی مداوم از بین می رود، پارچه چین و شکن خود را از دست می دهد.

    آماده سازی پارچه:

    الیاف های پنبه ای خرد نمی شود، اما پارچه پنبه ای می شود، پس قبل از دوخت پارچه را بشویید. برای شستشو، پارچه را همانطور که میخواهید در نهایت لباس را بشویید قبل از دوخت بشویید.
    مطمئن شوید پارچه از غلات است؛ که نخ های طولی و عرضی بدرستی به یکدیگر عمودند. اگر پنبه انتهای ثابت دارد، کشیدن بافت میسر نیست. اگر پارچه چاپ دارد و بافت ندارد، احتمالا وقتی پارچه را صاف کنید چاپ مورب می شود. از پارچه های چاپی هرچند که نخ ها روی بافت باشند پرهیز کنید.

    cdc586839bc24bee43edbd5abb051a39
    همچنین بخوانید:
    پارچه پنبه ای

    دوخت پنبه:

    قوانین سفت و سختی برای دوخت پنبه وجود ندارد. برای اینکه انواع مختلفی از پنبه وجود دارد. اگر پارچه از تکنیک های دوخت مشخصی استفاده کرده باشد، به خاطر نوع پارچه است، نه الیاف آن .با توجه به مشخصات پارچه، از جمله ساختار چِرت زدن و دندانه دار کردن، سطوح تزئینی، بافت نامنسجم و وزن پارچه برای پیشنهادات خیاطی از وزن پارچه بعنوان راهنما برای انتخاب سایز درست سوزن و ضخامت کوک استفاده کنید.
    از یک سوزن استاندارد برای بافتن، کش بافی و مواد مصنوعی استفاده کنید. یک سوزن دندانه گرد برای پارچه های کشبافی مناسب تر است؛ برامدگی گرد بین حلقه های کشباف لیز می خورد، بجای اینکه به درون آن ها نفوذ کند. یک سوزن دندانه گرد برای پارچه های کشبافی مناسب تر است؛ از فشار متوسط برای پارچه بافته استفاده کنید، و از فشار دادن به کشباف ها خودداری کنید. زمان انتخاب نخ، الیاف نخ و پارچه را با هم مطابقت دهید.
    نخ پلاستیکی با الیاف پنبه برای دوخت پارچه پنبه ای مناسب است. اگر با کشباف پنبه ای متراکم کار می کنید، از نخ صد درصد پلاستیکی استفاده کنید برای اینکه بیشتر از نخ پلی استری با الیاف پنبه کش می آید. در زمان دوخت بافت های پنبه ای که نیاز به کشیدن ندارند، نخ صد درصد پنبه مناسب است.

    شستشو و نگهداری لباس:

    اغلب پارچه های پنبه ای را می توان در ماشین لباسشویی شست. باید بارها شسته شوند، از آنجا که رطوبت را به خود جذب می کنند و کثیفی را به خود می گیرند. لباس های سفید را با آب داغ، رنگ های متوسط را آب گرم و رنگ های تیره را با آب سرد بشویید. پنبه در آب گرم بیشتر از آب سرد چروک می شود، و پارچه هایی که بافت شل و لخت دارند بیشتر از بافت های تنگ چروک می شوند. لباس هایی با طرح های گلدوزی شده و ساختار داخلی، مانند آستر و پد شانه دارند باید خشکشویی شوند. بافت های شل، زیرپوش زنانه و پارچه های با انتهای خاص همچنین باید خشکشویی شوند.

    شستشو پارچه پنبه ای

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه الیاف پنبه مشهورترین و محبوبترین پارچه در جهان کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 8 =