75 / 100
  • سجاف در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در سجاف در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    سجاف در خیاطی

    سجاف در خیاطی

    سجاف یا لبه پارچه قسمت انتهایی آن می باشد مانند پایین ترین قسمت لبه شلوار بلوز و یا تاپ.مدل های مختلفی از دوخت لبه پارچه وجود دارد و مدل دوخت لبه پارچه ای را که شما انتخاب می کنید بستگی به مدل لباس و پارچه و علاقه شخصی تان دارد به طور خلاصه لبه دوزی نهایی ترین و جزیی ترین کاری است که در دوخت و دوز باید به آن توجه داشته باشید و وجه تمایز پارچه مجلسی را از پرده دوزی مشخص می کند.
    خط دوخت یکی از مهم ترین جزییاتی است که راجب به هر پارچه ای باید رعایت شود و طرز صحیح برگرداندن پارچه خیاطی و اتو کشیدنش نیز حایز اهمیت می باشد.برگرداندن پارچه به طرز نادرست می تواند کار نهایی را غیر حرفه ای جلوه دهد .

    IMG 2331 51453d20 9aa0 42fa 9b28 70f894b96308

    درست کردن سجاف ابتدایی:

    روی خط سجاف علامت گذاری کنید به الگو مراجعه کنید و مقدار پارچه باقیمانده برای سجاف را ارزیابی کنید.لبه پارچه را از جایی که برش خورده به طرف بالا تا بزنید و محل تا زدگی را سوزن ته گرد بزنید.
    توصیه:اگر از سجاف کوک خورده و دولا که دوختش تمام شده می خواهید استفاده کنید 4/1 پارچه به قسمت انتهایی تمام شده سجافتان اضافه کنید.
    به ارامی سجاف را اتو کنید و لباستان را بپوشید و سجاف را در صورت نیاز با پارچه تطبیق دهید بعد لباستان را دربیاورید دوباره اندازه گیری کنید و در صورت لزوم خط سجاف جدیدی را ایجاد کنید .خط سجاف را در محل قرارگیری اش اتو کنید مراقب باشید که سوزن ها را اتو نکنید اتو را به حالت افقی روی لبه سجاف قرار دهید و دقت کنید که لبه سجاف با لبه پارچه تان در یک راستا باشد.
    لبه پایینی سجاف را دوباره اندازه گیری کرده و پهنای دور تا دور سجاف را به صورت صحیح کوتاه و اصلاح کنید و دفعه بعدی درز را تقریبا تا نصف پهنای سجاف کوتاه و اصلاح کنید این کار مانع از زیادشدن سجاف می شود.
    درست است که پارچه لباس به هیچ وجه دچار دررفتگی نمی شود اما برش لبه سجاف باید تمام شده باشد که پارچه دچار پوسیدگی و دررفتگی نشود.

    برگرداندن و کوک زدن سجاف:

    برای سجاف برگردانده شده و کوک خورده 4/1 لبه برش خورده را برگردانید و آن را اتو کنید نزدیک درز لباس را با چرخ خیاطی یا با دست کوک بزنید.روش ذکر شده برای پارچه های سبک و ظریف چیندار مناسب می باشد.

    برگرداندن و کوک زدن سجاف:
    همچنین بخوانید:
    سجاف های کوک زده شده برای پارچه های طرحدار:
    آموزشگاه خیاطی

    سجاف های کوک زده شده برای پارچه های طرحدار:

    این مدل نهایی سجاف برای پارچه های حیاطی ای مناسب می باشد که احتمال دررفتگی در آن ها بسیار کم می باشد و برای کوک زدن مناسب می باشند و برای دوخت مناسب می باشد.بعد از اینکه خط سجاف را مشخص و ارزیابی کردید پهنای سجاف را به طور صحیح با قیچی دالبری برش دهید و قسمت هایی که برش عمیق داده شده رابا قیچی کوتاه کنید و بخیه بزنید.با استفاده از ماشین چرخ خیاطی یا با دست بخیه بزنید و سجاف را به صورت لایه به لایه محکم کنید.
    حال که سجاف خود را اندازه گیری کردید ان را برگردانید و محکم کنید و لبه هایی را که کامل نکردید به اتمام برسانید.
    اتمام کاری که برای سجافتان در نظر می گیرید بستگی به طرح و نوع پارچه و سلیقه شخصی تان دارد اگر پارچه شما ریش ریش نمی شود و پارچه شما صاف میایستد قسمت هایی از پارچه که کوک نخورده اند می توانند بدون سجاف باقی بمانند .4 روش برای به اتمام رساندن سجاف های ساده وجود دارد
    سجاف تمام شده برای یک شلوار معمولی باید 1عمق داشته باشد و برای سجاف کوک زده شده 4/1 عمق باید در نظر گرفت.بعد از علامت گذاری و اتو کشیدن محل سجاف را با سوزن ته گرد علامت گذاری کنید .نزدیک درز لباس را با چرخ خیاطی از طرف راست پارچه کوک بزنید و سجاف زیر پارچه را کوک بزنید.آستین ها هم به همین منوال سجاف دوزی کنید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به حضور در نشست تخصصی پوشاک به عنوان کارشناس در سازمان پژوهش و برنامه ریزی اشاره کرد .

    برای اکثر دامن ها و لباس ها سجاف دوزی 2/1 در 2 را در نظر بگیرید و بعد شروع به دوختن انها بکنید.
    برای دامن کلوش برش لبه سجاف چند اینچ بیشتر از دامن های سر راست می باشد.
    برای جلوگیری از موج دار شدن سجاف باید برش لبه سجاف را کم تر کنید . از بخار اب استفاده کنید و اتو را در زاویه راست سجاف قرار داده و ان را با اتو پرس کنید سپس سجاف را برگردانید و ان را با پارچه هم تراز کرده و دوباره ان را بدوزید و پرس کنید.
    حتی اگر پارچه دچار دررفتگی نشود بریدن سجاف باید به اتمام رسیده باشد تا از پارگی پارچه جلوگیری شود.از یکی از روش های ذیل برای اتمام کار سجاف استفاده کنید.
    زیگزاگ و طول کوک متوسط انجام دهید.دوخت مستقیم نزدیک لبه پارچه (C) بزنید.

    ته دوزی کردن انتهای پارچه:

    بعد از اینکه علامت گذاری کردید و سوزن ته گرد گذاشتید و پارچه را اتو زدید انتهای سجاف را لبه دوزی کنید تا اینکه سجاف محکم شود.محل برش را با دست یا ماشین بدوزید.

    hide skin gray background hide cuttings adipose layer natural sheepskin texture stitched pieces of leather zigzag connecting seam 936526832 5c61fe65c9e77c00016626d4

    دوخت نابرابر:

    این دوخت از راست به چپ زده می شود .نخ های اضافه انتهای ان را بگیرید 8/3 به طرف راست حرکت کنید و از انتهای لبه به میزان8/1 پایین تر حرکت کنید و این کار را تکرار کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه سجاف در خیاطی کسب کرده باشید.

     

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − 2 =