80 / 100
  • چرخ خیاطی کامپیوتری

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در چرخ آموزشگاه خیاطی کامپیوتری می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    چرخ خیاطی کامپیوتری

    چرخ خیاطی کامپیوتری

    اگر کلمه “کامپیوتر” لرزه به پشت شما می اندازد، نفس عمیقی بکشید و به ماشین های کامپیوتری و کاربردهای خوبی که برای شما در دوخت گلدوزی و خیاطی داشته اند نگاهی بیندازید.

    ماشین کامپیوتری چیست؟

    بسیاری از ماشین های امروزی با پردازنده کامپیوتری ارائه می شوند که شما را قادر به انجام طیف وسیعی از کارها می کند. بیشتر شبیه کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ شما، آنها با اطلاعاتی که وارد می کنید پردازش می شوند، و کاربردهای بسیار زیاد و با ارزشی که در ماشین های مکانیکی وجود ندارد را به شما ارائه می دهند.
    البته همه ماشین های کامپیوتری از مدل های فوق العاده نیستند، پس آن مدلی که با نیاز و پول شما همخوانی دارد را خریداری کنید. در زیر ما لیستی از ویژگی هایی که میتوانید در خرید خود لحاظ کنید را آورده ایم.

    unnamed 14

    صفحه نمایش:

    مانند مانیتور کامپیوترتان، ماشین هم چنین ظاهری دارد، تنها در مقیاس کمی کوچکتر. در بعضی مدل ها، حتی می توانید سایز تصویر را برای مشاهده بهتر تنظیم کنید، یا حتی گاهی می توانید روشنایی تصویر و زاویه ها را هم تغییر دهید. موارد مختلفی در صفحه ال سی دی قابل نمایش است، از تزئینات در سایز واقعی و کوک های مفید گرفته تا الگوهای رنگارنگ گلدوزی و تنظیمات خاص بخیه زنی.مانیتور می تواند مانند یک صفحه نمایش لمسی باشد، و به شما اجازه دهد تا تغییراتی در تنظیمات با استفاده از انگشت ها یا یک قلم ایجاد کنید.


    آموزشگاه خیاطی ایده موفق به کسب رتبه سوم کاردانی گرایش طراحی دوخت از دانشگاه سوره

    در صفحه نمایش های دوسویه، همچنین می توانید کوک ها را از جهت های دیگر با کشیدن آنها روی صفحه نمایش و رها کردنشان جابجا کنید مانند کشیدن و رها کردن.
    همچنین احتمالا دسترسی به منو روی صفحه نمایش لمسی وجود دارد، بنابراین شما میتوانید آن نوع بخیه ای که می خواهید را پیدا کنید، اپلیکه یا دالبری، بعد بهترین کوک را انتخاب کنید. شما حتی قادر به برگرداندن برنامه آموزش ماشینی روی صفحه هستید، چک کردن و یافتن تنظیماتی که از آن مطمئن نیستید را آسان تر می کند، یا به سوالات کار بردی پاسخی بدهید. بعضی صفحه نمایش ها حتی محافظ صفحه نمایش را هم ارائه می دهند.

    همچنین بخوانید:

    حافظه:

    حافظه کامپیوتر به شما امکان ذخیره کوک های مورد علاقه تان را می دهد تا آن ها را براحتی بخاطر بیاورید، و همچنین به شما امکان ذخیره بخیه های سفارش شده را هم می دهد. برای مثال، شما می توانید یک ترکیب از بخیه های موجود را که دوست دارید، روی حافظه ذخیره کنید و هروقت بخواهید آنها را به بهترین نحوی که ذخیره شده اند بدوزید. تا وقتی شما آنها را پاک کنید، همیشه برای بازیابی در دسترس شما هستند.
    بعضی ماشین ها ساعت دارند بنابراین شما می توانید ساعت های فعالیت خیاطی کردنتان را حساب کنید، یا بفهمید یک پروژه چقدر زمان نیاز دارد تا تکمیل شود.

    brother quattro 6000d
    faqh273 fig0002

    عرض کوک:

    اغلب ماشین های کامپیوتری نسبت به ماشین های غیر کامپیوتری کوک های بیشتری دارند. بعلاوه، آنها به شما کوک های چند حرکته ارائه می دهند، به این معنا که ماشین درواقع نه تنها به جلو میدوزد، بلکه همچنین به کناره ها یا عقب برای کمک به عرض کوک حرکت میکند، و طراحی های پیچیده می کند.

    آغاز الگو/ الگوی تک:

    اگر می خواهید ردیف های چندگانه طرح را خط کشی کنید، ماشین های کامپیوتری دقیقا در آغاز کوک تزئینی یا الگو برای قراردادن دقیق در محل به شما حق انتخاب می دهد. چه بخواهید یک ستاره تنها بدوزید یا یک مرغابی، یک حق انتخاب “الگوی واحد” وجود دارد. ماشین یک الگوی کامل را میدوزد و نخ ها را در انتها برای حفظ دوختنی گره می زند.
    الگو
    جهت گیری سوزن

    جهت گیری سوزن/توقف سوزن:

    ماشین های کامپیوتری عموما در افزودگی های کوچک به شما اجازه جهت گیری سوزن از مرکز به سمت راست یا چپ را می دهند. اینکار اجازه تغییرات بسیار جزئی در شکاف تقریبی عرض یا بهترین جهت های دوختن را می دهد.
    کامپیوتر همچنین به شما امکان می دهد تا وقتی دوختن را تمام کردید انتخاب کنید سوزن بالا یا پایین متوقف شود (یا هیچکدام). این قابلیت برای گردش در گوشه ها ، تنظیم مکان پارچه، یا ترکیب زنجیره ای مفید است.

    کشش:

    اکثر ماشین های کامپیوتری بسته به نوع پارچه و ضخامت آن تنظیم خودکار کشش دارند. صفحه نمایش اندازه سوزن، نوع نخ و هر دامنه مورد نیازی را برای پارچه یا کوک انتخابی ، به علاوه تنظیم تنش، و شاید دامنه فشار وارده را پیشنهاد می دهد.

    کشش
    بروزرسانی

    به روز رسانی/ دسترسی اینترنتی:

    بسیاری از ماشین های کامپیوتری با کامپیوتر خانگی و اینترنت شما متصل اند تا به شما امکان دانلود کوک های جدید یا برنامه های بروز شده از تولیدکنندگان را میسر کنند؛ بعضی ماشین ها مستقیما از طریق اتصال پورت USB به هم متصل اند، بقیه از درایو خارجی، سی دی یا دیسک برای این هدف استفاده می کنند.
    همچنین می توانید طراحی های گلدوزی را در فرمت مناسب که برای ماشین خوانا باشد را دانلود کنید. بعضی ماشین های خیاطی خودشان موشواره دارند، دقیقا مانند کامپیوتر خانگی تان بنابراین با این امکان شما میتوانید صفحه نمایش را هدایت کنید.
    نزدیک قرار دادن کامپیوتر به ماشین یا اتصال اینترنت ایده بسیار خوبیست تا کاربری هایشان را به حداکثر برسانید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده:

    تنظیم کننده بخیه:

    اگر شما یک لحاف دوز آزاد هستید، بعضی ماشین ها امروزه یک رگلاتور بخیه کامپیوتری ارائه می دهند بنابراین همه کوک ها هم اندازه خواهند بود همینطور که پارچه را دور صفحه نخ حرکت دهد، و سرعت اهمیتی ندارد. کوک های ریز و درشت در الگوی لحاف دوزی دیده نخواهد شد.
    bernina stitchregulator42 2goldbkg 20150714154051
    Janome MC 15000 v2 1

    تصویرسازی آینه ای:

    میخواهید اردک ها روبروی هم باشند؟ از ویژگی تصویرسازی آینه ای استفاده کنید. اکثر ماشین های  کامپیوتری به شما امکان تصویر آینه ای کردن یک طرح یا کوک در دو طرف، یا بالا و پایین را می دهند. این ویژگی در ساخت محل های طراحی بزرگ مفید و کاربردیست.

    سنسورها:

    اگر نخ قرقره یا نخ بالایی از سوزن خارج شده باشد، ماشین روی صفحه نمایش به شما هشدار می دهد، یا پیام صوتی تا شرایط را پیش از اینکه به آخر برسید به شما یادآوری کند.
    ماشین همچنین احتمالا اگر بین فشار پای شما و نوع کوکی که انتخاب کرده اید سازگار نباشد به شما هشدار می دهد. برای مثال، نمی توانید از فشار مستقیم پا برای زیگزاگ استفاده کنید وگرنه سوزن شکسته می شود. یا شما را آگاه می کند که طرح گلدوزی که انتخاب کرده اید با تسمه ای که روی ماشین نصب کرده اید هماهنگ نیست.

    unnamed 16
    گلدوزی در چرخ خیاطی

    گلدوزی:

    ویژگی های گلدوزی کامپیوتری بسیار خارق العاده اند! بسته به نوع ماشین، می توانید همه یا قسمتی از کارهای زیر را روی صفحه نمایش انجام دهید: بزرگ نمایی برای مشاهده بهتر، مشاهده دوخت در ابعاد سه بعدی؛ ویرایش طرح با تغییر رنگ ها، سایز یا حذف بعضی از کوک ها؛ طرح های گروهی در کنار یکدیگر، طرح های دوتایی، مشاهده و تخمین زمان مورد نیاز برای گلدوزی، مشاهده تعداد کوک های دوخته شده و تعداد کوک های باقیمانده، و بسیاری حق انتخاب ها و گزینه های گلدوزی دیگر را میسر می سازد.

    خدمات

    بدلیل پیچیدگی ماشین های خیاطی کامپیوتری، بهتر است خدمات پس از فروش مناسبی را استفاده کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه چرخ خیاطی کامپیوتری کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + ده =