• پیچ چرخشی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در پیچ چرخشی در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پیچ چرخشی در خیاطی

    پیچ چرخشی در خیاطی

    به دهه 1800 برمی گردد، تزئین پیچ چرخشی ، گاهی بعنوان گیس موج دار، گیس ماری یا گیس چین چین هم شناخته می شود. ظاهر زیگزاگی آن در دراز مدت آن را گزینه خوبی به عنوان حاشیه تزئینی برای خیاطان خانگی کرده است.
    پیچ چرخشی در اندازه های مختلف موجود است(از خیلی کوچک تا پیچ چرخشی کوچک) تا اندازه های خیلی بزرگ، اغلب برای کارهای تزئینی خانگی یا برای توصیف جسورانه مد مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ چرخشی می تواند بسته ای یا متری فروخته شود،و اغلب از پلی استر یا ترکیبات پلی استر/کتان ساخته می شود.
    در رنگ های یکدست، چاپی، درجه بندی رنگی، متالیک و بافت های گلدوزی شده در دسترس است.

    کاربرد:

    پیچ چرخشی به راحتی در سطوح صاف روی پارچه اصلی و خیاطی ماشینی در قسمت پایینی مرکز کار بکار برده می شود. از نخ مخالف، و نامزئی بسته به سلیقه خودتان استفاده کنید.
    همچنین می توان آنرا با زیگزاگ یا دوخت تزئینی اعمال کرد.برای کاربرد نامرئی، دوخت دستی آن در محل، همیشه مرکز را به آرامی از قسمت مخالف پارچه بکشید.
    اگر درحال ساخت سجاف و حاشیه با ردیف های چندتایی پیچ چرخشی هستید، خطوط را روی پارچه برای محل قرارگیری ترسیم کنید.

    پیچ چرخشی در خیاطی
    پیچ چرخشی در خیاطی

    لایه گذاری:

    پیچ چرخشی تزئین کاملی برای لایه گذاری به یک بخیه است، همانطور که نقاط بین پارچه های نزدیک به هم ایجاد تناسب می کنند. برای الحاق این، پیچ چرخشی را به پارچه بچسبانید بنابراین نیمی از آن داخل خط دوخت و نیم دیگر خارج آن قرار می گیرد. آنرا در محل خط برش کوک موقتی بزنید.
    با بلند کردن پشت کار، پارچه مناسب را به کوک، قسمت های درست روی هم و خطوط دوخت را به هم متصل کنید. پارچه را باز کنید و درز دوخت را به یک سمت مایل کنید.

    همچنین بخوانید:

    لبه ها :

    برای قرار دادن پیچ چرخشی به لبه پوشاک، آن را به قسمت راست خط دوخت متصل کرده؛ بعد در امتداد مرکز روی خط دوخت آنرا قرار دهید. اگر پارچه خیاطی تنها یک لبه داشت، آن را برگردانید و لبه ها را برای جلوگیری از پیچ خوردن بدوزید. اگر پارچه خیاطی یک رو داشته باشد، از دستورات بالا برای انتقال تبعیت کرده، بعد روی پارچه را به سطح پایین در معرض پیچ چرخشی فشار دهید.
    روش دیگر برای اعمال پیچ چرخشی به لبه پارچه خیاطی اینست که ابتدا لبه را دوخته، بعد پیچ چرخشی را زیر لبه دوخته شده قرار داده و نزدیک تای پارچه با یک یا دو ردیف دوخت آنرا بدوزیم.
    نکته: از یک چسب پارچه بجای پنس برای نگه داشتن پیچ چرخشی در محل دوخت استفاده کنید.

    لبه
    پیچ چرخشی در خیاطی

    پیوند جدید:

    پیچ چرخشی می تواند سریع و راحت با دوخت از مرکز با استفاده از نخ پیوندی در کارگاه مورد استفاده قرار گیرد. وقتی دوخت تکمیل شد، به سادگی پیچ چرخشی را در محل قرار دهید.در صورت تمایل می توانید ردیف دیگری از دوخت را برای محکم کردن کار اضافه کنید.

    نتایج نهایی:

    انتهای پیچ چرخشی باید در کار تکمیلی نشان داده شود، همینطور که پیچ چرخشی را در مرکز می دوزید، خیلی راحت آن ها را به زیر تا بزنید. اگر از عرض پارچه خارج شدید، آن را به زیر تکه جدید زده تا به بخش اول متصل شود و با دست آنرا بگیرید تا محل اتصال پنهان شود.
    اگر قرار است گوشه ها را با پیچ چرخشی بپیچانید، فقط گوشه را در زاویه مناسب تا زده و آنرا با سنجاق یا سوزن در محل مورد نظر قرار داده بعد بدوزید. بیشتر پیچ های چرخشی قسمت پشت و رو ندارند، بنابراین حتی نشانه گذاشتن در مرکز برای نشان دادن قسمت مخالف کار درستی است.
    پیچ چرخشی می تواند با اتوی بخار دور کوک های هلالی قرار گیرد. اگر شکل دهی شما تنگ و سفت است، آنرا به شکلی قبل از اتصال به پارچه اتو کنید. در گوشه های بیرونی، نقاط را به آرامی به هم وصل کرده؛ در گوشه های داخلی، نقاط را در حین دوخت به سمت هم فشار دهید.

     

    همچنین بخوانید:
    پیچ دوبله

    پیچ دوبله:

    دو رنگ از پیچ های چرخشی را برای زیبایی بیشتر به هم بافته، یا دو تا از همرنگ ها را برای ساخت پیچ پهن تر به هم ببافید.پیچ کوچکتر را روی پیچ بزرگتر برای پیچ دوگانه بدوزید.

    نگرانی های صنایع دستی:

    اگر برای کارهای هنری و صنایع دستی از پیچ چرخشی استفاده می کنید،می توانید پیچ چرخشی را با چسب به وسایل به جای پارچه متصل کنید. برای جلوگیری از آسیب به ظاهر کار، چسبی را انتخاب کنید که به پارچه رسوخ نمی کند. قسمت اتصال را به پشت برگردانده یا آنها را به دو طرف کار بکشید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه پیچ چرخشی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 4 =