• پرسش و پاسخ خیاطی در خصوص صفحه برش

    در این بخش برخی از سوالات متداول در مورد صفحه برش مخصوص کاتر غلتکی ذکر شده است. برای کسب اطلاعات دقیق درمورد انواع صفحات برش در خیاطی و نحوه نگه­داری و مراقبت از آن­ها، به مقاله قبلی مراجعه کنید.

    answer

    سوال: بهتر است صفحه سطح سخت را خریداری کنم یا صفحه سطح نرم؟

    پاسخ: برای تصمیم گیری بین صفحه سطح سخت و سطح نرم، بهتر است تفاوت­ های اصلی و اساسی را در نظر بگیرید. صفحات سطح سخت مستحکم و ضد ضربه هستند، هنگامی که با تیغه برشی را انجام می­دهید روی سطح صفحه اثری به جای نمی­گذارد.
    همچنین احتمال کمتری برای پیچ و تاب برداشتن آن­ها وجود دارد، که آن­ ها را به انتخابی مناسب برای حمل نقل دائم به کلاس­ خیاطی تبدیل می­کند. صفحات سطح نرم نازک­تر و انعطاف پذیر هستند، و در حقیقت تیغه کاتر غلتکی در هنگام برش سطح صفحه را نیز می­بُرد اما بریدگی­ ها از بین می­روند.
    برش زدن روی یک صفحه سطح سخت ممکن است فشار کمتری نسبت به سطح نرم احتیاج داشته باشد، در واقع در آن تیغه کاتر، سطح صفحه را در حین بریدن پارچه برش می­زند.

    سوال: صفحه برش من بوی بسیار شدیدی می دهد، باید چه کاری انجام دهم؟

    پاسخ: صفحات برش خود را با یک پارچه نرم و محلول آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. اجازه دهید برای پنج دقیقه محلول روی صفحه بماند سپس آن را با آب شسته و با حوله خشک کنید. در صورت لزوم این روند را تکرار کنید. صفحه را در یک فضای باز مثلا مقابل یک کابینت بسته نگه دارید.

    سوال: چه زمانی باید صفحه برش خود را تعویض کنم؟

    پاسخ: اگر روی صفحات برش لکه­ ای کثیف یا چسب وجود دارد که نمی­توان آن را تمیز کرد، اگر تمیز کاری دائم صفحه علائم و خطوط روی سطح آن­ را از بین برده است (در صورتی که شما از آن­ ها استفاده می­کنید)، یا اگر صفحه شما پیچ خورده است زمان آن رسیده که صفحه جدیدی را خریداری نمایید.

    سوال: صفحات برش من پیچ خورده است، آیا راهی برای تعمیر آن وجود دارد؟

    پاسخ: اگر صفحات برش فقط به خاطر این­که آن را صاف نگه نداشته ­اید (برای مثال اگر آن را به دیوار تکیه داده­ اید و خمیده شده است) تاب برداشته است، چند روزی صفحه را صاف قرار دهید، احتمالا به حالت اول برمی­گردد.
    اما صفحاتی که با ترکیب گرما و نگه­داری نامناسب خمیده شده ­اند دیگر قابل تعمیر نمی­باشند. ولی با این وجود قرار دادن صفحه روی یک سطح صاف و زیر چند وزنه (به عنوان مثال کتاب­ های سنگین وزن) ممکن است تا حدودی آن را صاف کند.
    از صفحه تعمیر شده می­توان برای بریدن کاغذ یا سطح محافظی برای سوراخ کن (پانچ) و سایر ابزارها استفاده کرد، اما به صحت و درستی خطوط اندازه ­گیری اعتماد نکنید حتی اگر تعمیر آن خوب و کامل به نظر بیاید.
    پیشنهاد دیگر این می­باشد که صفحه آسیب دیده را به قطعات کوچک­ تر تقسیم کنید و از قسمت­ هایی که صدمه ندیده ­اند به عنوان صفحه برش قابل حمل برای کلاس­ خیاطی یا مسافرت استفاده کنید.

    سوال: چرا در هر دو طرف صفحه برش من خطوط اندازه گیری وجود دارد؟

    پاسخ: بیشتر صفحات برش در هر دو طرف خطوط اندا­زه ­گیری را در رنگ­ ها و اندازه­ های متفاوت عرضه می­کنند. برای مثال یک طرف ممکن است فاصله خطی 1″ داشته باشد و طرف دیگر دارای خطوط شطرنجی با اندازه 2″ و یا زاویه ­های متفاوت باشد.

    سوال: صفحه برش خیاطی مورد نیاز من باید تا چه اندازه بزرگ باشد؟

    پاسخ: جواب این سوال در واقع به فضای برش و نوع کار شما بستگی دارد. بعضی از خیاطان دوست دارند که تمام سطح میز خود را با صفحه برش بپوشانند تا بتوانند در هر مکانی برش بزنند، بعضی دیگر ترجیح می­دهند یک فضای برش معین در بخشی از محل کار خود داشته باشند.
    به یاد داشته باشید، بیشتر پارچه­ هایی که برای لحاف دوزی استفاده می­شوند عرض 45″ دارند، پس بهتر است که صفحه برشی با حداقل اندازه 24″ داشته باشید تا بتوانید خط تای پارچه ­ها را بدون نیاز به متوقف کردن و تنظیم موقعیت، برش دهید.
    بعضی از صفحات برش شامل قسمت­ هایی می­شوند که می­توان آن­ها را از آن قسمت تا کرد یا مثل یک پازل به یکدیگر متصل کرد، بنابراین در صورت لزوم می­ توانید از فضای بزرگ­تری بهره ببرید.

    سوال: صفحات برش در چه اندازه هایی وارد بازار می شوند؟

    پاسخ: اندازه ­های رایج صفحات برش شامل 5×5، 6×8، 12×12 و 12×18 می­باشد، همه این اندازه ­ها برای کارهایی که به برش کوچک احتیاج دارند و حمل به کلاس خیاطی عالی هستند. اندازه­ های دیگر شامل 12×24، 18×24 و 24×36 هستند که برای استفاده قابل حمل در کارگاه خیاطی یا لحاف دوزی شما مناسب می­باشد. همچنین اگر شما می­خواهید میز کار خود را با صفحات برش محافظ بپوشانید، مطابق با سطح کار خود این اندازه­ ها را در نظر بگیرید: 24×70، 35×70 و 40×70. اندازه ­ها بر اساس مارک (برند) و نوع صفحه برش (سطح سخت و سطح نرم) متفاوت می­باشد، پس خوب بررسی کنید تا یک مورد مناسب برای نیاز­های تان پیدا کنید.

    امیدواریم با خواندن این مطالب سوالات متداول در مورد صفحه برش جواب سوال خود را پیدا کرده باشید .

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + سه =

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای