77 / 100
  • نخ نامرئی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در نخ نامرئی در آموزشگاه خیاطی  ایده می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    نخ نامرئی در خیاطی

    نخ نامرئی در خیاطی

    در سال های گذشته، نخ نامرئی، همچنین به نام تک رشته ای هم شناخته می شد، و بین خیاطان و دوزندگان آوازه بدی داشت و همچنین اغلب بنام نخ ماهیگیری از آن یاد می شد. نخ ها سفت و محکم بودند، با فشارهای چرخ خیاطی خراب می شدند.بعلاوه، وقتی نخ به انتها می رسید بلای جان کسی بود که پوست حساسی داشت. نخ های نامرئی امروزی نرم تر، و سبک تر هستند، و بعضی ها به نازکی موی انسان، هرچند نازکی آن ها بسته به برندشان فرق می کند.

    واقعیت های نخ:

    نخ نامرئی با دو رشته در دسترس است: نایلون و پلی استر. نخ پلی استری به خوبی از نور یو وی و دمای بیشتری نسبت به نایلونی عبور می کند، و بعضی ها معتقدند پلی استر قابلیت انعطاف بیشتری دارد. همچنین با گذشت سال ها بی رنگ و شکننده نمی شود.
    نخ های نامرئی در رنگبندی های روشن و دودی در دسترس هستند. روشن ها با رنگ های روشن تر و دودی با رنگ های تیره تر هماهنگ است. برندهای مختلفی را قبل از انجام پروژه انتخاب کنید، از آنجا که روشن ها متفاوت اند؛ بعضی ها الیاف روشن تری نسبت به بقیه دارند.
    بعضی برندهای نخ تک الیافی سطح مات بیشتری در انتها دارند، درحالیکه بقیه براق تر، و صیقلی تر هستند.

    نخ
    unnamed 1

    کوک زدن:

    نخ نامرئی می تواند هم با سوزن و هم ماسوره مورد استفاده قرار گیرد. با نخ های مرسوم در قرقره هایی هماهنگ می شود، که کاربردی عمومی تر دارد.بسته به چرخ شما، ممکن است شما با سنجاق قرقره افقی یا عمودی احساس راحتی کنید، یا گاهی بین این دو را انتخاب کنید.
    اگر نخ ها تمایل به قرقره شدن داشته باشند و موجب مشکلات پیشروی شوند، از سرپوش قرقره برای محکم نگه داشتن قرقره در جای خودش استفاده کنید، یا آنرا با توری نخ بپوشانید، یا آنرا با شبکه نخی با رشته نخ خروجی که از قرقره تغذیه میکند بپوشانید.برای کوک زدن با نخ نامرئی نیاز به برخی تنظیمات در سفتی نخ است.
    بهتر است روی پارچه کار ابتدا کوک را تست کنید تا کیفیت دوخت آنرا بررسی کنید. اگر قرقره نخ به بالا کشیده شود و نخ نامرئی را شناور سازد، کوک ها به آسانی باز می شوند. در این صورت، کشش بالایی را کم کنید.
    اگر نخ نامرئی به انتهای کار کشیده شد و باعث آویزان شدن قرقره نخ شد، خیلی راحت کشش بالایی را سفت کنید. بطور ایده آل، هر نخی در جهتی که دوخته می شود باید مشخص باشد.

    آموزشگاه خیاطی ایده دارای گواهینامه طراحی و مد از کشور دانمارک

    اگر می خواهید از نخ نامرئی در قرقره استفاده کنید، بعضی چرخ های خیاطی با کشش سفت تر قرقره بهتر کار می کنند. برای کاهش نگرانی در تنظیم کشش، یک قرقره دیگر خریداری کنید.
    آن را فقط برای کار با نخ نامرئی و سفت و تنگ کردن تنظیمات بکار ببرید.بدلیل ماهیت متلاطم نخ نامرئی، مهم است که هم در ابتدا و هم در خط کوک با کوک زیگزاکی یا کوک چپ و راست آنرا قفل کنید.
    نخ نامرئی می تواند در ماشین سردوز همانند چرخ های خیاطی مرسوم بکار روند. اتصال آن با نخ های تزئینی می تواند منجر به “لبه آویزان” شود درجایی که فقط نخ های تزئینی مشخص اند، اما با رشته های نامرئی در محل قرار گیرد.
    نکته: اگر در نخ کردن سوزن مشکل دارید انتهای نخ را با ماژیک رنگی کنید.

    همچنین بخوانید:

    کاربردها:

    خیاطان مدرن، لحاف دوزها و آن هایی که وسایل دکوری منزل میدوزند همگی از نخ های نامرئی استقبال کرده اند. این نخ برای دوخت های آزاد یا لحاف دوزی کاربرد دارد، همچنین برای کارهای فشار با پا، مانند دوخت الگو یا دوخت راحت پرکاربرد است.
    نخ نامرئی برای چسباندن مغزی و نوارهای اریب دوزی، که انتخاب رنگ نخ متعارف چالش برانگیز است اهمیت دارد.در نصب وصله ها، اپلیکه، قیطان و حاشیه ها بهتر است از نخ هایی که دیده نمی شوند استفاده کرد، همینطور که با تکنیک های کار ماسوره برای کاربردهای خاص بهره میبریم.
    لحاف دوزها از نخ نامرئی برای کاربردهای بسیاری بهره میبرند. دوخت حاشیه الگوهایی که عمق و بافت را ارائه می دهند. بدلیل ماهیت نامرئی آن، نخ برای بکار بردن بر روی هر رنگ پارچه، و همچنین روی چاپ های چند رنگ مناسب است. استفاده از نخ نامرئی برای همه کارهای لحاف دوزی به شما این امکان را می دهدکه تا چند رنگ مختلف را در بالا یا درون پارچه کلی بدون تغییر نخ، پیوند دهید.

    unnamed 2

    مراقبت ها:

    نخ نایلونی در دمایی کمتر از نخ پلی استری آب می شود، بنابراین اگر می خواهید پارچه را تخت کنید، از یک پارچه برای جلوگیری از آب شدن آن استفاده کنید. با کم کردن دمای اتو کار بهتر انجام می شود.نخ های نامرئی نایلون و همچنین پلی استری در مقابل شستشوی خوب مقاومند، بنابراین دمای شستشو را بالا قرار ندهید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه نخ نامرئی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =