58 / 100
  • منگوله ها در خیاطی

    آموزش موجود در آموزشگاه خیاطی ایده برای کمک به شما در منگوله ها در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    منگوله

    منگوله ها در خیاطی

    منگوله ها فوق العاده هستند،چه شما آن ها را در گوشه ی بالش استفاده کنید، چه به عنوان جمع کن پرده یا به سادگی در همه جا به منظور زیبایی آن ها را آویزان می  کنید. می توانید با استفاده از همه چیز از نخ خیاطی معمولی گرفته تا ریسمان ها، نخ ها و حاشیه های نفیس، آنها را در هر شکل و اندازه تهیه کنید.
    برخی از منگوله ها با مهره ها ترکیب می شوند و یا با شکل های چوبی بافته می شوند که به منگوله های سفت معروفند. آنهایی که فقط با نخ و الیاف ساخته می شوند، نوارهای نرم نامیده می شوند و ایجاد آن  ها با دنبال کردن چندین روش ساده، به راحتی صورت می پذیرد.

    2b7b88f416e1c5f62682255adf1f31bb

    ساختن منگوله بدون هیچ زحمتی:

    برای ساختن منگوله های ساده فقط به چند رشته، قیچی و مقوای فوق العاده احتیاج دارید.
    • طول مطلوب را تعیین کنید و یک قطعه مقوا را به عرض 4 اینچ برش دهید.
    • نخ را بطور مرتب در اطراف مقوای مستطیلی بپیچانید تا زمانی که میزان پر بودن دلخواه خود را ایجاد کنید.
    • یک رشته نخ 6 اینچی را از زیر حلقه ها رد کنید و بالای لبه ها گره بزنید. اگر می خواهید یک مهره را به قسمت بالای منگوله اضافه کنید، این حلقه را طولانی تر کنید تا آن را از طریق سوراخ مهره رد کنید.
    • حلقه های پایین را برش داده و مقوا را جدا کنید. اگر می خواهید منگوله همینطور حلقه ای باقی بماند به سادگی نوار گره خورده را را از مقوا بیرون بکشید.
    استفاده از منگوله به عنوان:
    • آویز زیپ که با آن زیپ را بالا و پایین می کنید
    • لبه ای برای کمربند یا کش شلوار برای ایجاد یک گردنبند همراه با مهره ها
    • گزینه ای عالی برای قسمتی که شید (کرکره) را با آن پایین و بالا می کشید
    • شناسه ای برجسته برای چمدان هایتان
    • تعیین کنید که می خواهید سر منگوله چقدر بزرگ باشدو نخ ها را در آن نقطه به طور کاملاً پیچیده بپوشانید. و گره بزنید .

    همچنین بخوانید:

    منگوله های حاشیه ای:

    اگر حاشیه های خوبی برای تزئینات خانه دارید از آن ها برای ساختن منگوله استفاده کنید. حاشیه ها را از طرف پشتی روی سطحی صاف بگذارید و نخی را در انتهای برش خورده بچسبانید. این بند را حداقل تا ¼ اینچ لبه حاشیه گسترش دهید.چسب را روی سر حاشیه بمالید و حاشیه را محکم بپیچانید تا منگوله را تشکیل دهید و همانطور که به پیچاندن ادامه می دهید هر 1/16 اینچ آن را متعادل سازی کنید تا قسمت بالایی شیپوری شکل شود.
    چسب بزنید و تا جایی که می خواهید آن را بپیچانید سپس انتها را تو داده و باز هم چسب بزنید. نخ آویزان را داخل مرکز حلقه برده و در آن جا گره بزنید.
    اگر از منگوله ها در گوشه های بالش یا رانر میز و کناره های شال استفاده می کنید همانطور که لبه دوزی حرفه ای انجام می دهید آن ها را داخل درزها قرار دهید. برای انجام این کار لبه پایینی منگوله را طوری که به طرف پروژه اشاره کند قرار دهید و حلقه آویزان را به فاصله درز پروژه اضافه کنید.
    از یک پایه زیپ برای دوختن در نزدیکی منگوله استفاده کنید تا با قرار دادن سر در گوشه درز آن را در محل خود نگه دارید. آستر، رو به جلو یا پشتی را به سمت رویی قرار دهید و درز را نزدیک به سر منگوله، درست در داخل خط بخیه قبلی بخیه کنید.
    برای جلوگیری از بیرون کشیده شدن منگوله، حلقه آویز را قرار داده و آن را گره بزنید و کمی چسب محض اطمینان بزنید. همچنین می توان پس از انجام یک پروژه، منگوله ها را در محل نصب کرد.
    حلقه را داخل سوزنی با سوراخ بزرگ بکشید و آن را داخل پروژه فشار دهید. برای محکم کاری روی آن را کوک دستی بزنید.

    منگوله های حاشیه دار

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه منگوله ها در خیاطی کسب کرده باشید.

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × دو =