92 / 100
  • لبه دوزی ها در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در لبه دوزی ها درخیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    لبه دوزی ها در خیاطی

    لبه دوزی ها در خیاطی

    لبه‌دوزی‌های ساده

    لبه‌دوزی‌های ساده:

    لبه‌دوزی برای کناره‌های پارچه به کار می‌رود تا آن را از ریش‌ریش شدن محافظت کند و همچنین ظاهری آراسته و پاکیزه به لباس بدهد. یک لبه‌دوزی خوب نه فقط عمری طولانی به لباس می‌دهد، بلکه نشانه‌ای از حرفه‌ای‌گری خیاط است. زمانی که تصمیم به لبه‌دوزی یک لباس می‌گیرید باید به موارد زیر توجه کنید: ابزاری که در اختیار دارید، جنس و وزن پارچه، میزان احتمال ریش‌شدگی پارچه، این‌که لباس چطور تا می‌شود، چطور آن را می‌شورید یا از آن مراقبت می‌کنید و اینکه قرار است این لباس چقدر پوشیده ‌شود.لبه‌دوزی انواع مختلفی دارد، آن‌قدر که نوع پارچه‌ای که استفاده می‌کنید چندان اهمیت ندارد و شما بالاخره از میان این انواع، تکنیک مناسب برای پارچه خود را پیدا می‌کنید.

    لبه‌دوزی طرح زیگزاگ:

    ابزار مودرنیاز: قیچی زیگراگ (تیغه‌ی قیچی زیگزاگ)
    پارچه‌های مناسب: تمام پارچه‌ها به جز پارچه‌های بافت سبک‌لبه‌دوزی زیگزاگی یعنی آراسته کردن درزهای پارچه با تیغه‌ی زیگزاگ. این لبه‌دوزی باعث جذاب شدن لبه‌ها می‌شود. هرچند همچنان احتمال ریش‌ریش شدن پارچه وجود دارد، مخصوصا اگر لباس را در ماشین لباسشویی می‌اندازید.
    برای آنکه جلوی ریش‌ریش‌شدن را بگیرید، یک دوخت ساده و مستقیم در نزدیکی و به موازات لبه‌های زیگزاگ بزنید. این نوع از لبه‌دوزی در مواردی که لباس را به خشک‌شویی می‌فرستید بیشتر کاربرد دارند. معمولا شلوارهای پارچه‌های مردانه سجاف‌های زیگزاگی دارند.

    لبه‌دوزی طرح زیگزاگ
    همچنین بخوانید:
    لبه‌دوزی دوخت ساده

    لبه‌دوزی دوخت ساده:

    ابزار موردنیاز: چرخ خیاطی‌های معمولی پارچه‌های مناسب: از پارچه‌های سبک تا پارچه‌هایی با وزن متعادل؛ انواع پارچه‌های حریر، ململ، ابریشم و هر نوع پارچه‌ای که در صورت دولا شدن در درزها ایجاد برآمدگی نکند. یک روش بسیار زیبا برای لبه‌دوزی است مخصوصا برای پارچه‌های ظریف که برای زیبایی به ابزار خاصی نیازندارند. این روش برای درزهای داخلی ژاکت‌های دورو و هر لباسی که پارچه دولای آن موجب برآمدگی در درزها نشود، مناسب است. لبه درز را به اندازه 1.8 اینچ (حدود 45 میلی‌متر) تا بزنید و در نزدیکی لبه به صورت ساده بدوزید. اگر جنس پارچه به گونه‌ای است که احتمال ریش‌ریش‌شدن آن بالاست، لبه پارچه را به اندازه 1.4 اینچ (35 میلی‌متر) تا بزنید.

    لبه‌دوزی دوخت زیگزاگی:

    ابزار مورد نیاز: چرخ خیاطی‌های معمول که سوزن زیگزاگ دارند
    پارچه‌های مناسب: اغلب پارچه‌های چرخ خیاطی خودتان را برای دوخت زیگراگی در اندازه کوچک یا متوسط آماده کنید. دوخت را نزدیک به لبه پارچه (و نه روی لبه پارچه) انجام دهید. در صورت نیاز می‌توانید لبه‌های پارچه که نزدیک به دوخت شما قرار دارند را کوتاه کنید (تمیز کنید).
    در صورتی که پارچه سنگین یا محکم است (ضخیم است)، می‌توانید با استفاده از چرخش سمت راست سوزن زیگزاگ اجازه دهید تا کوک روی لبه‌های پارچه هم بیاید.

    index 3

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه لبه دوزی ها در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + بیست =