82 / 100
  • طرح های لحاف دوزی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در طرح های لحاف دوزی در آموزشگاه خیاطی ایده می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    طرح های لحاف دوزی در خیاطی

    طرح های لحاف دوزی در خیاطی

    شما لحاف مناسبی را برش زده اید، آنرا با پشت و رو کردن درست کرده اید، و حالا زمان آن رسیده تا با طراحی زیبا آنرا جلوه بخشید. اما، بهترین طرح برای انتخاب کردن کدامست؟ در ادامه انتخاب ها و گزینه های چسباندن را برای تکمیل کار خود انتخاب کنید، که می خواهید با دست یا با چرخ لحاف دوزی کنید.

    لحاف دوزی تصویری

    لحاف دوزی تصویری:

    اگر از یک گل برا اپلیکه یا چسباندن قطعه استفاده می کنید، آنرا با دو نوار موازی که اطراف نقش میدوزید برجسته کنید. با استفاده از عرض لبه اتو ردیق ها را موازی هم قرار داده، بسته به چیزی که می خواهید. این نوع لحاف دوزی نیازمند علامت گذاری ندارد زیرا شکل برجسته شده الگوی دوخت را تعیین می کند.

    لحاف دوزی زمینه :

    مانند لحاف دوزی تصویری، لحاف دوزی زمینه یک شکل را با استفاده از یک خط منفرد از ¼ اینچ از لبه شکل برجسته می کند. چه داخل یا بیرون. می توان از لبه اتو بعنوان راهنمایی برای علامت گذاری استفاده کرد.

    لحاف دوزی زمینه
    همچنین بخوانید:
    images 1

    لحاف دوزی با نقطه گذاری:

    نقطه گذاری یک الگوی رندوم سراسری از لحاف دوزیست که منافع سطحی را فراهم می کند. اغلب در ترکیب انواع دیگر لحاف دوزی استفاده می شود، نقطه گذاری برای برجسته کردن بخش های لحاف کاربرد دارد. نقطه گذاری با حرکت آزادانه با پایین آوردن دندانه های ماشین انجام می شود.خطوط نقطه گذاری خوب ترسیم شده بر هم منطبق نیستند یا یکدیگر را قطع نمی کنند، اما کاملا تصادفی هستند.

    لحاف دوزی پیچ و خم دار :

    بیشتر شبیه نقطه گذاری، تنها کمی گشادتر، اشکال پیچ و خم دار الگویی از خطوط منحنی و چرخشی را شکل می دهند. نیازی به علامت گذاشتن در این نوع دوخت نیست، با آزادانه حرکت دادن کار شبیه به نقطه گذاری انجام می شود.

    لحاف دوزی پیچ و خم دار
    لحاف دوزی با کوک های تزئینی

    لحاف دوزی با کوک های تزئینی:

    امواج، گوش ماهی ها، اردک ها، گل ها و دیگر کوک های دوخته شده می تواند برای نگه داشتن لایه ها در کنار هم بکار روند. می توانند در الگوهای توری شکل خیاطی، مانند خطوط موازی یا در الگوهایی شبیه به دایره دوخته شوند. از دوختی تزئینی که در نهایت باز (و نه متراکم است) استفاده کنید.روکش را گره زده یا دکمه هاش را می بندیم. این روکش ها با دکمه، گره، دکمه قابلمه ای یا دکمه هایی که یک طرف قلاب دارند بسته می شوند.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده :

    لحاف دوزی موتیف:

    دوخت طرح هایی مانند پر، دایره، گل ها، یا دیگر الگوهای روی سطح لحاف لحاف دوزی موتیف نامیده می شود. طرح هایی که روی سطح نیاز به علامت گذاری شدن برای دوام یا حتی محل قرارگیری دارند، یا برای علامت گذاری خطوط دوخت بکار می روند، یا بی قید و بند روی لحاف برای نمای بهتر دوخته می شوند. الگوها و شابلون های لحاف دوزی و استنسیل ها می توانند برای علامت گذاری خطوط دوخت بکار روند، اگرچه ممکن است لازم باشد اندازه متناسب با نیازهای ویژه لحاف شما تنظیم شود.
    لحاف دوزی موتیف
    لحاف دوزی توری شکل

    لحاف دوزی شبکه ای:

    همه خطوط موازی دوخته شده روی سطح لحاف شبکه ای شکل هستند تا لایه ها را به یکدیگر محکم نگه دارند، و این الگوسازی میتواند با استفاده از راهنمای لحاف دوزی که روی اتو نوشته شده حتی برای فاصله گذاری بکار رود.خطوط را می توان با گچ یا نوار علامت گذاری کرد. خطوط می تواند در یک زاویه یا مستقیم باشد.

    لحاف دوزی توری شکل:

    اگر خطوط موازی در دو جهت به یکدیگر دوخته شود و الگویی متقاطع ایجاد کند، لحاف را دوخته شده با کار توری شکل مینامیم. خطوط می توانند در زاویه سمت راست یکدیگر وصل شوند تا مربع هایی ایجاد کنند، یا در زاویه دیگر که شکل الماس را بوجود بیاورند. توری ها را می توان در روی سطح لحاف علامت زد یا با استفاده از اتو با شابلونی که روی آن قرار دادیم آنرا بدوزیم.

    لحاف دوزی توری شکل

    لحاف دوزی کوک در کوک:

    حالا آنرا می بینید، حالا نمی بینید! لحاف دوزی کوک در کوک در درزهای کنار هم ناپدید می شوند و نباید در تکه هایی که کامل دوخته شده اند دیده شوند. اغلب با نخ نامرئی دوخته می شوند، این نوع لحاف دوزی روی زمینه ترکیبی مورد استفاده قرار میگیرد تا مانع از جا به جایی لایه ها شود. اگر کوک ها در یک جهت اتو شوند، لحاف دوزی کوک در کوک باید در جهت مخالف دوخت انجام گیرد.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه طرح های لحاف دوزی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + دوازده =