77 / 100
  • سایر ابزارهای خیاطی

    چه شما خیاط تازه­ کاری باشید و چه بعد از مدتها به سراغ خیاطی رفته باشید، چند ابزار فوق العاده برای کمک به شما وجود دارند تا همه وظایف کوک زدن و دوزندگی را به آسانی و در زمان کمتری بتوانید انجام دهید.آموزش موجود در آموزشگاه خیاطی ایده برای کمک به شما در شناخت ابزارهای خیاطی می باشد.

    ابزار خیاطی

    سایر ابزار خیاطی

    نخ کننده سوزن:

    نخ کردن سوزن گاهی به مهارت نیاز دارد اما یک مجموعه خوب از نخ کننده ­های سوزن میتوانند این کار را به راحتی برای شما انجام دهند. نخ کننده­ های سوزن خوب با ضمایم سیمی محکم را انتخاب کنید. اندازه­ های متنوع این ابزار به شما اجازه میدهد حتی نخ های تزیینی یا روبان ها را نیز از سوراخ سوزن براحتی عبور دهید. یک کاتر نخ نیز دم دست است، همینطور یک سوراخ برای آویزان کردن روی این ابزار وجود دارد که شما میتوانید نخ کننده را با یک روبان دور گردن خود بیندازید تا همیشه دم دست تان باشد.

    نخ سوزن

    علامت گذارها:

    آن روزهایی که مجبور بودیم طرح روی کاغذ را تمیز کنیم تا کاغذ رسم یا اثر جوهر را پاک کنیم گذشتند. وسایل علامت گذاری روی کاغذهای قابل حذف با هوا یا آب را خریداری کنید. به دنبال ابزار علامت گذار شبیه یک قلم خودکار یا مداد باشید این ها ابزاری هستند که اثر آنها به آسانی قابل حذف است و میتوان با آنها علایمی بزرگ یا کوچک بسته به مقدار رویت مورد نیاز ایجاد کرد. از دستورالعمل پیروی کنید زیرا برخی علایم بطور دایم باقی میمانند اگر قبل از حذف، بیش از حد پرس شوند. سایر علایم ایجاد شده با ابزار علامت گذاری نیز قابل پاک شدن هستند اما نه در حدی که اثر آنها کاملاً ناپدید گردد یا اینکه در مورد لکه آب نگرانی ایجاد میکنند. به سادگی سرپوش پاک کن را از انتهای خودکار بردارید و علامت را پاک کنید.

    علامت گذاز ها

    مجموعه ابزار:

    اگر یک ابزار چندکاره باشد یعنی باید همیشه دم دست باشد – این سبب صرفه جویی در فضای اتاق شده و حمل و جابجایی راحتی دارد. ابزار خیاطی چندمنظوره اغلب شامل یک کاتر نخ، ذره بین، پیچ گوشتی، چاک دهنده، متر نواری، و سایر ابزار مجموعاً درون یک استوانه واحد کمی بزرگتر از یک قلم خودکار هستند.

    جعبه ابزار

    کاترهای چرخنده:

    اگر شما با این ابزار فوق العاده تیز که شبیه ابزار پیتزابری هستند آشنا نیستید یک روش ساده برای برش دادن را از دست داده­ اید. این ابزار با تیغه­ هایی از 18 تا 65 میلی متر قطر در بازار موجود هستند وهر کدام برای کاری استفاده میشوند؛ از برش دادن نوارها برای ضخیم دوزی گرفته تا برش خطوط خمیده روی یک بخش از لباس. بسیاری از کاترهای چرخنده با علم طراحی روز طراحی میشوند و بنابراین دارای دسته­ ای خمیده هستند که با مچ دست شما هنگام برش منطقه با اعمال فشار کمتری سازگار می باشند.

    ابتکار عمل در اتو:

    پرس کردن پارچه زمانی که شما خیاطی میکنید از یک نما، وظیفه ­ای مهم محسوب میشود اما جلو و عقب بردن اتو روی تخته اتوکشی عذاب آور است. امروزه چندین شرکت اتوهایی عرضه کرده­ اند که در کنار چرخ خیاطی شما مونتاژ شده و برای پرس کردن گزینه راحتی هستند. شما با این اتوهای کوچک لباس خانواده خود را نمیتوانید اتو کنید اما آنها برای پرس کردن چاک ها و پنس ها در عرض چند دقیقه مناسب هستند. از یک پد یا تخته پرس کننده قابل حمل در زیر کار، برای حفظ سطح چرخ خیاطی خود از داغ شدن استفاده کنید و اتو را در وضعیت سهل الوصول در بین کارهای دوزندگیتان دم دست قرار دهید.

    2222222

    لایی چسب ها :

    با اینکه آن بطور ویژه یک ابزار خیاطی محسوب نمیشوند، اما محصولات زیادی از آن در بازار امروز وجود دارند که به مسیر جریان خیاطی شما کمک میکنند که شایسته است از آنها یاد کنیم. بدنبال منسوجاتی برحسب یارد یا نوارهای باریک، لایی چسب هایی از همه انواع آن باشید، و آنها را درون تکه­ ها و وصله ­های پارچه اتو کنید – و سپس نوارهای آماده را برای خیاطی نگه دارید. از چسب های مایع یا اسپری برای آیتم های چسباندن خود استفاده کنید. وقتی محصولات لایی چسب را انتخاب میکنید وزن چسب را چک کنید زیرا برخی چسب ها بسیار سبک هستند برخی دیگر سنگین تر هستند که بستگی به کاربرد آنها دارد. از دستورالعمل مراقبت و کاربرد آنها، برای چسباندن دائمی استفاده کنید.

    لایی چسب

    بافت لغزنده:

    در مورد پارچه ­های خیاطی که گرایش دارند به جهت مخالف چرخ خیاطی بچسبند دیگر نیاز به استفاده از دستمال کاغذی یا نگهدارنده برای بی حرکت نگه داشتن ندارید. یک بافت سیلیکون غیرچسبنده خودچسبیده متناسب با هر دستگاه در دسترس میباشد. براحتی از قیچی ها برای تودوزی آن به اندازه­ای که نیاز دارید استفاده کنید و یک سوراخ برای دندانه ­های چرخ برش دهید، اکنون شما در حالت تنظیم هستید. یک ترفند نرم و آسان

    ✅ امیدواریم اصطلاحات رایج در خیاطی برای شما مفید بوده باشد.

    در صورت هر گونه سوال درباره این موضوع و سایر موضوعات در وبسایت آموزشگاه خیاطی ایده آنرا با ما درمیان بگذارید 😊

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 5 =

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای