75 / 100
  • دوخت پرده حمام در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در دوخت پرده حمام در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.با آموزشگاه خیاطی ایده همراه ما باشید

    دوخت پرده حمام در خیاطی

    دوخت پرده حمام در خیاطی

    اگر در حال آماده کردن یک دکور شیک و زیبا برای حمام هستید، یک پرده‌ی پارچه‌ای حمام تقریبا ضروریست و آنقدر آسان است که حتی یک مبتدی هم می‌تواند آن را انجام دهد.پرده‌های حمام استاندارد ۷۲ اینچ مربع هستند با ۱۲ حلقه‌ی فلزی یا سوراخ که در سراسر بالای پرده در هماهنگی با قلاب‌هایی هستند که در آستر وینیل قرار گرفته‌اند. وان یا دوش حمام خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید این اندازه برای شما مناسب است و یا آن را آنطور که لازم است تغییر دهید.

    اندازه گرفتن پارچه حمام

    اندازه گرفتن:

    در اکثر پارچه‌های چاپی یا تک‌رنگ، پرده حمام ۵ یارد در ۴۵ اینچ  یا ۵۴ اینچ از پارچه‌های وصل‌شده بهم را برای پُر کردن عرض لازم دارند. اگر چاپ دارای تکرار طرح‌های بزرگ باشد، پارچه‌ی بیشتری لازم است تا طرح‌ها با هم جفت‌وجور شوند، بنابراین قبل از خرید پارچه به فاصله‌ی طرح‌ها دقت کنید.اگر از یک پارچه عریض استفاده می‌کنید (برخی ۱۱۰ اینچ عرض دارند) به اندازه‌ای لازم دارید که یک مستطیل ۸۸ در ۸۰ اینچ ببرید.
    نکته: اگر اولین بار است که دارید سایز استاندارد پرده را تغییر می‌دهید، عرض موردنیاز را ۸ اینچ بیشتر برای عرض مستطیل، و طول را ۱۶ اینچ بیشتر برای طول مستطیل بگیرید.

    برش دادن:

    از پارچه‌های با عرض ۴۵ یا ۵۴، دو تکه به درازای ۸۸ اینچ ببرید، تا در صورت لزوم امکان تطبیق طرح‌ها باشد. در امتداد درازای پارچه، طرح پارچه‌ها را با هم تطبیق دهید. با استفاده از یک نوار لایی گداختنیِ باریک، حاشیه‌ی تاخورده‌ی پارچه را در جایی که با طرح تطابق دارد اتو کنید.
    استفاده از این تکنیک یک درز تقریبا مخفی را ایجاد می‌کند. یا اگر ترجیح می‌دهید می‌توانید یکی از تکه پارچه‌ها را از عرض بشکافید و هر نیمه را در یک طرف تکه‌ی کامل اضافه کنید.

    showercurtain makeit1 5b0ee23ffa6bcc00379bdd4e
    همچنین بخوانید:
    گزینه های بدون کوک

    گزینه‌ی بدون کوک:

    اگر دم‌دست ماشین خیاطی ندارید، تنها با استفاده از لایی‌های گداختنی می‌توانید پرده‌ی حمام درست کنید. به‌جای کوک‌زدن شکاف‌ها و درزها، تنها با استفاده از راهنمایی‌های کارخانه ر‌وی بسته‌های لایی‌های گداختنی، آنها را سر جای خود نگه دارید. با حلقه‌های فلزی دکمه‌ای کار را تمام کنید.

    کوک زدن:

    پارچه‌های متصل‌شده بهم را در چرخ خیاطی بگذارید و شکاف گداخته‌شده را در امتداد خط تا قرار دهید. عرض اضافی شکاف را با قیچی مرتب کنید و تکه پارچه را در عرض ۸۰ اینچ ببرید.

    prod1158646 S13
    سجاف

    سجاف‌ها:

    در امتداد طول پارچه، سجاف‌ها را به اندازه ۲ اینچ تا بزنید و اتو کنید. نزدیک به لبه تویی تاخورده کوک بزنید. برای فرم گرفتن سجاف پایینی، ۴ اینچ بالاتر از لبه‌ی پارچه را در پایین و بالا اتو کنید (عرض پارچه) و دوباره لبه داخلی تاخورده را کوک بزنید. وزن سجاف عرضی پارچه به خوب ایستادن پرده حمام کمک می‌کند.
    برای سجاف بالایی یک نوار ۴ اینچی لایی گداختنی را در پشت پارچه اتو کنید، در حالیکه روی لبه‌های بالایی پارچه تنظیم شده و عرض را آنطور که لازم است تنظیم کنید. برای سجاف ۴ اینچ لبه‌ی پارچه را تا بزنید و نزدیک خط داخلی تا کوک بزنید.
     تذکر: در پارچه‌های سنگین دکوری، ممکن است به لایی برای نگه داشتن وزن حلقه‌ی فلزی احتیاجی نباشد.

    همچنین بخوانید :

    تمام کردن کار:

    قسمت بالایی پرده حمام را می‌توان با سوراخ حلقوی یاحلقه‌های فلزی بزرگ و کوچک تمام کرد. از هر کدام که می‌خواهید استفاده کنید باید در حدود ۳ اینچ از هر لبه شروع کنید و فاصله‌ی بین حلقه‌ها از هم حدود ۶ اینچ باشد.
    نکته: برای تعیین فاصله‌ی حلقه‌ها، آستر وینیل را روی پارچه پرده قرار دهید و نقطه شروع را علامت بزنید، بدین ترتیب دو لایه با هم تطابق خواهند داشت.

    حلقه ها

    حلقه‌ها:

    حداقل به ‌فاصله‌ی ۱ اینچ از لبه‌ی تاخورده‌ی بالایی، حلقه‌هایی به طول ۱ اینچ درست کنید. جای قرارگیری حلقه‌ها را برش دهید و پرده را همراه با آستر بوسیله‌ی قلاب‌ها آویزان کنید.

    حلقه‌های فلزی:

    بسته به روش مطلوب آویزان کردن پرده، از حلقه‌های فلزی کوچک و بزرگ می‌توان برای کامل کردن پرده حمام استفاده کرد. حلقه‌های کوچک این امکان را فراهم می‌کنند که قلاب پرده و آستر وینیل یکی باشد و با هم در یک میله قرار بگیرند. حلقه‌های بزرگ کاربرد دکوراتیو دارند و نیازمند میله جداگانه هستند. اگر این حلقه‌ها را انتخاب کنید، مطمئن شوید که حلقه باندازه‌ی کافی بزرگ هست که از میله براحتی رد شود تا پرده براحتی حرکت کند.

    حلقه های فلزی

    حلقه‌های فلزی بزرگ:

    برای استفاده از حلقه‌های بزرگ، برای یک تعداد زوج از حلقه‌ها فاصله‌ها را معین کنید و از الگوی بدست‌آمده برای علامت‌گذاری اندازه‌ی سوراخ‌ها در سجاف بالایی و روی پشت پارچه از گچ استفاده کنید.

    سوراخ‌ها باید در مرکز سجاف قرار گیرند.سوراخ‌ها را در تمامی لایه‌ها برش دهید، سپس قسمت برآمده‌ی حلقه‌ی فلزی دکمه‌ای را بر روی پارچه قرار دهید و قسمت چنگک‌دار را در پشت پارچه قرار دهید، سپس هر دو قسمت را بهم چفت کنید تا کار تمام شود.این کار را برای هر حلقه فلزی تکرار کنید.پرده را از میله عبور دهید و حلقه‌های فلزی را پیش و پس کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه دوخت پرده حمام در خیاطی کسب کرده باشید.با آموزشگاه خیاطی ایده همراه ما باشید

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید




    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند

    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 13 =