76 / 100
  • انواع تیپ بدن

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در انواع تیپ بدن می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    انواع تیپ بدن

    انواع تیپ بدن

    بدن زنان فرم ها و اندازه های مختلفی دارد و بیشتر آنها را می توان در یکی از پنج دسته بندی قرار داد. برخی از شرکت های الگو لیستی را تهیه می کنند که نشان دهنده این است که کدام الگو برای کدام فرم بدن مناسب است. در مد، نکته کلیدی خوب به نظر رسیدن شما این است که فرم بدن خود را بشناسید و یاد بگیرید که کدام سبک ها بهتر این فرم را نشان می دهد.پنج فرم اصلی بدن عبارتند از : ساعت شنی، مثلثی، مثلث برعکس، مستطیل باریک،  و مستطیل پهن.

    نوع بدن خود را بشناسید

    نوع بدن خود را بشناسید:

    در حالیکه لباس زیر، لباس ورزشی، و یا لباس بدنسازی برتن دارید جلوی آینه تمام قد بایستید. از شانه ها شروع کنید، بصورت چشمی بدن خود را به سه بخش شانه/ دورسینه، کمر، و باسن تقسیم کنید. فرض کنید خطی در این سه نقطه در امتداد قسمت خارجی بدن قرار دارد. کدام شکل به بهترین نحو نیمرخ شما را تعیین می کند؟

    ساعت شنی:

    از این شکل گاهی اوقات با عنوان شکل ایده آل نامبرده می شود، این شکل متعادل با شانه های پهن، دورسینه پر، کمری باریک، و باسن های پهن مشخص می شود. این شکل از بدن دور کمر تعریف شده ای دارد و دورسینه و باسن هم تقریباً سایز یکسانی دارند. هدف به نمایش گذاشتن کمر باریک و برجستگی های بدن است بدون اینکه بیش از حد بر روی باسن و دورسینه تاکید شود.
    چه چیزی بپوشید: پیراهن های کوتاه، کت های خوش دوخت، دامن های راسته، و شلوارهای جذب را انتخاب کنید.بلوزتان را در داخل شلوارتان بگذارید. لباس های مناسب پرنسسی قد شما را بلندتر می کنند و فرم بدن شما را بهتر نشان می دهند. دامن های راسته و شلوارهای کوتاه بپوشید و دامن های چین دار را با تاپ های تنگ ست کنید.
    برای نشان دادن فرم بدن خود از رنگ های متضاد استفاده کنید. به منظور حفظ تعادل، جزئیات قسمت بالا و پایین باید به یک اندازه مورد توجه قرار گیرند. از لباس هایی استفاده کنید که دارای خطوط عمودی هستند تا شما را قدبلندتر نشان دهند.
    چه چیزی نباید بپوشید: از پوشیدن لباس ها یا تاپ های امپراطوری اجتناب کنید، مخصوصاً اگر دورسینه ی پری دارید. فرم های پر یا جعبه ای (پیراهن هایی که داخل گذاشته نمی شوند) بهترین دارایی شما را که دور کمر مشخص شده شماست را می پوشاند. همچنین از شر تاپ ها با دامن های چین دار، شلوارهای بسیار چین دار، و در کل سبک های جعبه ای یا لباس های ساخته شده از پارچه های حجیم و سنگین خلاص شوید.

    T162 LA 0052 thumb
    همچنین بخوانید:
    triangle shaped body clothes

    مثلثی:

    این فرم از بدن با شانه های کم عرض و یک دورسینه کوچک و یک باسن عریض مشخص می شود، این فرم از بدن به شکل گلابی معروف است. به قسمت فوقانی بدنتان توجه کنید، چشم را به سمت بالا می کشد. با برجسته کردن شانه ها و دورسینه و با کوچک کردن باسن سعی کنید تعادل را ایجاد کنید.
    چه چیزی بپوشید: طرح هایی را انتخاب کنید که جزئیاتی در قسمت های گردن و شانه ها داشته باشد، چشم را به سمت بالا و بیرون بکشد: روسری های روی مد و دورگردن های قایقی با تزیینات متضاد همانند یقه ی گلدوزی شده، یا یقه های پهن انتخاب های خوبی برایتان هستند. استفاده از رنگ های تیره در قسمت پایین بدن، و رنگ روشن تر در قسمت بالای بدن، چشم را به سمت بالا می کشاند.
    گروه های یک رنگ با تضاد در دورگردن جلوه ای زیباتر می بخشند و چشم را به سمت بالا می کشند. اِپُل ها سبب ایجاد تعادل در نیمرخ می شود.
    پیراهن هایی که تا بالا یا پایین باسن می آیند جذابتر از آنهایی هستند که به عریض ترین قسمت باسن شما ختم می شوند. دامن ها باید کمی بلندتر و دور زانو باشد.
    چه چیزی نباید بپوشید: از تاپ ها یا پیراهن هایی دارای خطوط سه جاف که مستقیماً روی باسن قرار می گیرند اجتناب کنید. لباس هایی با درزهای آستین مورب، همانند رگلان یا هالتر، چشم را به سمت پایین می کشند. دامن ها یا شلوارهایی که دارای جیب های وصله دار یا درز دار، درزهای حاشیه ای بزرگ، یا پلیسه هستند سبب جلب توجه به سمت باسن می شوند. از دامن های کوتاه که بالای زانو هستند دوری کنید.

    مثلث برعکس:

    چه چیزی بپوشید
    درباره آموزشگاه خیاطی ایده :
    مستطیل باریک

    مستطیل باریک:

    در این فرم لاغراندام، شانه ها و باسن ازلحاظ عرضی بسیار نزدیک به هم هستند و در قسمت کمر بالاتنه و پایین تنه صاف و بدون انحنا هستند. هدف این است که انحنای غیرواقعی ایجاد کنید و کمر را مشخص کنید یا جلوه ی باسن و دورسینه را افزایش دهید.
    چه چیزی بپوشید: سبک هایی را بپوشید که دارای جزئیاتی روی قسمت های بالا تنه و باسن باشند. طرح هایی را انتخاب کنید که دارای خطوط افقی باشند و فرم بدن شما را پهن تر نشان دهند. به کت های خوش دوخت شل و ول با شانه های پهن و یقه برگردان های پهن، یا کت هایی با یقه برگردان های کوچک و مخروطی کمر توجه کنید. در صورت تمایل رنگ های متضاد را در لباس های قسمت بالا تنه و پایین تنه باهم ست کنید.
    تاپ های گشاد و پرچین را با دامن های دمپا گشاد یا شلوارهای چین دار ست کنید. شلوار های دمپا گشاد را با کمربندهای باریک بپوشید.ژاکت های پرجحم یا بزرگ و شلوار های گشاد برای این نوع فرم بدن مناسب هستند.
    چه چیزی نباید بپوشید: کمربندهای پهن یا تکه های رنگی در قسمت کمر بطور ناخواسته توجه را به سمت کمر به نسبت بزرگتر شما جلب می کند، همانطور که جیب های بزرگ وصله دار، چهارخانه های بزرگ و طرح هایی با خط های عمودی جلب توجه می کنند.

    مستطیل پهن :

    این فرم بدن تقریباً در قسمت های بالا و پایین مستقیم است. اگرچه، به جای لاغر بودن، فرم بدن پهن تر است. بمنظور بهبود بخشیدن به  این فرم بدن، ظاهر کلی را لاغرتر کرده و انحنا ها را افزایش دهید.
    چه چیزی بپوشید: با رنگ های تک رنگ و یا سایه های مات در رنگ های مکمل شروع کنید. لباس های چسبان یا سبک های لاغرنمای بدن با جزئیات دور گردن یا شانه، چشم را به سمت بالا می کشانند.
    درزهای پرنسسی، یا یک درز جلوی مرکزی، سبب ایجاد یک خط عمودی می شود و چشم را به بالا و پایین می کشد. شلوارهای دارای پاچه های باریک، دامن های راسته، پیراهن های آستین داری که به سمت مچ مخروطی می شوند و جلیقه ها یا کت هایی که در زیر خط کمر قرار می گیرند را بپوشید. زیاد بیاندیشید و بدرخشید!
    چه چیزی نباید بپوشید: رنگ های متمایز، پررنگ، متضاد و لباس های جعبه ای عرض شما را مشخص تر می کنند. جزئیاتی که توجه را به سمت کمر شما جلب می کند (جیب های بزرگ وصله ای، کمربندها، و دامن های کوتاه) وزن شما را اضافه تر نشان می دهند.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه انواع تیپ بدن کسب کرده باشید.

    باآموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای