72 / 100
  • آموزش خیاطی با کاترهای غلتکی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در  استفاده از مناسب­ ترین ابزار برش در خیاطی می باشد. هنگام خرید کاتر غلتکی کیفیت و همچنین کاربرد آنرا در نظر بگیرید .

    cutter

    کاترهای غلتکی​

    یک کاتر غلتکی به معنای واقعی کلمه می­تواند زمان برش شما را به نصف برساند. کاتر غلتکی می­تواند همه نوع پارچه – از 6 تا 8 لایه در یک زمان – را به راحتی و یک باره بدون ایجاد پیچ و خم در خط الگو برش ­دهد. این ابزار به خصوص توسط خیاط های عمده دوز یا کسانی که به آرتروز مبتلا هستند بکار گرفته می­ شود چون کافی است شما دسته را بگیرید و کمی فشار وارد کنید سپس تیغه تمام کار را انجام می ­دهد. برخی از برندها این امکان را دارند که میزان فشار وارد شده قابل کنترل باشد و اجازه تنظیم برای وزن­ های مختلف پارچه را نیز فراهم می ­کنند. کاتر غلتکی در اندازه و انواع مختلف در دسترس می­باشد. محدوده اندازه تیغه­ ها از قطر 18 میلی ­متر تا 60 میلی ­متر است. تیغه­ هایی با قطر کوچک ­تر برش منحنی ­ها و جزئیات را بسیار ساده­ تر می­ کنند در حالی که تیغه ­هایی با قطر بزرگ­تر برای برش ­های بزرگ و مستقیم مناسب هستند. کاترهایی که تیغه بزرگ دارند مخصوص لحاف دوزی هستند و تیغه ­های کوچک مخصوص تولید پوشاک و کارهایی با جزئیات پیچیده می ­باشند.

    برای دیدن صفحاتی برای کاترهای غلتکی در خیاطی سایت ایده کلیک کنید

    قبل از خرید کاتر، مطمئن شوید که تیغه ­ها به راحتی جا می­ روند و تعویض می ­شوند. بعضی از کاترهای چرخشی دارای غلاف ایمنی هستند که هم بالای تیغه، به منظور نگه­داری، و هم در پشت تیغه هنگام استفاده قفل می­شوند.
    در صورت امکان، کاترهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید که کدام یک برای اندازه دستان شما و نیز نوع کاری که می­خواهید انجام دهید راحت­ تر است. برخی از کاترها برای بیرون آمدن تیغه احتیاج دارند تا بر روی دسته فشار بیاورید، برخی دیگر دارای یک پوشش محافظ می ­باشند که به عقب حرکت می­ کند و در جای خود قفل می­ شود که تیغه را برای استفاده بیرون نگه می ­دارد.
    تقریباً همه ­ی کاترهای غلتکی دارای نوعی از قفل­ های ایمنی می­ باشند. این امر به خصوص در خانواده­ هایی که کودکان یا حیوانات خانگی کنجکاوی دارند بسیار مهم و ضروری می ­باشد.

    cutter

    نحوه استفاده از کاتر غلتکی

    برای شروع برش خیاطی، تیغه 1 اینچی را از لبه پارچه در امتداد خط کش قرار دهید.
    تیغه را با دقت از لبه پارچه به سمت خود بکشید؛ این برش اولیه باعث می ­شود پارچه جمع نشده و حرکت صاف به سمت جلو را راحت تر انجام دهید، و این تنها زمانی می ­باشد که باید به سمت خود برش بزنید.
    هنگام خیاطی و زمانی که با کاترهای غلتکی روی پارچه ای برش می­ زنید، از قیچی­ های زیگزاگ یا نخ چین­ ها برای علامت گذاری استفاده کنید.
    در حین برش پارچه سر خود را به طور مستقیم نسبت به تیغه نگه دارید تا بتوانید نمای واضحی را از خط برش داشته باشید.
    اگر لازم شد که از خط کش یا راهنما­های دیگری برای برش استفاده کنید، تیغه را در مقابل لبه خط کش قرار دهید.
    پارچه های چندتایی را نیز می­توان در یک زمان با استفاده از کاتر غلتکی برش داد. سعی کنید پرزها و خرده پارچه ها را با دقت منظم کرده و در یک جا جمع کنید.
    الگو را در جای خود قرار داده (اگر الگو دارید) و تمام لایه­ ها را یکباره برش بزنید. اگر هرگونه مقاومتی احساس شد، لایه ­های پارچه را کاهش دهید تا آنجا که به راحتی بتوانید پارچه را بدون پیچ خوردن یا جمع شدن برش دهید.

    نحوه نگه داری از کاتر غلتکی

    تیغه ها را به طور منظم تعویض کنید. تیغ ه­ای که کهنه شده باشد نمی­ تواند به طور موثر برش بزند و ممکن است در اثر فشار بیش از حد به صفحه برش آسیب وارد کند.
    اگر تیغه شما تیز می ­باشد اما باز هم کاتر به خوبی عمل نمی ­کند، مطمئن شوید که مهره ایمنی تیغه ­ها خیلی سفت نمی ­باشد و همچنین همه ذرات پرزی که بین تیغه و مهره وجود دارد را تمیز کنید.
    هنگامی که از کاتر استفاده نمی­ کنید پوشش محافظ را بر روی آن بگذارید وآن را دور از دسترس کودکان نگه دارید.

    cutter
    Untitled 1

    لوازم جانبی کاتر غلتکی

    اگر می­ خواهید با خیال راحت از کاتر غلتکی استفاده کنید و کاری موفق آمیز همراه با حداکثر کارآمدی داشته باشید به یک صفحه برش ( به مقاله صفحه برش مراجعه کنید) و خط کش پلاستیکی تمیز و رنگ روشن نیز احتیاج خواهید داشت.
    برای مناطق منحنی شکل، از یک پیستوله یا خط کش گرزی به عنوان راهنمای برش بهره ببرید. همچنین وزنه ­های الگو را در حین استفاده از صفحه برش و کاتر غلتکی به کار بگیرید.
    وزنه ­های الگو مانع حرکت و لغزش در حین برش زدن می­شوند. از وزنه­ های شکل دار برای انطباق با الگوهای رایج منحنی، زاویه های قائم و لبه ­های مستقیم استفاده کنید، وزنه ­های گرد با دستگیره؛ یا وزنه­ های ته صاف سربی که به طور خاص برای اهداف دوخت طراحی شده ­اند.
    همچنین یک بازوی کمکی برای بریدن درزهای باریک ­تر و عریض ­تر یا نوارهایی با عرض ثابت به عنوان لوازم جانبی در برخی مدل­ ها و به عنوان یک وسیله توکار در دیگر مدل­ ها وجود دارد که واقعا از به هدر رفتن زمان جلوگیری می ­کنند.
    به علاوه تیغه­ های طرح ­دار ، مثل لبه دار یا کنگره­ای، برای بریدن تزئینی پارچه، کاغذ، عکس و کارت نیز در دسترس می­ باشد.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − یازده =

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای