61 / 100
  • کار با پارچه دولای بیش از حد ارتجاعی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در کار با پارچه دولای بیش از حد ارتجاعی در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    کار با پارچه دولای بیش از حد ارتجاعی (نوار اریب کشی)در خیاطی

    کار با پارچه دولای بیش از حد ارتجاعی در خیاطی

    شما احتمالاً آن را آماده به مصرف برای لبه های حاشیه یافته اید، یا شاید شما آن را در فروشگاه پارچه دیده اید و نمی دانستید دقیقا آن چه بوده است یا چه کاری باید با آن انجام بدهید.ما در مورد نوار اریب کشی (نوار کشی) صحبت مي کنيم .از آن بیش از یک نوع می تواند وجود داشته باشد که برخی از آن ها مسطح و دارای یک تورفتگی در مرکز هستند.سمت دیگر آن وقتی صاف قرار داده می شود حلقه های کوچکی در وسط دارد.
    اما وقتی این حلقه ها روی هم تا می شوند، یک لبه پیکوت ایجاد می کنند، همانطور که در لبه های تی شرت یا لباس زیر مشاهده می کنید.بسته به ساختار نوار کشی، یک طرف ممکن است حالت ساتنی تری (سمت راست) داشته باشد و سمت دیگر آن مات تر باشد.

    لبه دوزی

    در لبه:

    نوار اریب کشی، یک لبه حاشیه ای سریع و ساده برای بسیاری از انواع لباس ‌ها ایجاد می‌ کند. مانند اتصال صاف یا بایاس، اما گره خورده و قابل کشش استفاده می شود، هیچ نگرانی درمورد چرخش به سمت منحنی شدن، چین یا چروک وجود ندارد.
    نوع باریک نوار کششی، بسته به نوع مارک تجاری، حدودا به عرض 8/5 اینچ است.از نوار کشی پهن تر، برای پوشاندن لبه های پایانی اغلب بر روی پوشک، استفاده می شود.

    آماده سازی:

    همانند هر نوع اتصالی، باید درز ها را بر روی لبه هایی که نوار کششی می پوشاند، حذف کنید. ابتدا روی بافتنی ها یا پارچه هایی که قدیمی هستند ، خط دوخت را به صورت مویی گسترده تر از درزی که شما می خواهید برش بدهید، کوک بزنید. به عنوان مثال، در لبه هایی با درز 8/5 اینچ، در علامت 4/3 اینچ، کوک بزنید.
    با دقت درز درست در کنار دوخت را برش بزنید. مراقب باشید لبه های برش داده شده، کشیده نشوند.
    بیشتر نوارهای کشی (نوارهای اریب کشی) را می توان بر روی یک تنظیم مصنوعی فشرده کرد، اما همیشه امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن آسیب نمی رسانید.
    با تا کردن نوارکشی، نوار بایاس را تقلید کنید ، در حالی که قسمت زیرین آن کمی طولانی تر از قسمت بالایی است. گسترش دادن لب پایین به شما اطمینان می دهد که حتی با ضخامت کم پارچه ، آن را در دوخت و دوز خواهید گرفت.اگر نوار کششی در لبه منحنی قرار می گیرد شما می توانید از قبل شکل دادن، آن را پرس کنید.

    از افتخارات آموزشگاه خیاطی ایده می توان به سفر به آلمان ایتالیا و هلند جهت آشنایی با جدیدترین روش ها متدها و الگوسازی های روز دنیا اشاره کرد .

    اگر در حال اتصال یک سوراخ بازو یا لبه یقه هستید شما می توانید قسمت پهلو را رها کنید یا درز شانه را تا زمانی که اتصال کامل شود، باز بگذارید. شما قادر خواهید بود انتهای نوار کشی را در قسمت درز برای یک کار ظریف پنهان کنید. اگر این خط کمر است یک طرف درز را با مقدار کمی باز بگذارید تا انتهای آن جمع شود. اگر این امکان پذیر نیست، از یک پایان دیگر در ابتدا یا انتها استفاده کنید.
    نوار کششی را از قسمت لبه لباس با طرف کشیده شده به قسمت زیرین سنجاق کنید. اگر انتهای آن در یک درز قرار نگرفت ، 1 اینچ را برای پایان دادن بگذارید.
    در بیشتر لبه ها ، نوار کشی را هنگام سنجاق کردن، کش ندهید، فقط آن را صاف بزنید. برای یک بافتن شل این استثنا خواهد بود که شما ممکن است برای تناسب بهتر در آن نیاز به “کشش” در یقه را داشته باشید. کشیدن بیش از حد محکم نوار کششی می تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود.
    اگر شما در حال اتصال قسمت دهانه پا, مانند پوشک های پارچه ای و لباس زیر هستید ، نوار کشی را همانطور که می کشید ، بکشید تا ساق پا را محکم بگیرد.

    آموزشگاه خیاطی
    همچنین بخوانید:
    آموزشگاه خیاطی

    دوختن:

    قبل از دوخت و دوز واقعی ، نمونه ای را روی تکه ای خراب از پارچه لباس خود به صورت امتحانی کوک بزنید.
    از یک کوک کوچک زیگزاگ برای اعمال نوار کشی بر روی بافت ها، استفاده کنید یا از دوخت مستقیم روی بافت ها استفاده کنید. استفاده از یک زیگزاگ کوچک اجازه می‌ دهد که حد لبه مقدار انعطاف پذیریی، تقریباً به اندازه کشش در یک بافت پارچه داشته باشد. برای مثال، هنوز می‌ توانید یک تی ‌شرت را بدون شکافتن دوختش روی سر خود بکشید.
    نوار کشی پهن تر گاهی با یک دوخت زیگزاگ سه مرحله ای که لبه آن را پوشانده است، اعمال می شود.
    همچنین با استفاده از یک دوخت تزیینی می‌ توانید نوار کشی را اعمال کنید. یک دوخت را انتخاب کنید که باز است (نه متراکم) و تنها با یک حرکت رو به جلو تشکیل می شود. استفاده از یک دوخت فشرده به الیاف نوار کشی آسیب می ‌رساند.
    شروع به دوختن در حدود 2/1 اینچ از انتهای اصلی نوار کشی کنید. اگر نوار کشی هنگام دوخت، متمایل به لیز خوردن از نظر شما باشد، برای این درخواست از پایه دوتایی یا راه رفتن استفاده کنید.
    اگر پروژه شما در گوشه و کنار قرار دارد، برای کاربرد راحت تر، کمی آن ها را دور بزنید یا گوشه های نوار کشی را همانند اتصال دو لحاف دو طرفه کنید. از نوک سنجاق برای دستکاری چین نوار کشی در گوشه، استفاده کنید.

    به پایان رساندن:

    برای پایان دادن به انتهای باند کشی اگر آن ‌ها در یک درز قرار نگرفته باشند، فقط نوار کشی را در حدود 2/1 اینچ بیشتر از نقطه مبدأ برش دهید و انتهای آن را همپوشانی کنید. سپس آن را بچرخانید و اطرف عرض نوار کشی را دوخت بزنید تا آن را محکم کنید.

    کاربرد جایگزین

    کاربرد جایگزین:

    به جای اتصال لبه پارچه در یک مرحله، می توان با استفاده از یک فرایند دو مرحله ای، نوار کشی را نیز به کار گرفت.برای انتخاب این گزینه، فقط قسمت زیرین نوار کشی را در جای خود سنجاق کنید (از همان اصول بالا پیروی کنید) و مستقیم آن را دوخت بزنید.
    سپس لایه بالایی را روی لبه تا کرده و آن را در جای خود زیگزاگ کنید.این روش گاهی اوقات راحت تر است اگر شما یک پارچه “squirrely” (سخیف) برای مقابله با آن داشته باشید ، زیرا هر طرف به طور مستقل لنگر می اندازد.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه کار با پارچه دولای بیش از حد ارتجاعی در آموزشگاه خیاطی ایده کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + سه =