• شناسایی نخ ها و پارچه ها در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما درشناسایی نخ ها و پارچه ها در خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    شناسایی نخ ها و پارچه ها درخیاطی

    شناسایی نخ ها و پارچه ها در خیاطی

    اگر شما از قفسه های باقیمانده یا میزهای هم سطح خرید کنید، یا از محلی دیگر مانند یک فروشگاه پارچه که برچسب هایی بر سر در آن خورده است خرید کنید، چگونه متوجه می شوید که چه نخیدر پارچه ای که آن را دوست دارید به کار رفته است؟ بدون داشتن آگاهی از نخ های درون آن،چگونگی دوختن، اتو کردن و مراقبت از پروژه نهایی خود، سخت می باشد.
    شیمی دانان نساجی و حرفه ای هایی که به طور تجربی این کار را انجام می دهند ، توانایی شناسایی نخ ها را با توجه به ویژگی های سوختنی آن ها دارند، و شما نیز می توانید به سادگی همین آزمایش ها را برای شناسایی محتوای درون این ناشناخته هایتان، استفاده کنید.
    آزمایش سوختن برای هردو نوع پارچه های طبیعی و ساخته دست بشر صدق می کند، اما به طور قاطع در مورد پارچه هایی با نخ های مخلوط کارایی ندارد.

    شروع آزمایش:

    مهم است که آزمایش سوختن را در محیطی با تهویه مناسب انجام داد تا از استنشاق دودهای سمی اجتناب کرد. حداقل پنجره ها را باز کنید، یا بهتر این است که در یک روز آرام و در فضای باز تسترا انجام داده و از استنشاق دودهای سمی متساعد شده پرهیز کرد.
    * پارچه را قبل از تست شسته تا هرگونه چیز اضافی که ممکن است در نتیجه تاثیر بگذارد را از بین ببرید. تکه های پارچه را تقریبا در اندازه دو اینچ مربع ببرید.
    * برای برداشتن آنچه سوزانده اید از موچین های بلند استفاده کنید.
    * یک جداساز غیر قابل اشتعال را در زیر تکه در حال سوختن قرار دهید – یک زیر سیگاری بزرگ یا ظرف شیشه ای همانند یک ماهیتابه فلزی در اینجا کاربرد دارد.
    * از یک کبریت، شمع استفاده نشده یا یک فندک برای ساختن یک شعله کوچک استفاده کنید.
    * برای رو به رو شدن با شعله ور شدن ناگهانی مقداری آب داشته باشید یا آزمایش را در کنارسینک انجام دهید.
    * اگر موهای بلندی دارید آن را دور از شعله در پشت سر خود ببندید.

    آموزشگاه خیاطی ایده
    همچنین بخوانید:
    یافتن آتش

    یافتن آتش:

    با موچین محکم تکه پارچه را گرفته و گوشه ای از آن را به آرامی در معرض آتش قرار دهید. از روی آتش گرفتن موچین فلزی خودداری کنید چرا که فلز داغ باعث سوختگی می شود. پارچه را درون شعله برده و سریع آن را خارج کنید. اگر پارچه شعله ور شد آن را با فوت خاموش کنید. در هنگام آزمایش نکات زیر را برای شناسایی در نظر بگیرید:
    * وقتی پارچه بر روی شعله بود گر گرفت، ذوب شد و یا خاموش شد؟
    * وقتی آن را از شعله دور کردید چه اتفاقی برای پارچه افتاد؟
    * آیا پارچه بعد از سوختن ذوب شد یا به خاکستر تبدیل شد؟
    * آیا پارچه سوخته شده بو و یا دود رنگی خاصی از خود متساعد کرد؟
    پاسخ به این سوالات به شما  در شناسایی پارچه کمک می کند.

    ویژگی های نخ:

    اولین فرایند شامل تشخیص طبقه بندی نخ های حیوانی، گیاهی و مصنوعی از یکدیگر می باشد. به طور معمول نخ های حیوانی مانند ) پشم، پارچه موهر و ابریشم و…( بر روی شعله کز خورده و بویی شبیه بوی موی در حال سوختن می دهند. آن ها با دور شدن از شعله خود به خود خاموش شده و باقیمانده های تکه ای سیاه کمرنگی از خود باقی می گذارند که به راحتی پودر می شوند.نخ های گیاهی مانند کتان، ریون، لینن، کنف، کنف هندی و غیره می سوزند اما از شعله دور نخواهند شد. آن ها بوی کاغذ، برگ یا چوب در حال سوختن می دهند و خاکستر را ازخود به جا می گذارند. نخ های مصنوعی مانند استیت، اکریلیک، پلاستیک، پلی استر و اسپاندیکس ذوب شده و می سوزند، و از شعله آتش دور می شوند. همه ی آن ها بویی شیمیایی متساعد کرده و تکه های ذوب شده متفاوتی به جای می گذارند.
    iranyarn polyester

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه شناسایی نخ ها و پارچه ها در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × سه =