77 / 100
  • دوخت بافتنی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در دوخت بافتنی در  آموزشگاه خیاطی ایده  می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    باخت بافتنی

    دوخت بافتنی در خیاطی

    بافتنی ها طیف گسترده ای از شخصیت ها را به خود اختصاص می دهند، از پارچه های لباس زیر خوش ژست تا موارد با ثبات تر. بافتنی های مرسوم تر مانند کشباف، تی شرت تک بافتنی، در هم بافته، کشباف، دو پشم و بافتنی می باشند. بافتنی ها می توانند دارای رنگی یکدست باشند، چاپ شده باشند و یا بافتنی های طراحی شده ای در خود داشته باشند. همه بافتنی ها مشخصه های دوخت یکسانی دارند.

    انتخاب بافتنی ها:

    اکثر بافتنی ها حداقل 60اینچ پهنا دارند، که آنها را برای بیشتر سبک های پوشاک کاربردی می کند. آنها درجه های مختلفی از کشسانی را ارائه می دهند، که زمانی که یک الگو را انتخاب می کنید باید مد نظر گرفته شود. جایی که طراحی منوط به قابلیت ارتجاعی بافتنی در اندازه و تناسب است، الگوی مد نظر باید حاوی راهنمای کشسانی باشد تا میزان انعطاف مورد نیاز را نشان دهد.
    بافتنی ها در عرض کشسانی بیشتری نسبت به طول دارند، که به راحتی و سهولت تناسب می افزاید.
    مانند همه پارچه های دیگر، بافتنی ها با محتویات تار و پودشان متفاوتند. بافتنی های کتانی برای لباس های ورزشی دارای اهمیت هستند، درحالیکه بافتنی های پشمی اغلب برای کت شلوارهای مد روز، لباس ها و کت ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اطلاعات درج شده قبل از اینکه پارچه را برش زده و آنرا بدوزید خوبست که بافتنی های فیبری طبیعی را از قبل بشوییم (کتان، سیلک و پشم). بافتنی های ساخت دست انسان در صورت نیاز از قبل شسته می شوند.

    بافتنی
    دوربری بافتنی

    برش زدن:

    البسه بافتنی باید با بیشترین حد کشبافی دور بدن بریده شود. پارچه باید، بسته به الگوی برش زده برجستگی های طولی مشخصی داشته باشد. گاهی پشت و جلوی البسه روی چین و تا برش خورده، بنابراین بازکردن پارچه ضروری است.
    استفاده از یک طرح برش بدون چِرت، که لبه بالایی همه تکه های الگو در یک جهت باشند. این کار از هر اختلاف جزئی در البسه نهایی جلوگیری می کند.
    سنجاق های نشانگر از ایجاد مانع در بافتنی های ظریف، جلوگیری کرده و قیچی های دندانه دار برش تمیزی ارائه می دهند.
    بدلیل کشش ذاتی، مهم است که پارچه را برای برش صاف بیندازیم تا از هرگونه کج و کولگی جلوگیری شود. اگر باقیمانده طول روی میز برش جا نشد، مازاد آنرا تا بزنید و آنچه نیاز است را باز کنید، اما اجازه ندهید لبه های آن آویز شود چراکه جاذبه و وزن باعث ایجاد بی نظمی در پارچه می شود.
    بعضی الگوهای طراحی شده برای بافتنی ها تنها بخیه های ¼ اینچی دارند، برعکس بخیه های مرسوم که 5/8 اینچی هستند، بنابراین قبل از برش مقیاس خود را با الگو مقایسه کنید.

    همچنین بخوانید:

    دوختن:

    تست بخیه یک کوک، روی پارچه تکه می شود تا طول بهینه بخیه، تنظیمات کشسانی و نوع سوزن انتخاب شود. یک سوزن همه کاره احتمالا روی بافتنی های سفت و محکم کار می کند، اما وزن های سبک نیازمند یک خودکار یا سوزن کشباف برای شکل دهی بهتر به کوک هستند و تا از آسیب به الیاف پارچه جلوگیری شود.
    پارچه های کشبافی پیچ نمی خورند، بنابراین در بسیاری موارد، نیازی به کوک نهایی نیست. هرچند، می توان از یک ته دوز برای محصور کردن لبه و دوخت بخیه استفاده کرد. ساخت کمی کشسانی در بخیه ، مخصوصا در لباس های ورزشی لازمست. دوختن بخیه ها با زیگزاگ باریک، بخیه کشبافی یا بخیه ته دوزی انجام شود.
    برای جلوگیری از بخیه های چروک افتاده، در هنگام دوخت پارچه را محکم بگیریداما نکشید، جلو و پشت سوزن آنرا محکم بگیرید.
    لبه ها در کشبافت های تکی و دیگر کم وزن ها کم کم در فرایند دوخت منحنی شده و پیچ می خورند.
    برای کمک به این مورد، آنرا محکم بگیرید یا از چسب اسپری موقت استفاده کنید تا لبه ها را برای دوخت کنار هم نگه دارد.جای درز گشادتر ،اگر ظاهر ورزشی مورد نیاز است ممکن است باز شود و یا کوک بخورد ، اما کشیدن بخیه به آرامی در حین باز شدن از چین و چروک جلوگیری می کند.

    دوختن
    ironing

    اتو کشیدن:

    در کل، فشار کمتر برای پارچه های کشبافی نسبت به بافته شده ها لازمست، اما به محتوای پارچه و دمای بخار اتو با توجه به مندرجات دقت شود.
    به آرامی فشار دهید تا از آسیب به سطح کشباف های تزئین شده جلوگیری شود، و یک پارچه برای محافظت در زمان اتوکشی استفاده کنید. بعضی کشباف ها به راحتی بیش از حد فشرده می شوند و آسیب آن ها بازگشت ناپذیر است.

    همچنین بخوانید:

    پایان:

    لبه های کشباف اغلب با برجستگی، الاستیک تزئینی، مغزی دوزی یا یک انتهای پارچه ای به جای سجاف و حاشیه تمام می شوند. اگر شکاف یقه به بالای سر کشیده شود، مهم است که انتهای لبه به خوبی کوک زده شده باشد. جادکمه ای های ایجاد شده در پارچه های کشباف اگر به خوبی جا نگرفته باشند احتمالا چروک می شوند. اگر البسه زیر جادکمه ای لایی ندارد، لایی بگذارید، و یا تثبیت کننده بیفزایید. انتخاب دیگر این است که جادکمه ای ها را روی الاستیک تمیز ایجاد کنید تا به آن انعطاف و حالت ارتجاعی بدهید. سجاف های روی البسه بافتنی نیازمند چروک به اندازه بخیه است. کوک زدن سجاف با سوزن دوبل،بدلیل زیگزاگ قرقره تک چروک ایجاد می کند و دو خط بالایی دوخت را می پوشاند. یک بخیه سجافی می تواند مانند یک کوک یا پوشش بخیه استفاده شود..

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه دوخت بافتنی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 1 =