72 / 100
  • خط کش‌های لحاف دوزی

    آموزش موجود در آموزشگاه خیاطی ایده  برای کمک به شما در خط کش‌های لحاف دوزی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    خط کش‌های لحاف دوزی

    خط کش‌های لحاف دوزی

    به عبارتی لحاف دوزها هرگز نمی توانند مانند خیاطان پارچه، خط کش های مختلف داشته باشند. این ابزارهای دستی برای اندازه‌گیری صحیح  و برش تکه‌های درهم و برهم در هنرمندی روی پارچه بسیار حیاتی هستند.

    خط کش با دید واضح

    واضح دیدن:

    بیشتر خط کش‌های لحاف دوزی با ضخامت 8/1 اینچ، از جنس اکریلیک شفاف و تعدادی از آنها فلزی یا چوبی هستند. برخی از خط کش‌های کارک دار، مات هستند تا برای استفاده برروی پارچه های تیره دید بهتری داشته باشند و برخی دیگر برای استفاده راحت تر روی پارچه‌های رنگ روشن ، زمینه آنها کمی رنگی است. از آنجا که خط کش‌های آکریلیک معمولاً در برش چرخشی،به عنوان راهنما استفاده می‌شوند، در طی برشکاری لبه سفت و سخت آنها به عنوان راهنمای تیغه عمل می‌کند.
    خطوط روی خط کش ها بصورت چاپی یا لیزری هستند و رنگ های مختلفی از آنها از جمله زرد ، سفید، سبز نئون، صورتی، قرمز و سیاه وجود دارد. این رنگ ها تا حد زیادی بر میزان دید خطوط خط کش در برابر پارچه های تیره و روشن تأثیر دارد و در برخی از خط کش های دورو یک خط رنگی در یک طرف و در سمت دیگر در یک راستای دقیق با رنگ دیگری وجود دارد.
    بسته به نوع استفاده خط کش‌ها، خطوط و درجه بندی‌های آنها ممکن است یک جهت یا چند جهت داشته باشد و همچنین ممکن است لبه های آنها متفادت باشد. خط کش ها ممکن است با سیر صعودی در حدود 16/1 اینچ، اما معمولاً در فاصله های 8/1 یا 4/1 اینچ علامت گذاری شوند. خط‌کش ها در اندازه‌های متریک و آمریکایی موجود هستند که برخی از آنها هر دو را در خود دارند.
    بعضی از خط‌کش ها خطوط درز 4/1 اینچی را در اندازه گیری خود دارند که گاهی اوقات برای دید بهتر، تیره رنگ هستند. این ویژگی هرگونه خطای ریاضی را در محاسبه اندازه‌های بزرگ از بین می‌برد. بسیاری از خط‌کش ها در کنار اندازه گیری های خطی با زاویه نیز علامت گذاری شده اند که بریدن یک مثلث 30 ، 45 یا 60 درجه را آسان می کند.

    شکل گیری:

    خط‌کش های لحاف دوزی صدها نمونه دارند، مربع های کوچک 2 اینچی، درجه های اندازه گیری و به شکل‌های مختلف. خط کش 6*24 اینچ یک سایز اصلی است که اکثر لحاف دوز ها به طور مکرر از آن استفاده می کنند.
    این خط کش ها کمک می کنند تا نوارها در یک پارچه چندلای عریض 45 اینچی به راحتی بریده شوند. علاوه بر خط کش های صاف در هر عرض و اندازه‌ای، به ابزار‌های اندازه گیری مربع، دایره، مثلث و مدل های ترکیبی در  شکل های مختلف توجه کنید. بسیاری از طراحان دوخت لحاف، خط کش هایی مخصوص سیستم ها و الگوهای خودشان دارند.

    همچنین بخوانید:
    index 4

    ثابت ماندن:

    نگه دارنده‌های بدون حرکت را تهیه کنید تا بتوانید در طی مرحله  برش چرخشی خط کش ها را در جای خود نگه دارید. برخی از این خط‌کش ها دایره‌های کوچک ساینده‌‌ای در سطح پایینی یا یک محکم کننده منسوج دارند تا سطح پارچه را در بر بگیرد.
    در خط‌کش های دیگر، دایره‌های ثابت و اختیاری می توانند به قسمت پایینی بچسبند تا همین کار را انجام بدهند. بعضی از خط‌کش ها برای ایمنی در استفاده دارای دسته هستند که در برخی این دسته‌ها ثابت و در باقی آنها بوسیله فنجان‌های بادکشی یا پیچ‌های توکار قابل جابجایی هستند.
    خط‌کش هایی که دسته ندارند،  لوازم جانبی در قسمت لوازم خیاطی موجود است. بعضی از خط‌کش ها دارای کناره‌های لبه دار هستند تا در اصل با ساختن  یک خط‌کش T کوچک،  کمک کنند آنها در جای خود ثابت بمانند و با مسیر برش پارچه مطابقت داشته باشند .

    لوازم مخصوص:

    علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، تعدادی از خط‌کش های تخصصی نیز وجود دارد. به دنبال خط‌کش های لبه دار موجی، مخصوص دوخت لبه تزیینی، سه گوش و سوراخ دار برای برش چین و سجاف، خط‌کش های  گوشه دار برای گوشه دار کردن و خط‌کش های قالب دار برای جاگذاری صحیح باشید.
    خط‌کش های چسب دار را می توان در هر برش و دوختی به کار برد، از جمله صفحه سوزن چرخ خیاطی برای هدایت راحت‌تر درز. خط‌کش های رولی، برای مسافرت و نگهداری راحت تر، مفید هستند.
    در هنگام استفاده سریع به صورت صاف در می‌‌آیند. برای خطوط منحنی و طراحی، از یک خط کش انعطاف پذیر که در صورت لزوم به راحتی تغییر شکل بدهد، استفاده کنید.
    اگر به یک خط کش مخصوص نیاز داشته باشید ، خط‌کش های Chance گزینه‌های خوبی هستند. می توانید یکی را که برای کارتان درست شده است، تهیه کنید.

    61Utk56Vt3L. AC SX425

    امیدواریم با خواندن این آموزش در آموزشگاه خیاطی ایده مهارت های لازم رو در زمینه خط کش‌های لحاف دوزی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − نه =