• تزئینات میز رومیزی در خیاطی

    آموزش موجود در این مقاله برای کمک به شما در تزئینات میز رومیزی در  خیاطی می باشد. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    تزیینات میز رومیزی در خیاطی

    تزئینات میز رومیزی در خیاطی

    تزئینات سفارشی روی میز با تقریبا همه نوع پارچه خیاطی و تزئینات ساخته می شود. هنگام انتخاب مواد، سفره یا زیر بشقابی را به عنوان بوم خالی در نظر بگیرید و از خلاق بودن به همراه انواع روش های خیاطی نترسید. پیش از انتخاب پارچه و تزئینات، نحوه استفاده تزئین و دوام موادتان در برابر استفاده روزانه و شستشو را در نظر بگیرید.اگر تزئینات صرفا دکوری هستند و به ندرت احتیاج به تمیز کردن دارند گزینه های بیشتری در اختیار خواهید داشت. مراقبت های توصیه شده از پارچه و پیشنهادات تولید کننده را برای آب رفتن در نظر داشته باشید.

    نحوه اندازه گیری میز مستطیل

    نحوه اندازه گیری تزئینات مستطیلی:

    به منظور ساخت یک رومیزی برای یک میز مستطیلی یا مربعی، بااندازه گیری عرض وطول سطح رویی میزشروع کنید.در مرحله بعد در مورد میزانی که قرار است از میز آویزان شود تصمیم بگیرید.
    اگرچه شما می توانید میزان آویخته شدن را خودتان انتخاب کنید، اما اندازه های رایج عبارتند از: تا دسته صندلی ها، تا بالای نشیمنگاه صندلی یا سرتاسر تا زمین. سپس باید درمورد فاصله سجاف تصمیم گیرید.
    برای پیدا کردن عرض رومیزی، عرض سطح روی میز را با دو برابر اندازه قسمتی که آویزان می شود جمع بسته و فاصله سجاف را 2 برابر کنید. اگر عرض میز 36 اینچ باشد، میزانی که باید آویزان شود 15 اینچ و فاصله سجاف شما 3 اینچ می شود.
    نکته: با بالا بردن طول آویز تا جایی که چند اینچ از زمین فاصله داشته باشد، از زمین کشیدن گوشه های پارچه مستطیلی جلوگیری نمایید.

    اندازه گیری میزهای گرد:

    قطر سطح روی میز را از وسط آن از لبه تا لبه دیگر اندازه بگیرید.برای یافتن شعاع میز،این عددرابه نصف تقسیم کنید.مقداری که از میز آویزان می شود را معین کرده و برای تعیین اندازه های برش رومیزی، شعاع سطح روی میز را با مقداری که آویزان می شود و فاصله سجاف جمع کنید. اگر طول میز 36 اینچ باشد ، مقدار آویزان شده مورد نظر 15 اینچ و فاصله سجاف نیز 1 اینچ می باشد.
    71l1tIcPs6L. AC SL1500
    همچنین بخوانید:
    برش آسان برای پارچه های گرد

    برش آسان برای پارچه های گرد:

    پارچه را از طول ( با لبه های مطابق هم) از نصف تا کرده و دوباره از وسط تا بزنید (لبه های برش خورده را مطابق هم کنید).از یک سنجاق قفلی یا تکه ای نوار (متر) برای علامت زدن چینی که در وسط پارچه می باشد استفاده کنید. انتهای یک متر را در گوشه ای که خط تای آن را علامت زدید قرار دهید.
    از متر همانند یک پرگار استفاده کنید، هر چند اینچ شعاع برش را اندازه گیری و علامت گذاری کنید، سپس خط برشی مدور را ایجاد کنید. هر چهارلایه پارچه را در امتدادخط مشخص شده برش دهید..

    دوخت لبه ها (سجاف):

    برای دوخت زدن لبه ها بر روی رومیزی، ابتدا عرض دوخته شده سجاف را مشخص کنید. سجاف باریک با اندازه ½ اینچ تا 2 را بر روی پارچه سبک و یا سجاف پهن تر 2 اینچ تا 4 اینچ را برای پارچه های سنگین تر یا لبه های محکم تر انتخاب کنید. برای این که لبه ها حرفه ای به نظر بیایند، عرض یک لبه دوخته شده را تا کرده و در جایش پرس کنید. سپس دوباره این کار را تکرار کرده و تمامی لایه ها را نزدیک به قسمت داخلی خط تا کوک بزنید. در صورت تمایل گوشه ها را مرتب و 45 درجه کنید.

    سجاف

    چسباندن تکه ها:

    اگر عرض برش خورده رومیزی مستطیل یا مربع از عرض پارچه بیشتر  باشد، قبل از برش زدن پارچه به اندازه مورد نظر چند تکه پارچه را به یکدیگر بچسبانید. این امر همچنین برای قطر برش یک رومیزی گرد نیز صدق می کند. در صورت لزوم دو یا چند تکه را برش دهید که هر کدام چند اینچ از طول برش بلندتر باشند و آن ها را به هم کوک بزنید.
    اگر دو تکه لازم باشد برای اینکه آن ها متعادل به نظر بیایند یک تکه را از طول به نصف تا کرده و آن را به هر طرف یک تکه ی برش نخورده و کامل بدوزید.اگر سه تکه مورد نیاز بود، سه تکه کامل را به یکدیگر بدوزید.
    پارچه های چاپی، به ویژه چاپ های بزرگ، طوری طراحی شده اند که نقوش دقیقاً در لبه های جانبی پانل(تکه ها) با هم جور شوند و یک صفحه به هم پیوسته را نشان دهند.
    اغلب، شما نیاز به خرید پارچه اضافی دارید تا در هنگام تطبیق، تکه ها به بالا یا پایین منتقل شوند.برای داشتن بهترین نتیجه، طول تکرار چاپ پارچه را اندازه زده و برای هر تکه مورد نیاز یک تکرار اضافی خریداری کنید.

    امیدواریم با خواندن این آموزش مهارت های لازم رو در زمینه تزئینات میز رومیزی در خیاطی کسب کرده باشید.

    با آموزشگاه خیاطی ایده تماس بگیرید

    ما پاسخگوی تمام سوالات شما هستیم کارشناسان ما شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند
    آموزشگاه خیاطی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =