58 / 100
  • چگونه قیچی خود را تیز کنیم؟

    کمتر خانم خانه داری است که به تیز کردن قیچی نیاز نداشته باشد. به طور طبیعی، قیچی ها بعد از مدتی استفاده، کند می شوند. شاید برخی از افراد ترجیح دهند قیچی کهنه را دور بیندازند و یک قیچی نو بخرند در صورتی که به راحتی می توان تیغه های قیچی را در خانه تیز کرد؛ بنابراین قبل از دور انداختن قیچی که تیغه های آن کند شده است، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

    آموزشگاه خیاطی

    وسایل مورد نیاز:
    سنگ چاقو تیزکن،
    فویل آلومینیمی و کاغذ سنباده.

    روش های تیز کردن قیچی:

    1 – با سنگ چاقو تیزکن چند بار روی تیغه های قیچی بکشید و در پایان براده های قیچی را از روی آن ها تمیز کنید. توجه داشته باشید که هیچ براده ای روی قیچی نماند، چرا که باعث زنگ زدن آن می شود.

    2 – از شیشه برای تیز کردن قیچی استفاده کنید. علاوه بر این که باید مراقب دست تان باشید، یک لیوان شیشه ای ارزان قیمت و بی استفاده را روی لبه قیچی بکشید. همچنین می توانید از یک بطری شیشه ای استفاده کنید و قیچی را تا زمانی که به اندازه دلخواه تیز شود، دور لبه آن بکشید.

    3 – قیچی های ظریف مانند خیاطی و کاردستی را با بریدن یک یا چند کاغذ آلومینیمی تیز کنید. بهتر است از کاغذ آلومینیمی ضخیم استفاده کنید تا تیزتر شود.

    4 – با چند بار بریدن کاغذ سنباده، قیچی شما تیز تر خواهد شد. پس از این کار، تیغه های قیچی را بشویید و خشک کنید. بعد از انجام مراحل ذکر شده، شما یک قیچی تیز خواهید داشت.

    شاید جالب باشد اما درآموزشگاه خیاطی ایده تمامی نکات حتی جزپیات کوچک همچون تیز کردن قیچی به شما هنرجویان عزیز گفته خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 19 =