69 / 100
  • رفع لکه گریس روغن از پارچه

    چگونه لکه گریس و روغن را از روی پارچه پاک کنیم
    مواد و وسایل مورد نیاز

    پودر بچه
    مسواک
    صابون مایع یا شامپو
    ظرف مناسب برای شست و شو

    رفع لکه گریس روغن از پارچه
    رفع لکه گریس روغن از پارچه

    مراحل رفع لکه گریس روغن از پارچه

    ۱) جای لکه را برای از بین بردن لکه آماده کنید:

    قبل از هر عملی باید بدانید که هرچقدر که مدت زمان کمتری از لکه گرفتن لباس شما گذاشته باشد کار شما راحت تر است ولی چنانه اینگونه نبود و مدت زمان زیادی از لکه گرفتن لباس شما میگذشت باز هم این راه را تست کنید. ایتدا تمام اضافات روغن یا گریس را بدون پخش کردن آن از بین ببرید و با یک دستمال اضافات را بردارید.. قبل از ادامه دادن مراحل بهتر است تا جایی که می توانید اضافات روغن یا گریس را با دستمالی مناسب از روی لباس بردارید.

    ۲) بر روی ناحیه لکه پودر بچه بریزید:

    حال نوبت پودر بچه است که باید تمام لکه را با این پودر پوشش دهید و کاورش کنید و البته در این مرحله اگر که پودر بچه در دسترسس نیست حتی از آرد ذرت یا انواع دیگر آرد، و در نهایت اگر هیچ کدام در دسترس نبود از نمک هم می توانید استفاده کنید و تمام لکه را بپوشانید.

    ۳) پودر را از روی لکه پس از مدتی بردارید:

    پس از پوشاندن لکه با یکی از مواردی که در مرحله قبل به آن اشاره شد حال می توانید با استفاده از یک قاشق یا دستمال حوله ای، تمام پودر را با فشار کمی بیشتر از روی لکه بردارید. بهتر است پودر را به آرامی روی لکه ماساژ داده و پس از این کارا با دقت لکه را جمع کنید و سعی کنید لکه را به نواحی دیگر گسترش ندهید.

    ۴) کمی صابون مایع یا مایع لباس شویی بر روی لکه بریزید:

    بعد از جمع آوری پودر از روی لکه باید کمی با انگشت خود مایع دست شویی یا هر نوع مواد مایع از بین برنده وساده لکه که در دسترس دارید را بر روی لکه بمالید تا حالت کف کردن و فوم بر روی لکه به وجود بیایید و حال زمان آن رسیده که کار لکه را یکسره کرده و آن را از بین ببرید.

    برای این منظور از یک مسواک کهنه استفاده کنید و به آرامی با استفاده از آن فومی که بر روی لکه ایجاد کرده اید با حرکات گردشی دست و مسواک از بین بافت های لباس از بین ببرید. حواستان باشد که این کار را برای هر دو سمت لکه انجام دهید و از هر دو سمت لکه را بشویید.

    ۵) لباس را جدا از سایر البسه منزل بشویید:

    پس از طی ۴ مرحله قبل حال زمان آن رسیده است که لباس را یا با دست یا داخل ماشین لباس شویی جدا از سایر لباس ها بشویید. برای این منظور هم سعی کنید از مراحل و دستور العمل های دقیق شست و شو که بر روی لباس درج شده است پیروی کنید.

    نکته ها:

    برای خشک کردن لباس بهتر است این کار در هوای آزاد و به دور از نور مستقیم خورشید اتفاق بیفتد. خشک کردن با دمای بالا به روش های مختلف ممکن است باعث شود که جای لکه بر روی لباس باقی بماند.

    از اینکه با آموزشگاه خیاطی ایده همراه هستید سپاسگذاریم.نظرات و سوالات خود را رابطه با پاک کردن انواع لکه ها از روی پارچه میتوانید در انتهای این مقاله بپرسید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + 5 =