61 / 100
  • دوخت پارچه های کشی با چرخ خیاطی

    تقریبا می توان گفت که تمام انواع چرخ خیاطی، ( چرخ خیاطی صنعتی ، چرخ خیاطی خانگی و غیره) قادر به دوخت پارچه های کشی هستند. اما دوخت این نوع پارچه با چرخ خیاطی مستلزم رعایت چند نکته است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را که هنگام دوخت پارچه های کشی مانند ریون با چرخ خیاطی باید رعایت شوند را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم تا به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانید این پارچه ها را بدوزید. در آموزشگاه خیاطی ایده به صورت کلی در مورد دوخت انواع لباس با پارچه کشی دوره های جداگانه ایی تشکیل میشود.

    پارچه کشی
    در آموزشگاه خیاطی ایده در مورد پارچه کشی توضیح داده ایم

    نکته اول دوخت پارچه کشی

    اولین و مهم ترین نکته در دوخت پارچه های کشی با چرخ خیاطی ، انتخاب سوزن مناسب آن است. معمولا برای دوخت این نوع پارچه ها باید از سوزن ژرسه استفاده کنید. این سوزن مخصوص دوخت پارچه های کشی است. لازم به ذکر است که نوع قرقره نیز تا حدی در دوخت پارچه های کشی موثر است. گفته می شود که بهترین جنس قرقره در دوخت پارچه های کشی، پلی استر است.

    نکته دوم دوخت پارچه کشی

    نکته دوم مربوط نوع دوخت است. توصیه می شود برای دوخت پارچه های کشی به جای استفاده از دوخت مستقیم، از دوخت زیگزاگ استفاده کنید. این نوع دوخت، دوام درز را بالا می برد.

    نکته سوم دوخت پارچه کشی

    سایز کوک ها نیز باید در اندازه کم تنظیم شود

    نکته چهارم دوخت پارچه کشی

    تنظیم درجه کشش نخ نیز در دوخت پارچه های کشی بسیار حائز اهمیت است. این درجه در انواع مختلف چرخ خیاطی متفاوت است. برای انتخاب صحیح میزان درجه کشش نخ بهتر است ابتدا بر روی یک تکه پارچه کشی آن را تنظیم کنید سپس دوخت را بر روی پارچه اصلی انجام دهید.

    نکته پنجم دوخت پارچه کشی

    بهتر است در قسمت زیر  پارچه های کشی  قبل از دوخت یک یا دو لایه روزنامه و یا کاغذ بگذارید و بعد دوخت را انجام دهید. بعد از تمام شدن دوخت به راحتی می توانید روزنامه را از درزها جدا کنید.

    نکته ششم دوخت پارچه کشی

    در هنگام دوخت پارچه های کشی آن ها را به زیاد نکشید.

    دوخت پارچه کشی
    پارچه کشی در آموزشگاه خیاطی ایده بسیار مهم است

    چگونه چرخ خیاطی را تمیز کنیم؟

    مانند تمام وسایل دیگر، چرخ خیاطی نیز نیاز به تمیز کردن و نگهداری دارد. در اینجا نحوه تمیز کردن اجزا چرخ خیاطی را برای شما توضیح می دهیم. برای انجام اینکار نیاز به پارچه ای که پرز ندهد، روغن چرخ خیاطی، موچین و برس گردگیر ( و یا در صورت وجود اسپری هوای فشرده) دارید.
    برای شروع این کار ابتدا چرخ خیاطی را خاموش کنید و اجزا قابل جدا کردن مانند سوزن، قرقره، ماکو و ماسوره را جدا کنید. سپس با استفاده از پارچه مرطوب قسمت های بیرونی چرخ خیاطی را کاملا تمیز کنید، برای پاک کردن قسمت های ظریف از برس گردگیر استفاده کنید. بعد از پایان این مرحله صفحه چرخ خیاطی را باز کرده و شروع به تمیز کردن داخل چرخ خیاطی کنید. پرزها و گرد و غبار داخل چرخ خیاطی را با استفاده از برس پاک کنید و در صورت وجود کثیفی و لک داخل چرخ خیاطی از پارچه نمدار برای ازبین بردن آنها استفاده کنید. در محل قرار گرفتن ماسوره معمولا تکه های کوچک نخ و پرز جمع می شوند که در صورت تمیز نکردن آن ها می تواند به مرور زمان باعث از کار افتادن چرخ خیاطی شود. برای خارج کردن این نخ ها از موچین استفاده کنید.
    در انتها نوبت به روغن کاری چرخ خیاطی می رسد. روغن باید در قسمت های مخصوص در چرخ خیاطی ریخته شود که این مناطق معمولا با علامت روی چرخ خیاطی مشخص شده اند و یا در دفترچه راهنمای آنها نوشته شده است. یک یا دو قطره روغن در محل های مذکور بریزید.
    پس از پایان تمیز کاری و شروع استفاده از چرخ خیاطی ابتدا دوخت را بر روی یک تکه پارچه بلا استفاده انجام دهید زیرا معمولا بعد از روغن کاری، روغن اضافه چرخ خیاطی خارج می شود که ممکن است باعث لک شدن پارچه شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + هشت =